Nyheter MDTV Forum Om Doner

Steigan.no bytter leverandør av nett-tjenester

Skal ingen diskutere “utestengelsene” fra forumet?

Jeg mista muligheten til å skrive innlegg på forumet for ei knapp uke siden. På det tidspunktet så jeg at andre fortsatt kunne skrive innlegg, så jeg trodde jeg var satt i karantene av administrator. Noen dager senere var jeg innom forumet og da kjørte et (anti-)DDoS-program før jeg fikk lasta forumsida. Et DDoS-angrep skjer ved at et program sender millioner av forespørsler til en nettside, slik at man overbelaster serveren og vanlige brukere ikke får benytte nettsida. I USA er et slikt angrep straffbart med flere år i fengsel.

Jeg så også en dag at Steigan’s artikler ikke dukket opp før på kvelden, og ikke om morgonen slik de pleier. Så var det snakk om et angrep, eller var det bare snakk om en oppdatering av software?

–Ser forresten at ikke alle gjengangere er kommet tilbake til forumet. “Utestengelsen” fra forumet krevde at man logget seg inn på nytt (?), og kanskje ikke alle husker passordet sitt. I så fall vil jeg minne om at du kan bli sendt en lenke per epost slik at du kan få lage deg et nytt ett.

image

Apropos dataangrep, så hadde jeg en underlig diskusjon med kjell108 for litt siden (utover det normalt underlige). Jeg bruker nesten aldri søkemotoren Google, men under skrivinga av en kommentar søkte jeg opp darwinisme på Google fordi jeg stussa over den moderne bruken av ordet (du har feks. uttrykket sosialdarwinisme), fordi søkemotoren DuckDuckGo ga dårlige treff. Og i neste kommentar skriver kjell108 ut av det blå “Du visste ikke engang hva evolusjonsteori er. Du prøvde å google på det, og kunne likevel ikke svare.”

Videre, i en påfølgende kommentar, skrev kjell108 "Det må komme som et sjokk for deg at trakassering på Facebook ikke regnes som “vitenskap”. Like ens som jeg nesten aldri bruker Google’s søkemotor, så skriver jeg nesten aldri på Facebook, men noen få dager i forveien hadde jeg skrevet en lengre, irritert kommentar til en “vitenskapelig” artikkel om klimaendring, der jeg brukte ordet “grønnskollinger” om CO2-hysterikere.

Jeg er ikke vanligvis så paranoid, og min originale hypotese var at kjell108 engang var en engang skarp fyr som opplevde vonde ting og rømte inn i en paranoid schizofren verden. Men et par andre på forumet mente at kjell108 er noe mer enn en…noe sprø fyr, og jeg er nå i tvil etter episoden jeg nettopp beskrev. Sjøl om karakteren kjell108 skriver en del absurde kommentarer, så har jeg også sett kommentarer som viser datakunnskaper/teknisk forståelse utenom det vanlige.

I dunno. Men jeg har slettet all lagring og cookies fra browser (som kan følge brukere fra side til side), og jeg kommer ikke til å trykke på noen lenker fra kjell108 i framtida.

Kilde/diskusjonen med kjell108:

kjell108

Når nettstedet ditt ser ut som et troll-kurs, da har du ikke mye troverdighet.
Dine bidrag er helt i overensstemmelse med hva vi kan forvente fra en økonomistudent … uinteressante. Tilsynelatende utvikler du deg ikke.

thormothr
-Men så har vi disse jævla kulturliberale og overnasjonale som drysser dumme afrikanere og muslimske hunder over samfunna våre, noe som bare skaper støy, kaos og vold

thormothr
-Adolf Hitler’s nasjonalsosialisme er “mer norsk” enn Arbeiderpartiet, og en riktig respons på talmudiske jøders forsøk på å ødelegge Tyskland

Mens debatten (i verden) dreier seg om aksjemarkedet er på kollapsstadium (Kina trykket opp $700 billion på en mnd), og om Kina planla miltær invasjon av USA etter et bioangrep, er du mer opptatt av …
om billettene på trikken vil stige … eller på det nivået

Hei Thormotr.
Jeg laget denne lille kommentaren for gøy.

Hva kan årsaken ha vært for innloggingsproblemer ?

Ikke falske nyheter, men noe kan utvilsomt tolkes som aprilsnarr på forskudd.
Det er tross alt bare ca en mnd til.

Ett av svarene er korrekt og vil bli bekjentgjordt her om kort tid.

A.
Forumet har hatt kommentaropprydding , og fjernet kommentarer som gikk over grensa til det akseptable.Takhøyden er senket, spesielt for type personfokuserte kommentarer som derfor herretter ikke vil bli tolerert.

