Nyheter MDTV Forum Om Doner

Se hva som skjer - i regjeringen

Dette hørtes forsåvidt morsomt ut, men jeg skulle likt å vite hva du egentlig gir replikk till her. :grinning:

Edit: treig nå. Tok’n endelig nå. :blush:

1 Like

Så lenge du ikke høstet rå latter fra galleri’ var det sikkert å regne som en ren kunstnerisk suksess. Det kunne det forsåvidt også vært med rå latter fra galleri’. Stor kunst er gjerne underkjent av gallerister.

2 Likes

Jeg elsker rå latter. Det var en som var spesialist på det. For å forsterke effekten tok han tak i T-skjorta oppe ved halsen, og flerret skjorta fra øverst til nederst samtidig :crazy_face:
Du har muligens tilgang på scenen i kinosalen når kinoen er i ferd med å tømmes : )

2 Likes

Men tilbake til regjeringen, så kan man ikke være sikker på at ikke ALT var et spill for galleriet , og man blir jo så skeptisk for tiden, at man heller ikke kan utelukke at alt var falske nyheter :wink:

Jo verre jo mer sansynlig, var det en som sa :slightly_smiling_face:

3 Likes

“Er’e sant, så er’e fælt - og er’e ikke, så er’e godt ljugi!”, er også en gammel schläger.

2 Likes

Det ser ut som Frp nå går inn for å kjempe mot nye utenlandskabler og mot flere vindmøller.

Det som nå kan skje er at flere av kjernesakene til Venstre, Krf og Høyre kan bli reversert av Stortinget.

Man kan nå spekulere hva noe slikt som dette vil kunne føre til. Må feks Ap nå i praksis overta som støtteparti for Høyre? Vil Venstre gå ut av regjeringen fordi flere av partiets vinnersaker blir reversert, og kanskje forsvinner også Krf ut av regjeringen?

3 Likes

Noen syns det var rart det ikke var en lege med ned for å sjekke.

Jonas Gahr Støre vil ha svar på om barnet er sykt
Arbeiderpartiets leder mener regjeringen er altfor uklare, og stiller spørsmål ved bruken av «antatt syk» om den fem år gamle gutten.

Støre lurer visst også på om det er falske nyheter …

1 Like

Om Arbeiderpartiet ser på UK og Sverige og sammenligner med Danmark, så er det ikke umulig at de også vil stramme inn på hvem som skal få en del av de norske fellesgodene, da det vil bety at de får regjeringsmakten med støtte av Frp og SP om ikke SV og Rødt også vil ha det stammet inn.

1 Like

Ja det er å håpe at vi ikke får en tsunami med voldtekter og slikt før folk tar til vettet.
Tror vel egentlig at mange av Frp velgerne ikke er klar over hvor globalistiske partiet er, men jeg fulgte godt med under finanstilsyns saken, og det var uhyggelig stille i media, og det samme da UN global Compact avtalen ble undertegnet. Da finanstilsyns saken gikk, skjønte jeg at noe var galt med media. Jeg saumfarte nettet etter stoff, og det samlet jeg på en nettside jeg opprettet, og spredte den rundt.
Jeg spurte også folk på gaten om de hadde hørt om det, og det hadde de ikke.

3 Likes

[quote=“SHO, post:27, topic:5274, full:true”]
Det ser ut som Frp nå går inn for å kjempe mot nye utenlandskabler og mot flere vindmøller.
https://www.tu.no/artikler/listhaug-lover-ny-kamp-mot-vindkraft-og-kraftkabler/483283

Det som nå kan skje er at flere av kjernesakene til Venstre, Krf og Høyre kan bli reversert av Stortinget.

Alle regjeringspartiene sliter med dårlig oppslutning. Saken med IS-kvinna og hennes angivelig syke barn kommer på en måte beleilig for alle fordi de kan tilfredsstille hver sine kjernevelgergrupper. Det velgerne derimot glemmer mellom hvert valg er at alle er politiske horer. De politiske partikroppene er til salgs for å oppnå makt. Det er en illusjon å tro noe annet.

