Nyheter MDTV Forum Om Doner

Rød sofa - en tråd med musikk og sitater

Hva, slutter den der? Får jeg ikke vite hvordan det går med Red og Granny og Wolfie?

1 Like

Niks. Det får du kun hvis du ser hele filmen “Hoodwinked”! – en knallbra “alternating point of view”-kriminalhistorie, som endelig gir oss både den sanne og en håndfull andre versjoner av hvordan ting egentlig lå an med Rødhette og bestemor og ulven og de.

1 Like

Min forbindelse med Laibach er egentlig bare Whistleblower sangen, da Assange postet om den, selv om jeg har fulgt litt med på Morten Traavik, som har laget videoen, da han også har laget kunstneriske prosjekt i Beste Korea.

1 Like

Kjenner til Traavik. Og at nettopp Laibach ble det første store, vestlige bandet som spilte i Nord-Korea, er bare helt perfekt! De er mer enn et band, de er et ganske avansert performance-kunstprosjekt som balanserer på en grense mellom det iscenesatte og det genuine, spontane i sin interaksjon med publikum og leken med massesuggesjon, kraften i massen og arketypiske, ideologisk autoritære symboler og estetikk. De vokste jo også opp i Titos Jugoslavia, og har fått alt dette inn med morsmjælka.

1 Like

Jeg har vokst opp med Globohomo, og fått deres liberale konsumentparadis opp i halsen og da Laibach virker å være venner med Zizek, og det er nok for meg til å være aktivt uinteressert.

Når man lever i slike tider, så blir Warhammer 40k et friskt pust.

My armour is contempt
My shield is disgust
My sword is hatred
In the Emperor’s name
Let none survive

Hei thormotr.

Håper du bærer over med at ikke kommentaren er helt
velskrevet.

.

Til Kjell skrev du :
“At du påstår offentlig at det jeg er , er en naver som ikke gjør noe , det er æreskrenkelse, og jeg gjør det siviliserte ved å forsvare meg gjennom ord og refleksjon.”
Nei, hadde jeg ikke sett det.

Du fortalte :
Og så jobbet jeg et tiår i en statseid (men sjølfinansiert) bedrift. Til slutt fikk jeg sparken for å komme for seint (størrelsesorden et par minutter), og sjefen ansatte sønnen sin isteden. Greia var at det ikke var noe å gjøre på jobb det første kvarteret enn å drikke kaffe, og at min “karakterfeil” er at jeg er overpragmatisk og ikke bryr meg om stive regler.
Her vil jeg spørre deg, @Gatekeeper, om du vil annerkjenne, slik som min tidligere arbeidsgiver, at jeg gjorde jobben min og fikk sparken mot min vilje?
Men jeg fikk klar tilbakemelding i drøftingssamtalene sammen med høyere makter at jeg gjorde jobben min,
Svar : Ja, utifra det du forteller, om dette er genuint som det kan se ut som det er . Du hadde gjordt jobben din , og ble oppsagt mot din vilje.

Jeg reagerte på at sjefen ansatte sønnen sin, så dette du opplevde med at han brukte det med at du hoppet over kaffedrikkinga, høres ut som en bevisst unnskyldning for at han ville ansette sønnen sin ut i fra det du forteller.

Videoen var heller ikke myntet på folk som ville jobbe. Jeg hadde lest historien din før, og merket meg dette du skrev tidligere at hadde opplevd. Det jeg tenkte var at de fleste ville se at dette var humor. Det er folk som er i systemet ufrivillig, som jeg også skrev tidligere, pga av urettferdige og dårlige sjefer.

Minner om hva du leste som jeg skrev tidligere :
“Tvert imot mener jeg at det kan være mange årsaker til at man kommer i en slik situasjon, inkludert sykdom , og uforskyldt å oppleve urettferdige og dårlige sjefer.”

Du skriver :
–Jeg fikk så dagpenger under etablering av eiga bedrift mens jeg jobbet med et webutviklingsprosjekt som var godkjent av et offentlig næringsråd. Her vil jeg spørre deg @Gatekeeper - mener du det var uriktig at jeg mottok dagpenger/lønn mens jeg holdt på med dette prosjektet, men at alt annet byråkratiet bruker penger på er riktig og “jobb”?