B. Forumet har hatt et opphold på ny oppdatering i forhold til at det er lagt list med kirurgisk presisjon på antydninger i kommentarfeltet på det som trigger PST som har satt tre aktive på heldøgnsskift-ordning. Egen forebyggende app for spleising til bøter er lagt inn som proaktiv løsning i tilfelle noe rammes av regler, og kan lastes ned på mobilen, der man betaler en månedlig sum på minimum 200 kr .Ytringsfriheten er verd det.

C. Forumet har fått lagt inn en alarm som markerer den type kommentarer som trigger aligoritmer som ikke gagner det som leserne forventer å finne i denne typen forum, og som fører til tekniske problemer og vedvarende kontroller.

Alarmen vil komme som en markant ulyd, til utlogging er foretatt. Dette vil bli utprøvd en måneds tid, der 1 dags utestengelse vil markere konsekvens for kommentarer som ikke er godkjent. Unngå derfor ord som provoserer i kommentarfeltet.

D.
Steigan.no driver en flytteprosess fordi det foregår et bytte av leverandør av nettjenester.

E.
Forum-tilsynet har hatt manfoldige arbeidstimer med å blackliste en drøss tendensiøse unødige kommentarer, som snart vil bli bekjentgjordt på e-post for kommentariatets diktatur for evaluering.Dette har forårsaket noe nedetid, og tilbakemeldig vil så bli gitt om kort tid.

F.
Problem med innlogging skyldtes et alvorlig hacker angrep, og nedetiden skyldtes at teknisk ekspert også fikk et midlertidig helseproblem (virus-angrep.)
Det hele toppet seg da de også var utsolgt for immunstyrkende melkesyreprodukter på apoteket.

GK.

3 Likes

Kjell er et troll med ressurser. Jeg har forsøkt å meddele dette til Steigan. Uten resultat.

1 Like

Mens du runker dine syke påstander med 2 minutters mellomrom på hver tråd

Hei,
dette er korrekt - driftsleverandør jobber fortsatt med å finpusse et par av endringene, bl.a. utsendelse av epostvarsler ved nye innlegg og tilsvar.

Både hovednettsted (steigan.no) og forumsidene (forum.steigan.no) vil (med forbehold om tekniske endringer) være tilbake med all funksjonalitet i løpet av mandags formiddag.

Om det er feil eller mangler i baksystemene som dere antar skyldes omlegging, vennligst legg en post på #site-feedback så skal vi se på det så snart vi har fått stabilisert plattformen igjen.

// Systemansvarlig

3 Likes

Jeg synes faktisk at det burde være en opprydding på forumet, samt reaksjoner/utestengelse mot personer som sprer nazi-propaganda, dette er tross alt en sosialistisk nettside!

I tillegg burde man kreve at brukere holder seg til sak, dvs at man ikke er off-topic eller bevisst bedriver trolling. Innlegg som bryter retningslinjene burde slettes umiddelbart.

Man trenger ikke være et datageni for å se at leverandørbytte pågår.

1 Like

Wow! Og du tenker du er en liberal Gandhi med en sånn holdning?

–Johnny, du er en grei fyr, men du er også en litt fanatisk, no true scotsman-sosialist. T.d. vil du nekte for at nasjonalsosialismen var sosialisme, sjøl om nettstedet The Political Compass, som du anbefalte, skriver følgende:

Similarly Hitler, on an economic scale, was not an extreme right-winger. His economic policies were broadly Keynesian, and to the left of some of today’s Labour parties.

Om det er runeulv du tenker på, så er han en person det går an å resonnere med, og en som skriver rasjonelle motsvar og kommer med interessante refleksjoner; i så måte er han vel langt ned på lista over folk som fortjener utestengelse.

Jeg har bare sett en synlig sjekk av DDoS-angrep én gang før, og det var når jeg besøkte en kontroversiell nettside.

1 Like

Takk for tilbakemelding.

Det finnes også en kategori kalt Site Feedback

image

image

Du er opplagt en som sitter å knoter på en iPhone, og fyller opp steigan.no med one-liners junk.
Mens postingene fra meg selv / gatekeeper / johnny / paw i denne tråden er 10-20 linjer, er innlegg fra tjatta 1 setning, uten referanser, uten kilder, og dreier seg om å sparke under beltet. Vi skjønner overfor at å rapportere folk er rutine for tjatta. tjatta kan ikke argumentere eller tenke en orginal tanke, som autoritetstro

Har et spørsmål til deg Kjell :
Tilbake til det thormotr skrev om
Du visste ikke engang hva evolusjonsteori er. Du prøvde å google på det , og kunne likevel ikke svare.”

Hvordan henger det sammen, at du kunne vite at han googlet.
Dette får meg til å tenke på fjernhjelp hvor man kobler seg opp på en annen datamaskin, og får ekspertens hjelp på den måten.
Hvordan kunne du se at han googlet ?

