Nyheter MDTV Forum Om Doner

Staten opfører sig som en bedragerisk sagfører, der overtræder egne love og tiltrådte konventioner.

Originalt publisert på https://steigan.no/2021/01/staten-opforer-sig-som-en-bedragerisk-sagforer-der-overtraeder-egne-love-og-tiltradte-konventioner/

Av Michael Bundgaard Pedersen. I dag domineres staten af særinteresser: “Idiot” betød på græsk privatmand. Og det var én, der var ubrugelig til at beklæde offentlige embeder. Nu har det fået den modsatte betydning! Med den nuværende statsform sidder Europas mennesker fangen, som de børn man i gamle dage lod vokse op i krukker, for…

Det var mye bra her, men jeg er ikke enig i at advokater, lover og rettigheter er hva som skal beskytte oss, mot overgrep, når

1. lover har blitt et undertrykkelsesverktøy og er noe de rike bruker for å sikre verdiene sine.
  2. vanlige folk ikke lengre har penger til å bruke rettsvesenet.
4 Likes

Ser at vår sosiopatiske Justisminister Mæland drømmer om å innføre portforbud i Norge. Galskapen som vises i helseterroren våre myndigheter dytter på oss er nå langt over grensen til det absurde.
Er de nå blitt slik at vi som borgere selv må ta i bruk ulike former for terrorisme for å beskytte oss mot de som skal være våre beskyttere?

Tror du ikke det er mer sannsynlig at hun tror hun handler i det godes tjeneste, da det stort sett er disse som har stått for de fleste overgrepene i menneskenes historie?

Du skal forøvrig har gratulere for å ha forstått at vi ikke lever i et fritt samfunn, men da forstår du også sikkert at alt snakk om terrorisme bare vil føre til at nettstedet som tillater slikt vil bli stengt.

Når man innfører et totalitært system der folk blir hindret fra å skaffe seg et levebrød på lovlig vis er det ikke så fjernt å tenke at det er helt innafor å bryte de lovene som hindrer en. En som stjeler mat for å overleve er i sin fulle rett etter min mening.
Så selv om man ikke er typen til å tromme til krig så tenker jeg at ulydighet er på sin plass i et slikt samfunn. Enten for å redde andre eller overleve.
Leste nylig om folk nordpå som gjemte seg i huler under krigen og overlevde på fisk og det de fikk tak i. Litt ekstremt for oss bortskjemte velferdsjunkier, men det står respekt av all motstand hvor liten den enn må være…
En annen nøyer seg med å brenne passet sitt

Hva som er moralsk riktig og hva som vil få et nettsted stegt ned, er ikke det samme i et semi-totalitært samfunn som vi lever i.

Du må gjerne være ulydig for min del, men det er en tanke romantisk at det virker i mine øyne, da massemedia vil vrenge på årsakene til at du gjorde det, så færrest mulig skal støtte deg.

Måten de bekjemper dine ideer fra å spre seg, er mye likt som de bekjemper koronaviruset fra å spre seg, dvs smittesporing, isolasjon og nedstenging av arenaer hvor smitte (informasjonsutveksling) kan foregå.

Har ikke oppfordret til noe hverken her eller der, bare ren filosofering fra min side så klart. Motstandsbevegelser finnes, som regel under jorda.
Selv er jeg mer av typen mummimamma - setter meg tungt på noen til de ikke plager meg igjen… haha

Jeg tror ikke de moderne sikkerhetsstatene vil tillate slikt. Hva som må til er vårt halvtotalitære system faller samme pga indre logiske brister slik som i Sovjetunionen. Eksempelvis er det slik at vi stort sett ikke kan si hva vi mener for frykt for å miste jobben, i et samfunn hvor hele eliten snakker om hvor viktig ytringsfriheten er. At den oppvoksende generasjon ikke har råd til å kjøpe en bolig i ung alder, så de kan skaffe en familie, samtidig med at vi visstnok lever i verdens rikeste land…At det vestlige militære skal være lojale mot et styresett som jobber for å gjøre de til en minoritet i egne land, fordi det er rasistisk å mene at eget folk eksisterer osv.

1 Like

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.