Svar : Nei, det var ikke uriktig. Du var på vei til å etablere egen bedrift, og du har rettigheter som norsk statsborger. .Det er ikke slike mennesker som den videoen harselerer med, men dem som ikke vil.

“Dette mens jeg søker på jobber (som jeg godt kunne utført, men hvor jeg ikke er blitt utplukket blant det høge antallet søkere). Her vil jeg spørre deg @Gatekeeper - mener du det er urettferdig at jeg i dag mottar 1/3 av min brøkdel av statens inntekter slik at jeg er i stand til å forsørge meg?”

Det aner meg at du legger opp til en diskusjon med ditt yndlingstema her.

Svar : Nei, du investerte i deg selv, i tiden før du ble oppsagt, da du betalte skatt, i den bedriften der den sjefen ansatte sønnen , og siden også vi andre investerer i dette " prosjektet " som velferdsgodene er, i tilfelle vi skulle trenge dem så er det et spleiselag, dvs du er ikke alene om å investere i deg eller hvem av oss som kunne trenge dette.

…Gatekeeper, tenker du at statsansatte “jobber med noe”, samme fanden med hva; samme fanden om det de gjør er å harselere med og stigmatiserere folk som av uante grunner er i en situasjon der de per definisjon mottar økonomisk støtte, men gjerne langt mindre enn sin brøkdel av statens inntekter, og alltid mindre enn overføringene til de stort sett overflødige og åndstomme byråkratene.

Her brenner vel tampen når jeg sier at du legger opp til borgerlønnsdiskusjon ?
Fornærmer du andre for å få oppmerksomhet rundt det ?

Jeg mener at du har såpass dømmekraft at du skjønte at det var folk som bevisst ikke ville bidra til fellskapet , og ikke dem som var uforskyldt kommet opp i det, pluss falt mellom stolene , som i din framstilling, som jeg pleier å si, når det gjelder reglene, da du ikke fikk støtte pga kapital, og at du hadde lest mitt tidligere innlegg, og burde da visst at jeg ikke var av den typen som harselerer over andre på den måten.

Så hvorfor driver du som stråmann ? Jeg vil ikke la meg misbruke på den måten.

Jeg ser også argumentasjonen med at de som produserer noe unyttig for statlig midler, og skjønte hva du mente her, og mener at det ene ikke er bedre enn det andre, osv.

Du vet godt at det er ikke min hensikt å stigmatisere folk som har det trangt. Jeg representerer ikke holdninger der man ikke kan nyansere medmenneskers skjebner, og syns det er drøyt at du insinuerer dette, men regner med at det muligens har med at du vil diskutere borgerlønn mer enn det handler om at du tror jeg vil stigmatisere deg.
Jeg tror du er smartere enn som så.

Du :
“Det overrasker at du ønsker å stigmatisere folk som allerede er stigmatisert av storsamfunnet.”

Jøss ja, du er sikkert overrasket. :wink:

-Dette skrev jeg om før, da jeg skrev om villsauene.

Det egentlig riktige kan være at autisten Gatekeeper mottar 0 kr fra staten resten av livet, for å balansere ut hans tidligere grove oversubsidiering.

Takk for den.
Raus du…

Du uttaler deg på en måte som gjør det vanskelig å få til en god diskusjon.
Jeg opplever at du av og til går over streken, da du ikke vet hva jeg jobber med eller for, og trekker slutninger i blinde.
Det du skal ha ros for, er at du faktisk stiller spørsmål denne gangen, og ikke bare konkluderer.

Jeg deler heller ikke alle tankene mine med deg, noe som ikke utelukker at jeg tenker.

Ellers kjenner jeg det melankolske sinnet med å analysere og analysere, å søke det ideelle, og bli skuffet når ting ikke når opp til idealet, og det er sikkert det vanskeligste av temperamentene å leve med pga høye krav til seg selv og andre, men ikke umulig å modnes i, humor kan balansere når regnskapet går i minus .
Noe jeg vet du har.:wink:
Din rev.

Mvh hilsen GK.

