Nyheter MDTV Forum Om Doner

Starwars – verdensrommet blir den nye arenaen for stormaktskappløp

Originalt publisert på https://steigan.no/2021/02/starwars-verdensrommet-blir-den-nye-arenaen-for-stormaktskapplop/

Jubelen sto i taket i romfartssenteret til NASA i USA da det ble bekreftet at romfartøyet Perserverance hadde gjennomført ei mjuk landing i Jezero-krateret på Mars. Dette er ledd i NASAs Mars Exploration Program, som tar sikte på å undersøke om det eksisterer eller har eksistert liv på den røde planeten. En av oppgavene er…

2 Likes

Det er ikkje til å koma framom at det er mykje bra med NASA, som forskningsinstitusjon. Og siktemålet med opprettinga av NASA var nett den sivile og forskningsmessige biten. Dette var og grunnen til at NASA valde Neil Armstrong til å vera første mann på månen. Han var den eine av dei tre i måneferja som hadde bakgrunn som alminneleg sjømann, ikkje som del av US Navy. Endringa byrja med Reagan, som var den første presidenten til å vurdere missilsystem i bane rundt jorda (Star Wars-programmet).

Jos meg stopper det når de sier at de «sender direkte» fra Mars…

Har jobbet lenge nok i IT til å tvile på absolutt alt de sender fra ytre rom
Det er veldig lett å lage autentiske bilder i Autodesk Maya og 3D studio Max (og lignende) kombinert med filmopptak i ørken osv

3 Likes

Her er det første bildet romfartøyet Perserverance tok og det er liv på den røde planeten, men dessverre ikke intelligent liv!

Euiml-0XAAISplf

3 Likes

Første mann på månen? For femti år sidan, utan eit einaste prov? Seks gongar, to gongar for året, tre år på rad? Utan problem. Køyre rundt med beach boogey? Perfekte hasselbladfotos.

Trur du på bløffen, for å gjere USA nesten guddommeleg, midt under Vietnamkrigen? Det var ikkje fysisk mogeleg, ca 380 000km. Romstasjonen 408 km.

4 Likes

Hvorfor var det ikke fysisk mulig? Sovjet hadde allerede tatt bilder av månens bakside.

1 Like

Ja, som du veit var konspirasjonen så grundig at dei laut sende opp eit mannskap til månen, setja nokre fotavtrykk der og plante eit flagg, for at vi verkeleg skulle tru dei hadde vore der. #sarkasmemodus.

2 Likes

Å sette seg inn i om månelandingene er falske eller ikke, er uansett god lærdom i hvordan en vestlig stat kan fremheve sin egen versjon av hva som egentlig skjedde.

Jeg har kommet til at jeg ikke kan si om de skjedde eller ikke, da man havner i en posisjon hvor man ikke kan si hvem som lyver.

1 Like

Sovjet fulgte nok dette veldig nøye og ville neppe gitt USA et gratis propagandapoeng om de kunne påvise at intet landingsfartøy hadde vært på Månen. Men det var altså hvorfor det ikke er fysisk mulig jeg lurte på.

2 Likes

Ville Vestens befolkninger trodd på dem, da alle kunne se på TV at USA hadde hatt en mann på månen? De månelandingstroene tror de så en ekte månelanding, mens skeptikerne tror at folk så en simulering.

Det er så mange slike påstander, og for alt jeg vet kan noen av dem ha rett, mens andre umulighetsbevis nok er disinformasjon ment for å svekke skeptikersiden.

1 Like

De kom aldri med en slik påstand så det er irrelevant.

Fysikk er et rimelig konkret fagområde. Så det er grei skuring å underbygge påstander

Men det er russere som har hevdet det i ettertid.

Er eksempelvis Van Allen beltene dødelig for mennesker, eller er de det ikke?

Ville de ha skadet ueksponert film?

Om svaret er at månelandingene beviser Van Allen beltene ikke er dødelig for mennesker og at de ikke skader ueksponert film, så er ikke det noe godt bevis i mine øyne.

