Nyheter MDTV Forum Om Doner

Sjokkrapport avslører: USA har overvåket «hele verden» med krypteringsteknologi

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/02/sjokkrapport-avslorer-usa-har-overvaket-hele-verden-med-krypteringsteknologi/

Både CIA og NSA har spionert på både allierte og fiender gjennom et Sveits-basert selskap som produserer krypteringsutstyr. Det skriver både Washington Post og det tyske mediet ZDF. Det er IT-avisen som melder dette. De fortsetter: «CIA og selskapet Crypto AG skal ha samarbeidet helt siden andre verdenskrig, og siden 70-tallet skal selskapet ha vært…

2 Likes

Et par kommentarer. Crypto er egentlig gamle nyheter som presenteres som nye ‘avsløringer’, dvs gamle kjøttbein som kastes til snille journalister som har gjort e-tjenestene en tjeneste. Vi kjenner vel mange lignende tilfeller fra Norge.

Spiegel skrev om saken allerede i 1986.

ZDF-journalisten som ‘avslørte’ saken, Elmar Thevessen, er medlem av Atlantik-brücke, den mest USA-lojale organisasjonen i Europa.

Dessuten er ‘avsløringen’ spekket med annen desinformasjon. ZDF rapporterer for eksempel at takket være Crypto, ble det “libyske bombeangrepet” på Berlin-discoet La Belle i 1986 “løst”. WSWS har en sak fra 1998 om dette (google translate til engelsk)

2 Likes

Her må jeg nok si meg enig med andre kommentatorer: at saken primært er lansert nå for å så tvil om 5G og Huawei’s intensjoner blandt vestlige myndigheter.

1 Like

Når PST ikke får lov å overvåke politikere og journalister, så betyr det at utlendingene har monopol.

1 Like

Jeg ser egentlig ikke noe problem med at kineserne blir nektet tilgang til sensitiv informasjon. Problemet er at USA har tilgang til alt, og derfor har kunnet sørge for at kun de USA-venlige når toppen.

2 Likes