Likte den satirixe første : )

1 Like

Vil gi thormothr litt støtte her:

1. Dette er bare en unnskyldning, videoen rammer også alle som vil jobbe, men ikke kan.
  2. Nok en unnskyldning, videoen sårer nok mange syke mennesker.
  3. Hvordan vet du at det finnes folk som ikke vil bidra til fellesskapet, hvis noen er uten arbeid er det helt sikkert en årsak, du dømmer mange mennesker du aldri har møtt, og Jesus ville helt sikkert sagt; den som er uten skyld kan kaste den første stein!
  • Det har gjennom flerfoldige år vært en stygg mobbekampanje mot NAVerne, det var
    VG som startet denne kampanjen med serien “oljebarna”, og etter dette har mobbekampanjen virkelig tatt av. Men de virkelig store NAVerne nevnes aldri, og dette er de mest kapitalsterke menneskene i Norge, og de forsyner seg så grovt av felleskassa at man nesten mister pusten. Men dette har du sannsynligvis aldri hørt om fordi du lar deg “hisse opp” av blendverket til kapitalistene, og så angriper du de svakeste i samfunnet.

Er det slik du ønsker at barna til arbeidsledige nordmenn skal gå kledd? :frowning_face:

3 Likes

Folk får slutte å være så hårsåre, og tåle at andre ser ned på dem.
me

Det er en mye en vanesak å ikke bry seg, og hvor skal vi sette grensa? Skal man få drive ap med de feite, slik som Smørberget? Hva med rasister og nazister, skal man få vitse med hvor dumme de er?

no%20fun

1 Like

OK. Da trakk jeg ei forhasta slutning, sorry.

Systemet er ufrivillig. Hvorfor skal en byråkrat bestemme over min brøkdel av naturens verdi?

Hvem kan definere hva “jobbe” betyr? Verdi oppstår når individer dekker sine subjektive behov. Og all atferd søker å dekke subjektive behov. Å sove er t.d. verdiskaping - det er meditasjon/restitusjon og behagelig.

Jagerpilotene som bombet Libya har sikkert studert og jobbet hardt. Og skapte de noe verdi med all jobbingen sin? Nei.

I et moralsk system burde jeg ikke trenge noen som helst godkjenning fra deg eller noen andre til å gjøre det jeg vil, så lenge min atferd ikke har betydelige negative konsekvenser for andre. Jeg ønsker forresten ikke å jobbe for Kongeriket Norge, men mot Kongeriket Norge.

Dem som ikke vil hva? Om folk på et tidspunkt ønsker å se på Dr. Phil og surfe på internett, som i eksemplene fra videoen, så er det dette som har verdi for dem på dette tidspunktet. Hvordan er dette negativt? Og du mener at du, Gatekeeper, skal kunne bestemme at folk som ønsker å se Dr. Phil og surfe på internett ikke skal ha rett til å motta sin brøkdel av verdien av bruk/uttak av norske naturressurser som utgjør omtrent 200.000 kroner? De 200.000 kronene skal brukes til noe som politiker/byråkrat i den politisk-økonomiske maktkonsentrasjonen Kongeriket Norge vil bruke penger på, fordi du synser og føler det? I så fall tenker du ikke prinsipielt.

Jeg har mange yndlingstema, men dette er mer enn et tema. Det handler om et moralsk og livsviktig spørsmål. Norsk natur har stor verdi, så hvem skal kontrollere denne verdien; hvem skal kunne utøve makt gjennom disse verdiene - hver enkelt nordmann på lik linje, eller Jens Stolenberg og kompani / Erna Solberg og kompani?

Vi har ikke behov for inntektsskatt eller spleiselag. Det du subsidierer får du mer av; det du skattlegger får du mindre av (elementær økonomisk teori). Inntektsskatt er skatt på positiv atferd, som betyr at du hemmer folks positive atferd, i tillegg til at det impliserer at staten eier folks positive atferd. Inntektsskatt er altså et umoralsk fenomen.