Endelig har FrP funnet noe som de riktig nok har identifisert at folk er imot og leie av, nemlig vindmøller, potensielt høyere strømpriser og utenlandskabler. Selvsagt også det gamle innvandringskortet og velferdsstaten nå symbolisert med den ikke-norske IS-kvinna. Alt dette har en negativ klang nå, men foreløpig er det bare SP som har vunnet på det. FrP vil kaste seg inn i kampen om stemmene. FrP har sviktet sine velgere grovt i regjering, særlig med bompenger som de lovte å avskaffe. Siv har vært nær usynlig. Det er “bare” halvannet år til valg, og de må begynne snuoperasjonen nå hvis ny regjeringsmakt skal bli noe mer enn en fjern drøm.

For min del kommer jeg til å forbli sofavelger og bare se på Norges ferd mot helvete.

[> quote=“Gatekeeper, post:25, topic:5274, full:true”]

Men tilbake til regjeringen, så kan man ikke være sikker på at ikke ALT var et spill for galleriet , og man blir jo så skeptisk for tiden, at man heller ikke kan utelukke at alt var falske nyheter :wink:

Det er ikke falske nyheter at det har kommet en “levandes teltduk” og noen ikke-norske barn som vi ikke har ansvar for til gamle Noriges land, men spørsmålet er hvorfor nå, og om det ligger taktisk spill bak.

1 Like

Spørs om ikke vi får et større populistisk parti.

Spørs om ikke vi får et større populistisk parti.

Hehe, du sier noe. Jo mer kaos desto bedre for da kommer slutten kjappere. Det er bare smertefullt å se hva slags “lederskap” landet lider under nå.

Det var trollene som gjorde Brexit til et innvandringsvalg, men det var Toriene selv som gjorde valget før jul til et innvandringsvalg for å få Brexit gjennomført.

Nå har ikke jeg noen tro på at Toriene vil gjennomføre vesentlige innstramminger, men om Labor vil ha makten tilbake, så må de kjøre den danske linja også, og da er den politiske virkeligheten endret.

Eller et Støre populistisk parti, som riktig nok har identifisert at folk er imot og leie av krig og fred og sånn.

1 Like

Denne saken med at Frp nå har snudd og går i mot vindmøller og utenlandskabler kan kanskje få den effekt at Ap tydligere nå må vise sin støtte til Høyre ved at de kommer til å stemme feks ja til NorthConnect kabelen (også før man har fått erfaring med de to nye kablene som kommer snart). Det er mulig at Ap har planlagt å stemme nei til flere saker i Stortinget i den forvisshet om at fire-parti regjeringen til Erna Solberg vill sikre ja-flertall for saker som Ap egentlig er for (men som Ap av taktiske grunner ønsket å stemme nei til).

Hvis Venstre nå får oppehvet/reversert flere av sine kjernesaker i Stortinget kan det kanskje hende at Venstre like gjerne kan gå ut av regjeringen for å markere seg tydligere (jeg tenker da på slike saker som pelsdyr, sukkeravgift og flyseteavgift). Samme kan også skje med Krf (mht saker vedrørende abort, bioteknologi og eggdonasjon). Et problem for Krf er at partiet har svelget flere kameler i en del saker som de egentlig er i mot, men som de må støtte for å kunne sitte i blåblå regjering.

Konstellasjonen av SV, Ap, Sp og Krf har flertall i Stortinget. Kanskje får vi se en ren Ap/Sp-regjering støttet av SV og Krf som en slags krise-regjering fram til stortingsvalget i 2021?

1 Like

Det var trollene som gjorde Brexit til et innvandringsvalg

Hvor har det blitt av min navnebror Kjell? Jeg har ikke vært så mye innom her de siste dagene. Plutselig er det så lite gult å se i kommentarfeltet. Lagt i tvangstrøye?

1 Like

Ser han ikke på brukerlista.

https://forum.steigan.no/u?period=yearly

1 Like

Det er et interessant spørsmål. Er de ikke ganske enige allerede i mange saker?

1 Like