Nyheter MDTV Forum Om Doner

Rettferdighet a la NATO

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/11/rettferdighet-a-la-nato/

Av Lars Birkelund. Rettferdighet a la NATO var jeg nok en gang vitne til da den NATO-tilknyttede Helsingforskomiteen 12. november 2019 arrangerte «Accountability for Torture in Syria and the role of Norway». Jeg ble fort klar over at dette var et påkosta, potensielt historisk arrangement, da det opererte med store forventninger om å påvirke Norges…

11 Likes

Glitrende beskrivelse av den samme oppgittheten over Norge og våre Ngo`s ensidige forståelse av enhver konflikt, som jeg selv opplever.

Vi har utviklet oss, eller regenerert til et fryktelig primitivt samfunn. De fleste nordmenn jeg er i kontakt med opplever seg selv som de mest opplyste og smarteste av alle folkeslag og nasjoner. De jeg møter tror at nordmenn intuitivt forstår hva som er riktig og rett. De tror at kun ved å se en person bli intervjuet så kan de av seg selv analysere seg frem til hva som skjer ute i den store vide verden.

Svært sjelden opplever jeg at noen stiller spørsmål ved vår egen fortreffelighet , slik som det Lars Birkelund gjør her.

Jeg er helt enig, men desverre så har mitt folkeslag, min nasjon blitt for primitive til å bedrive den form for selvransakelse som Lars Birkelund etterlyser her.

Jeg vil gå så langt som å påstå at nordmenn om vi hadde levd i andre tider ville vært et perfekt slave materialet.

Vi krever kun tilgang til mer og billigere forbrukervarer. Vi har ingen tanker utover hva vi leser i massemedia.
Vi tror i fullt alvor at fordi en obskur FN rapport sier at nordmenn er så glade og lykkelige. Så tror alle nordmenn at det er slik. Vi tror faktisk at Norge er det beste landet i verden og at alle andre drømmer om å få bo i dette kalde forblåste landet omringet av et helt folkeslag med hjerneråte.

Jeg tror ikke Lars Birkelund deler mitt syn på de figurene jeg har rundt meg, men jeg synes allikevel at han har skrevet en artikkel som gir meg håp om at ikke absolutt alle nordmenn er lettere retarderte.
Det kan virke krasst å kalle samtlige nordmenn lettere ratarderte, men hvor mange av dem fikk med seg at de har gitt støtte til feks å bombe Libya tilbake til steinalderen? Hvor mange av dem har fått med seg at Norge sammen med Norsk folkehjelp har finansiert og trent opp terrorister til å myrde Syrere. For deretter å tilby de terroriserte asyl i Norge? Samtidig som vi straffeforfølger terroristene våre hvis de returnerer tilbake til det nye moderlandet sitt.

Jeg er omringet av noe som for meg oppleves som snøftenede tanketomme griser. Jeg synes det er pinlig at jeg tidligere har vært stolt av å gå med norsk flagg og trodd at dette var et universelt tegn på noe godt og respektert.

Jeg håper Norge en dag igjen kan bli en nasjon med voksne modne mennesker og ikke bare en nasjon av forvokste bedreviterende drittunger slik som nå, men jeg kommer ikke til å holde pusten.

2 Likes

Lars, du gjør meg glad. Du formidler vidd fra hjerne sumpene.

2 Likes

En annen tid? Nordmenn er vel slaver så gode som noen - uansett tidsepoke. Vi får beskjed om at vi er frie. Men man skal jaggu være hardt angrepet av Stockholmsyndromet for ikke å se hvor sykt hjernevaska og kontrollerte vi er av eliten. Så har de rigga det så “vakkert” at slaveierne bare kan lene seg til bake og betrakte slaver som sloss mot slaver i en polariseringsboks så trang at man knapt får puste…c",)

3 Likes

Mange nordmenn er definitivt hjernevaska (dog: kommer man seg utenfor akademia og tilhørende herligheter av politisk korrekt “kulturelite”, er det mange vanlige som er naturlig skeptiske mot mye av det vi blir påprakket av “sannheter”).

Men de virkelige slavene er likevel de som lager klærne våre, utvinner materiale til - og setter sammen - elektronikken vår, foredler råvarene som “fiskekongene” sender til Asia for å tjene enda bedre, dyrker kaffen, kakaoen, appelsinene, importtomatene, bananene og avokadoene (etc…) våre.

