Nyheter MDTV Forum Om Doner

Søreide vil ikke beklage drap, kaos og terror etter Natos krig i Libya

Originalt publisert på https://steigan.no/2018/11/soreide-vil-ikke-beklage-drap-kaos-og-terror-etter-natos-krig-i-libya/

– Vil regjeringen beklage overfor det libyske folk, de drap på sivile, ødeleggelsene, kaoset og terroren som NATOs regimeskiftekrig har påført dem? ville Bjørnar Moxnes vite av utenriksminister Ine Eriksen Søreide. Dette skriver nettavisa ABC Nyheter og fortsetter: «Tirsdag endte nok et internasjonalt møte om kaoset og volden som NATOs bombekrig etterlot i Libya, uten…

Jeg har, som tidligere sagt, egentlig ikke noe imot at Rødt er representert på tinget, til tross for at jeg stemmer borgerlig.

Høyre, AP og de andre borgerlige partiene er USAs pudler, og følger USA i deres utenrikspolitikk så langt det går, til og med også når et land skal terrorbombes når det bla motsetter seg USAs dollarregime. Ghadaffi vill ha en egen sentralbank som ikke var underlagt Federal Reserve, og en egen valuta med backing i realverdier som gull og oljereserver, og åpne for handel i egen valuta og ikke US dollar.

En behøver ikke å gjøre så mye som det for å bli utropt som diktator og tyrann av Washington DC. Hadde Ghadaffi lykkes, kunne andre afrikanske land følge etter, og selv ta kontrollen tilbake over egne landressurser. Så klart at da måtte Libya bombes tilbake til steinalderen, og det med Norges velvillige hjelp.

Før og etter bilder fra Libya kan få selv forherdete til å gråte. Før bildene viser et organisert, strukturert samfunn med byer hvor befolkningens velbefinnende var i sentrum, med pent beplantede godt planlagte byer med en utviklet infrastruktur som velstående siviliserte land har.

Etter bildene viser utbombede byer hvor residensielle strøk er i ruiner, og vann og avløp knust for sivilbefolkningen, altså gjort ubeboelig. Dette er terrorbombing mot sivilbefolkningen som Norge har vært delaktig i, og kan under enhver omstendighet ikke forsvares.

Forutsigbar verdensorden for hvem? Et patetisk forsvar hvis det da ikke er for NWOs nye verdensorden, med alle velferdsstater knust, og med den globale storkapitalens sosialdarwinistiske markedsøkonomi implementert i alle land, da rimer det.

Det var ikke en regimeskiftekrig, er det da greit å ødelegge et land så fullstendig at det meste av befolkningen nå lever i elendighet, en elendighet mange dør av hver dag?

Med god grunn stolte av vår innsats, javel, da burde en kunne forvente at NRK sendte et reportasjeteam til Libya, og viser hvor mye bedre alt er i Libya nå mot før, gjerne med Søreide som guide, feks gjennom et utbombet Tripoli, slavemarkedene og menneskesmugler-havnene. Med flittig bruk av før og etter bilder vil mange nordmenn bli like stolte?

Libya i Stortinget.
Tirsdag 08. januar ( 2019)
Møter
Storting kl. 10:00

1. Redegjørelse av utenriksministeren og forsvarsministeren om evaluering av Norges deltakelse i operasjonene i Libya i 2011
    https://stortinget.no/no/Hva-skjer-pa-Stortinget/Moteprogram/?yw=2019W02#primaryfilter

Og at den gjennomfalske profeten Stolt1berg [& Co.] fremdeles er på frifot (jeg skulle nesten til å si ‘er meg en gåte’ - hvilket det slett ikke er!], sier mer enn nok om Ola Dunk (og kjærringa hans!) . . . . . . .

• Fyttirakker’n & Makan! . . . . . . .

Jeg må si vår kjære utenriksminister har gitt skrekkfilmer om onde dukker en helt ny dimensjon. Grøss!
Edit: Og ikke bare hun, forresten. Vi har jo også alle “dukkene” (nikkedukker?) som satte i gang den bombinga.