1 Like

Ikke fått med meg det. Når skjedde det? Om du tenker på nivå med Slangen trenger du ikke linke.

Åpenbart ikke.

Jeg er ikke sjokkert, og jeg har ikke orket å følge med på om månelandingene skjedde eller ikke, etter at jeg hadde lest nok til å forstå at jeg ikke hadde kunnskap som tilsa at jeg kunne avise det ene eller det andre.

Fordi månelandingen skjedde…

All grunn til å tro det. Siden det er så vanskelig å konkretisere hvorfor dette skulle være fysisk umulig.

Brukte de fallskjerm for å “bremse hastigheten i fallet mot Mars” igjen?
:slight_smile: Hvordan i det hele tatt åpne en fallskjerm i den supertynne atmosfæren? Deretter hvordan bruke Newtons 3de lov for å bremse opp når det er nesten 0 atmosfære å “bremse” mot?
:slight_smile:
Newtons 3 de lov ble koblet ut 9/11-2001 med supermassive stål/betongbygninger som blir omgjort til støv i fritt fall hastighet. 400 meter på under 10 sekunder. Fritt fall er 9,6 sekunder avrundet på massens akselerasjon 1G på 400 meter (ved havets overflate).
NASA did it again med Mars rovere (om de er på Devon Island eller i ørkenen i Australia vites ikke, men på Mars er det ingen “rovere”.
Stål til støv er kun snakk om fri energi som vi har behersket siden de tømte safen til Tesla på The Hotel Newyorker i 1943.
image

2 Likes

Ved å blande disse to hendelsene svekker du bare argumentasjonen din om begge. Du ønsker tydeligvis å framstå som en konspinisse. Det kun styrker kun dypstaten og havner i boksen psy-op hos meg

Det er klart den amerikanske krigsvåpen-industrien vil ha et militært romkappløp. Salgssekretæren deres, Stoltenberg, har også ivret for dette, og den gang så var det angivelig fordi Russland ellers ville få et militært overtak i rommet. Beregnet på ukritiske vestlige nyhets-konsumenter, for Russlands økonomi er på høyde med Italia, og Russland er 57 ganger større enn Italia i km2, og nesten dobbelt så stort som USA. Russland kan ikke bli med på et militært romkappløp.

Et militært romkappløp vil gi kontraktørene i USAs våpenindustri mange hundre milliarder i profitt, for det amerikanske militærbudsjettet er ikke transparent, og mange milliarder går rett i eiernes lommer som BlacRock blant andre, den egentlige grunnen for et militært romkappløp. Den samme storkapitalens MSM skal få vestlige befolkninger skal tro det er nødvendig for å forsvare Vesten mot Russland og Kina.

Et permanent militær romstasjon i bane, eller på månen eller Mars, blir å sammenligne med militærbasen USA skal bygge i Galapagos. Kommer russerne og kineserne og tar Galapagos hvis ikke USA has en base der? Det er milliardene i lommene på kontraktørene for bygging og drift som er grunnen. Politikerne som vedtar at det skal bygges får et liv i luksus etter den politiske karrieren, med en fyrstelig betalt stilling i et styre eller organisasjon som belønning, som er måten politikerne bestikkes på av global storkapital.

2 Likes

Helt riktig. De opererer med bevis som skal bevise hverandre
En slange som biter seg selv i halen

Når det er sagt, så er det mange som tenker «hvorfor vil de lyve om noe sånt»
Og da er det bare å se på det siste årets hendelser.
Man trenger en historie (et narrativ) som gjør at man kan utrette en hel masse i skyggen av denne historien…
Og det er mye penger i omløp, pluss selvsagt en maktkamp.
Vi vanlige folk blir ført bak lyset, men de innvidde får penger og fordeler om de holder kjeft.

Imellomtiden kaster de glør i øynene våre i media med liksomkonflikter, fryktpropaganda og «splitt og hersk» opplegg.

Så snart man innser at makta ljuger for å beholde makt, så blir en del ting veldig åpenbare

4 Likes

En annen metode er å få folk til å mistro alt og alle. På den måten kan man aldri angripes.

2 Likes