Nyheter MDTV Forum Om Doner

Skal Norge kunne bearbeide sitt Libya-traume, kreves det en mer usminket fremstilling om krigens konsekvenser

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/04/skal-norge-kunne-bearbeide-sitt-libya-traume-kreves-det-en-mer-usminket-fremstilling-om-krigens-konsekvenser/

Norge var det NATO-landet som bombet mest. Vi kan ikke løpe fra ansvaret for de 588 bombene som ble sluppet sommeren 2011. Dette skriver professor emeritus Rune Ottosen i en kronikk i Aftenposten. Ottosen skriver videre: Stortinget sluttbehandlet 2. april Libya-utvalgets rapport. Dermed er en sluttstrek satt for en av de mest dramatiske hendelsene i…

Når Aftenposten støttet bombingen, så får også Aftenposten vise hvordan bombingen har gjort Libya bedre. Var Libya en velferdsstat som ble bombet til elendighet for befolkningen, eller var det elendighet for de fleste i Libya, og etter bombingen har Libya blitt en velferdsstat med Vestens hjelp? Hva med en før og etter reportasje fra Aftenposten fra Libya, for hvordan så det ut i Libya før bombingen og nå etter?

Aftenposten etterrettelig?
Bombingen i Serbia var Folkemord.
Bombingen i Libya likeså.
Norges støtte til kuppet i Ukraina var vanskelig å forsvare.
Syria likeså.
Aftenposten har, i beste fall, i alle disse årene vært på sidelinja.

Hvilken effekt har Norges bombing av Libya? Kan det føre til at Norge blir mindre kritisk til annen krigføring der hvor Norge (delvis) er involvert slik som feks i Jemen (jeg tenker her på norsk våpenhandel til gulfstatene)? Det kom feks aldri noe miltært motangrep fra Libya rettet mot Norge, da blir det enklere å delta i nye krigseventyr.

Jeg har begynt å tenke på om ikke neste offentlige navneskifte kanskje bør gjelde navnet på landet vårt? Norge begynner å få en dårlig klang.

Ikke under krigen, da valgte de vel tydelig side?

Vaksineposten er selvsagt ikke mer etterrettelig enn anna lame stream media. Men etter at det kom nye eiere til gards for noen år siden har tanta fremstått med langt fremskreden alzheimer. Det er ikke bra for helsa å lese for mye av det der :wink:

Etter at Nagell Eriksen gjorde sitt eierskap om til en ideell stiftelse, styrt av en Troika, har avisen totalt forandret seg.
Er dette etter samme modell som Elitens mange stiftelser, er eierskapet sannsynligvis basert på ihendehaverdokumenter.
Nagell Eriksen var utdannet på eliteskole i England og deltok i møte i Bilderberggruppen.
Med Schibsteds nære bånd til familidynastiet Wallenberg, vil jeg tippe på, at det er der kontrollen ligger i dag.
I tillegg har Elitedominerte Wall Street betydelige akseposter.

Jeg har alltid likt Ingvar Ambjørnsens forslag, Gnore.
Funker på begge målformer.

No reg. (Item not registered). Det funker på newnorsk.

Med Norge som bakvendtland (der alt går an), er muligens “Egron” et navn man burde vurdere.
Noen som vet, om egron.eg eller egron.en som domenenavn fremdeles er ledig?

Har begrensede politiske kunnskaper, har dessuten begrensede engelskkunnskaper og ber derfor om hjelp på dette forum for å få tatt rotta på svina en gang for alle.
Engelsk og Afrikansk versjon er også oversendt ICC
Mvh [email protected]