1 Like

thormotr prøvde å google på “evolusjonsteori”

" Evolusjonsteorien er i dag svært omfattende, og er et viktig forklaringsverktøy innenfor mange ulike fagdisipliner."

Så trodde thormotr at Evolusjonsteori var “vitenskap”.
“Evolusjonsteori” er ikke vitenskap.
thormotr har aldri studert noen vitenskap. Han vet enda ikke hva vitenskap er.

Det var det tekniske jeg var ute etter, hvordan du kan se på din PC hva kommentatorer her søker på, noe som vi andre ikke kan : )

2 Likes

Takker for tipset - vi har korrigert opprinnelig post til å peke til respektive forumseksjon for videre kommentarer.
Ha en fortsatt riktig fin kveld/natt :slight_smile:

2 Likes

Jeg skjønner at thormotr ville prøve å google på noe, når han mangler faglig bakgrunn for å svare. I dette tilfelle var thormotrs faglige bakgrunn så tynn at han ikke engang klarer å finne et svar på Google (1.000.000 mill sider)

thormotr fant “evolusjonsbiologi” på nettet. Så kalte han det for “svar”

Du kan også prøve å svare på
-Hva er evolusjonsteori?

Hint: for thormotr er evolusjonsteori den ateistiske religionen han lærte på skole og hjemme

Man finner ikke svaret her med å google. Men finner heller ikke svaret på hvor mye mva man skal betale med å google. Man må tenke selv. Der trynet thormotr på sitt eget nettsted. Han visste ikke hva mva ble.

Drømmen om et ekkokammer

1 Like

Kommer dere til å gjøre noe med de som driver å spamme? Det er noe trøttende å se trolling avbryte diskusjoner.

1 Like

Mener du nå at kjell108 spammer? For du hadde ikke problem med spammingen hans før dere på ett eller annet tidspunkt røk uklar.
image
Jeg tror din forespørsel handler om at du ikke tåler trynet til runeulv, og nå kjell108.

1 Like

Når jeg sjekker ser jeg at jeg har mottatt mere “likes” på 4 måneder enn du på 10 måneder.
Den store forskjellen er dog at jeg snakker om tema (90%) uansett hva tema er, mens du snakker om egne flaggsaker uansett hva tema er.
Det er logisk når din bakgrunn er bokføring & skatt & sosiale avgifter for næringslivet, mens min bakgrunn er summen av faglig utdannelse i regjeringen … sånn ca (i alle fall mere enn hva Siv Jenssen hadde av makroøkonomi)., og mere militær bakgrunn enn forsvarsministeren … og mere kostholdslære enn hva leger lærer.
Jeg vil også anta at ingen i regjeringen har bakgrunn i filosofi
Når det kommer til “jøder” som emne er jeg i verdenstoppen. Der kan jeg diskutere americanfreepress.net eller Putin i senk. Hvorfor er ganske enkelt at “jøder” er tema på alle nettsteder, formodentlig også de på japansk og kinesisk. Når emnet blir så komplisert som “jøder” da hjelper det ikke med en fagutdannelse uansett fag. Man må ha alle fag. Fulford og jeg sier det samme: Israelerne er bare fotfolk … idag nyttige idioter for Trump.
Siste rykter: Trump kan komme til å sette California (Pelosi-staten) under føderal administrasjon. Trump har beordret nabostatene om å omdirigere alt vannet de har til California - de som betyr noe økonomisk for hele USA. “Trump” er selvfølgelig en omskriving av dem som står bak.
Hadde det vært Bibi som styrte Trump ville Trump ha beordret Libanon, Syria og Jordan om å omdirigere alt vannet de har til israel. Israel har ikke eget vann utover en stripe på vestkysten. Golan forsyner Israel idag. Golan kan fort okkuperes av fienden.

Statistikk for influenseren kjell108:
image
25 innlegg per dag. Hjerter på litt over 1 av 5 innlegg (i gjennomsnitt); halvparten fra 2 personer.

Referanse for, og kommentar til, utvekslinga mellom Gatekeeper og kjell108 ovenfor:

image
Richard Dawkins er biolog. I boka Selfish Gene, som jeg hadde omtalt, beskriver han biologisk evolusjon som darwinisme vedrørende reproduserende molekyler. Det finnes flere typer evolusjon enn dette, så å skrive “evolusjonær biologi” isteden for feks. “evolusjonsteori” var bare en presisering.

Her var det likevel ikke snakk om å skulle “svare på hva evolusjonsteori er”, slik at kjell108’s påstand - rett etter at jeg som en uhyre sjeldenhet hadde brukt Google, og for å søke opp darwinisme - ville være et merkelig sammentreff.

image