Når det gjelder å utføre jobbene som trengs til grunnleggende infrastruktur, så skorter det ikke på folk som er villig til å utføre tradisjonelle jobber. Oljeingeniører vil ikke takke nei til en halv million kroner ekstra inntekt fordi det finnes ei grunninntekt på 120.000 kr. De fleste grunnskolelærere vil nok ikke takke nei til 4 ganger høyere inntekt fordi om han/hun er garantert ei grunninntekt - dersom han/hun likevel ikke ønsker å fortsette som lærer, så betyr det at han/hun har gode grunner til det. Ei grunninntekt fjerner den økonomiske desperasjonen/stresset, og folk vil ta jobber når det eksisterer en vinn/vinn-situasjon for arbeidsgiver/arbeidstaker, noe som er positivt.

Det er ingen som skylder staten noe. Det er slik at folk bør motta lik makt/frihet dersom man skal respektere idéen om likeverd, og respektere at norske naturressurser tilhører alle norske statsborgere. Og jeg får ikke makt til å reflektere mine behov, dersom Stoltenberg eller Solberg passer havresekken.

Jeg respekterer rettsstaten, men hater sosialdemokratiets byråkrati og at noen mener at de er berettiga til en halv million kroner i året mens enkelte mottar 0 kroner. Jeg ønsker likeverd og likhet, og at ingen skal kunne dømme at noen ikke skal kunne motta sin brøkdel av naturens verdi. Jeg skal ikke kunne si at du ikke skal ha tilgang til naturens verdi, og du skal ikke kunne si at jeg ikke skal ha tilgang til naturens verdi. Jeg har tidligere brukt provosering og fornærmelser for å vekke folk, men denne gangen var jeg bare pissed off.

Huff, du tenker feil i mange dimensjoner.

Det finnes ikke noe fellesskap uavhengig av oss, så du kan umulig gjøre noe for fellesskapet. Staten har ikke behov for enorme mengder arbeidskraft til å tilby grunnleggende infrastruktur. Det finnes til enhver tid plenty av folk som ønsker å utføre tradisjonelle jobber, og når de utfører et arbeid for staten blir de kompensert for det. Du kan ikke si at folk “bidrar” når de skal motta like stor verdi som de gir i fra seg - dette er bare likevekt. Skal folk okkupere offentlige stillinger og motta høg lønn, og så skal man i tillegg synes synd på dem og kalle de “bidragsytere”? Bullshit! De bytter arbeid mot penger. Dette er bare rettferdig, og det finnes ingen offer.

Om alle feier for egen dør, så blir hele gata ren. Tenk deg et samfunn der hver familie lever på hver sin gård og er sjølforsynte. Da er det i følge din teori ingen som jobber, ingen som produserer verdi, og ingen som bidrar til fellesskapet. Du forstår sikkert nå at dette er en bullshit tankegang.

Ja, men det jeg tenker er unyttig, kan andre finne nyttig; og omvendt. Derfor bør staten etter mi meining bare tilby det vi kan være enige om er helt grunnleggende infrastruktur, og la mest mulig av naturverdipotten gå til ei ubetinga grunninntekt slik at hver og én kan finansiere sine egne preferanser etter behov.

Nei, jeg er så dum at jeg trodde du hadde lest det jeg skrev til Tangen, og at du ville ha det moro på min bekostning. Men jeg tolker deg fortsatt dithen at du mener det er greit å stigmatisere folk som “ikke vil bidra til fellesskapet” (din definisjon), jamfør kommentar ovenfor.

Jeg regner med at vi alle har hatt perioder der vi har hatt nok med oss sjøl. Det er også folk som har psykisk eller fysisk utviklingshemming eller handikapp som begrenser atferd, og disse har også egenverdi. Om folk har det bra, så har det verdi. Om folk i tillegg er glade i hverandre, så er dette bonusverdi. Alt vi opplever er uansett en privat projeksjon - du tror du hjelper andre, men lindrer din egen dårlige samvittighet, og blir sjøl belønnet av endorfinutløysing av å føle deg snill eller flink.

