Nyheter MDTV Forum Om Doner

Statssekretær fra venstre kaster seg på annonsørboikott av Resett

Man kan være uenig , men er ikke ytringsfrihet å forsvare motstanderens rett til å mene noe annet enn det man selv står for ?

Dette handler om ytringsfriheten og hvordan kampen arter seg her i landet :

Fra et kommentarfelt i artikkelen fra i går på resett :

Hans unnskyldning om steigan holder ikke vann. Både Resett og Steigan bør få holde på uten å bli utsatt for sabotasje. Dette handler ikke om høyresiden vs venstresiden, det handler om ytringsfrihet uten å bli kneblet av staten.

Her har jeg samlet noen artikler, og dette handler mye etter min mening om paragraf 100 i grunnloven i praksis.

Resetts lesere representerer flere milliarder i forbrukermakt

Lurås skriver :
Faktum er at det er svært lite som skal til for at Resett kan overleve – og øke sin redaksjonelle kapasitet – gjennom annonsemarkedet. Husk at det er 40-50.000 mennesker innom Resett hver dag. Hvis dere gjennomsnittlig tjener 550 000 kr, har dere en samlet inntekt på 27,5 mrd. kr. i året.

Resett kan altså ikke oppfordre dere til å «klikke» på annonser, men vi kan oppfordre dere til å kjøpe gjennom annonsene, eller bare se etter tilbud som kan være interessante for dere.

Artikkel 1. Fra i fjor 11. januar 2018

Anne Holt: Nå må noen gjøre noe med Resett. De oppfører seg som en gjeng drita tenåringsgutter som plutselig fikk lage «avis» ( Facebook )
Nå må noen gjøre noe med resett

Hegnar. no
Linken til Hegnar. no hvor det også reageres på Holt

“Venstresiden har utgitt seg for å være noe de ikke er, og det betyr at de har kledd seg ut.”

“Venstresidas Meningspolitiet har jernkontroll på hvem som mener hva,og mobbing er en helt legitime reaksjon mot den eller de som tillater seg å bruke ytringsfriheten til meninger PK-miljøene selv ikke deler.”

Forum Hegnar.no

(Resett) artikkel 2 Skrevet 10. april 2019.
Om Resetts annonseinntekter
" Men annonsører er villige til å betale 1,5-3 kr per potensielle kunde de får vist sitt produkt til. Hadde altså hver leser sett etter (klikket på) ett – 1 – produkt om dagen på Resett, kunne vi tjent 80.000-100.000 kroner hver dag. Det er 30 millioner kroner i året."
Kampen om mediepolitisk innflytelse

( Klassekampen får til sammenlikning 43 millioner i pressestøtte )

Resett 18 april 2019 :
Artikkel 3 : Bilkonsern trekker annonser og hevder Resett sprer «rasisme». Men nå er det Sulland Gruppen som blir boikottet
Resett artikkel

Resett Artikkel 4. 17 april.2019. ( i går )

Statssekretær kaster seg på Resett-sabotasjen og oppfordrer til annonsør-boikott. – Hva i all verden er det du driver med!?

I forrige uke ble det kjent gjennom kommentarfeltet til Resett at det finnes enkelte, innbitte Resett-sabotører i sosiale medier.
Disqus-profilen «Frank Andreassen» skrøt at han var en av de som brukte fritiden til å kontakte firmaer som har annonser vist hos Resett.
Nå har også den sentrale Venstrepolitikeren Sveinung Rotevatn bestemt seg for å være med på sabotasjelaget. Han er også statssekretær i Klima- og miljødepartementet.

Denne artikkelen det linkes til under her, er samme som den første og har 482 kommentarer.Det viser et stort engasjement.
Stort engasjement

Artikkel 5 Brundtland: – Vi er i ferd med å miste kontroll over hva folk blir fortalt

Artikkel 6 Hvis noen skulle være i tvil om sabotasjen mot Resett 14 april 2019
Om sabotasjen
Fra Kommentarfeltet :

Det er en svært spesiell situasjon når en statssekretær oppfordrer til sabotasje av av økonomien til et norsk aksjeselskap.Her åpner det seg en rik mulighet for Resett å saksøke staten.

Aksjeloven tolererer ikke meget tull og tøys og særlig ikke fra det offentlige

2 Likes

Løsningen synes altså være å skyfle driten under teppet.
Jeg er ofte innom Resett og har stor forståelse for karakteristikker som kloakrotter av kommentarfeltet. Siden jeg også av og til kommenterer så blir nok jeg også å regne for en kloakkrotte. Men dette er uansett et utsnitt av det norske folk. En endelig løsning på problemet kunne jo være å lage store interneringsleire hvor samfunnet kunne omskolere disse kloakrottene til noe mer spiselig.
Rotvatn kunne feks. bli en av leirlederene som overså omskoleringen vår.
Karl Fredrik Evang kunne tatt seg av det faglige i vår omskoliringsprosses.
Anne Holt som tidligere justisminister kunne fått jobben med å lage leir reglementet.
Vi kunne som nasjon ha gjort dette om til Big Buisness hvor vi tar imot kloakrotter fra hele verden og omskolerer dem til noe mer spiselig, noe mer som alle oss andre liksom.
For så lenge det er det politiske sentrum som står for dette så vil det ikke være det minste ekstremt.
For å marsjere i takt er jo det minste en kan forvente av lovlydige godt luktende medborgere.

2 Likes

Men bare så det er sagt så er det helt for jævlig å lese kommentarfeltene på Resett. Det er som om vi klonet en Frper med en fra Med Israel for fred og gav dem fri tilgang til alkohol og Lsd for deretter å sette dem forran en PC. Uansett spørsmål så vil svaret alltid være sosialister eller muslimer. Selv om jeg nærmest alltid er uenig med de som poster i Resett så ville jeg aldri funnet på å ønske dem bort. Til det så verdsetter jeg frihet for mye.

3 Likes

Noe jeg leste i resetts kommentarfelt som kanskje forklarer noe :

"Ja, enig med deg. Faktum er at svært mange av dem som skriver i kommentarfeltet er høyst oppegående, kunnskapsrike og velformulerte, og det er nettopp dette som gjør debatten verdifull. At der er innslag av troll, klovner, sabotører og andre som gjør sitt beste for å ødelegge er ikke til å unngå dersom man mener noe med at folk skal få ytre seg. Dersom det er disse sistnevnte som skal framstilles som representative for Resett blir det selvsagt helt feil, men det er Solvang oppegående nok til å se. Jeg har faktisk tiltro til at han vil framheve at Resett bringer til torgs nyheter og meninger som ellers ikke ville komme fram i media. Ellers hadde han aldri invitert til en slik debatt om Resett i NRK. "

En annen skriver følgende :

" Hvilken garanti har man for at disse trollene som lirer av alt mulig rart ikke er venstreradikale som vil gjøre sitt ytterste for å sverte Resett? Hadde ikke NRK’s Satirix en slik muldvarp som griset til en heller stuerein debatt?"