Beklager. Jeg misforsto, og overreagerte. Du kan si at jeg har en liten tendens til å overreagere. (^__^)

Hmm…vel, jeg har det litt annerledes. Jeg følte et dypt kaos angående samfunnet i 20-årene, og det har vært en lang reise, mye grubling, masse skribling i notatblokker, og mange diskusjoner med alt fra anarko-syndikalister til anarko-kapitalister, fram til det punktet hvor jeg endelig klarte å uttrykke ei løysing på kaoset i form av sjølstyre.no. I begynnelsen forsto jeg ikke engang hva jeg prøvde å uttrykke, men bare følte det var noe viktig jeg måtte hente ut. Nå fremstår det kanskje som jeg er blærete og at det er lett for meg å basunere denne filosofien, men det har vært en viljens triumf at jeg i dag er uavhengig og i stand til å uttrykke det jeg uttrykker.

Jeg har ikke høye eller lave krav. Problemet mitt er at jeg er ufokusert, og ofte ender opp som Holberg’s stundesløse. Men dette med å være ufokusert kan sies å være et aspekt av en tenkemåte som også gjør at jeg har lettere for å tenke utenfor boksen og se ting i et fugleperspektiv, og dette setter jeg jo pris på.

Det frustrerende for meg er å uttrykke meg etter beste evne, og så ikke motta rasjonell respons. Det er helt greit at man er uenig, men da mener jeg at man må kunne uttrykke hvorfor. Jeg opplever at sjøl om jeg vrir hodet og uttrykker meg så klart og tydelig som jeg får til, så er det likevel ikke nok. Derfor føler jeg meg litt ferdig med å skrive, nå. Jeg har skrevet nok til at jeg sjøl har god peiling på hva det er jeg prøver å uttrykke, og nå er det neste logiske steget video. Massepropaganda, om du vil.

Men skjønner hva du mener med humor; bedre å kunne le oppgitt, enn å være oppgitt. Jeg minnes også Anthony Hopkins historie om en Jesuitt-prest som fortalte ham hva den shortest prayer er…

…fuck it!

Hysj, det er NM i krenka på gang over her. Men ja, ja, selvfølgelig! Det er vel blant de få tingene det fortsatt skal være mer enn lov å vitse med, nærmest obligatorisk, skal det være. Det, og skikkelig drøye jødevitser, det skal selvfølgelig også oppmuntres.

Jeg tenker ikke at jeg vet å kunne dømme, og kjenner ingen i denne gruppen, og mener at de som utnytter systemet, kjenner seg selv best. Dessuten, om du var ansatt i Nav, måtte du sikkert dømme i noen saker.

Om du har lyst kan vi ha en konkuranse om den beste oversettelsen av “cry-bulling”, da ordet bør inn på norsk? sutre-mobbing?

anti-semitic%20cartoon

1 Like

Man burde “diskutere fakta” med disse menneskene, da vil de smarteste raskt endre syn.

Det er nok ingen her som er krenket, men å sette grupper av mennesker opp mot hverandre er en taktikk som kapitalistene/imperialistene elsker, denne taktikken er kjent som splitt og hersk, og stadig vekk faller folk for denne eldgamle taktikken.

Det var vel dagens mest nedsnødde kommentar.
downside%20of%20divershitty

For det gjør ikke dere, med enten så godtar du vår definisjon av at kapitalismen er roten til alt ondt, ellers så tilhører du fienden?

Nei, bildet under er dagens mest nedsnødde kommentar:
nedsn%C3%B8dd

Hva roten til alt ondt er kan diskuteres, men den okkulte nazismen ligger i hvert fall høyt opp på lista.

For den eksisterer som annet enn som en demon?

Jeg har vært mange år på nasjoalistiske forum, og jeg har ALDRI møtt noen. Ikke noen fra KKK heller, så jeg tror KKK og eventuelle okkulte nazister bare finnes som folk som lever av å selge seg som skremselspropaganda til Merdia.

Da vet du lite om nazismen, men disse tingene var nok forbeholdt den nazistiske eliten, og ikke de vanlige soldatene. Peter Levenda har forsket mye på den skjulte historien om nazistene.

Fordi forskning om nazisme skillers seg mye fra middelalderens hekseforskning?

Peter Levenda har brukt mesteparten av sitt liv til å forske på disse tingene, og det er ikke en heksejakt han driver med, han vil ha fram den skjulte historien, ikke den “mainstream historiske propagandaen” som vi alle blir utsatt for. Han har skrevet flere bøker; unholy alliance, sinister forces, Ratline osv.