Men lar vi selvråderetten, velferden og arbeidslivsreguleringene våre rasere tilstrekkelig, ser jeg ikke bort fra at mange blir reelle slaver her også (utover de papirløse, traffickingofrene og enkelte migrantarbeidere, som allerede er det).

2 Likes

Vi har vel bare litt ulikt syn på hvor langt definisjonen av slave går :wink:

3 Likes

Lars ser det samme som jeg først så under Magnitsky-saka. Bill Browder og CIA var sentrale aktører under privatiseringa i Russland på 1990. I Sovjetunionen døde 10 millioner mennesker derav av sult og manglende medisinsk behandling. Du kan Google Russia Demography og se tallene selv. Likevel kunne Helsingforskomitten framheve Browder som sin helt. Inntil da hadde jeg trodd at kommiteen bedrev ideelt arbeid. Nå vet jeg at den kun er en ensidig politisk aktør, som fremhever seg selv slik misjonærer pleier å gjøre.

2 Likes

De rettet ryggen, rett som det var. Og ble slått ned igjen, eller ble lurt. Nå sist ved å out-source opplæringen av barna våre.
Selv om hele Norge var leilendinger, så begrenset det seg til avgifter og Vår Herre. Og kirka, selvfølgelig - som fungerte som folkeregister og kringkasting. Om det ikke kom et felt-tog ramlende.

1 Like

Det kan se slik ut :slight_smile: . Men jeg tenker at dersom man mentalt likestiller situasjonen til gjennomsnittlige norske arbeidstakere med situasjonen til alle de menneskene i andre land som slaver under forferdelige forhold (og gjerne uten å få dekket de mest grunnleggende behov når det gjelder ernæring, helse, bolig, hvile etc) for å produsere klær og forbruksvarer for oss, så risikerer man å tilsløre situasjonen og bidra til likegyldighet (ikke at den kan bli så veldig mye større, egentlig). Det er egentlig helt uhorvelig at vi alle i praksis godtar at vi lever i et samfunn som tillater og profitterer på slavearbeid og utnytting, så lenge dette stort sett foregår i andre land, og at dette er en viktig del av hele den norske økonomien. Vår egen bane vil det også bli til slutt - vi har jo knapt industri igjen nå, og så er vi vel i ferd med å privatisere og fordyre kraften, som kunne ha gitt grunnlag for mer hjemmeproduksjon.

Når det er sagt, finnes det også innebygget en del ufrihet i det norske samfunnet (og den øker stadig for de som ikke har arvet penger og bolig), men direkte slaveri vil jeg nok ikke kalle det. Enn så lenge.

2 Likes

Russland på 1990-tallet er et synlig bevis på at fienden (for Slaverne) ikke var CIA, men Russere - i og utenfor Russland. CIAs forståelse for Russland er begrenset. CIA har null forståelse for Russisk patriotism, og Liberalerne i det sentrale Moskva har forakt for Russisk patriotism

Putin rustet opp Russland. NATO ligger an til å få sjokk når de undersøker hva som har skjedd i Russland.

En av følgene ved å bo i Norge er at det er svært vanskelig å få til et kosthold uten konserveringsmidler. Konserveringsmidlene virker også etter at vi har spist mat som inneholder konserveringsmidler. Resultatet blir en mage/tarm med en kraftig redusert bakterieflora. For en del mennesker ender dette opp først som mat intoleranse. En inflamatorisk magesekk slipper ut betente microber ut i blodet. Som gir oss en betennelselignende tilstand i kroppen. Noen mennesker får etterhvert autoimune sykdommer. Legemiddel industrien ser på Autoimune sykdommer som et resultat av at imunforsvaret angiper et friskt organ. Jeg er uenig. Hvis en kropp eller et organ får hvile (homeostase) så reparerer kroppen seg selv. Hvis ikke det får hvile, så vil det bli “betent” og imunforsvaret vil forsøke å bli kvitt det. Problemet med behandlingen av et betent indre organ er at antibiotika på toppen av konserveringsmidler dreper alt av betenelselsdempende bakterier i tarmen. slik at etter endt behandling har ikke pasienten noen igjen av de “gode” bakteriene som trengs for å bekjempe inflamasjon.

Det er også en sammenheng mellom autoimunse sykdommer og psykiatriske lidelser som angst og depresjon.

Dette er litt av prisen det moderne mennesket betaler for å leve i en verden med supermarkeder. De spiser seg selv ihjel. Så hvem som er fri og hvem som er slave og hvilker forhold de lever under blir et verdi spørsmål.

Måtte du skrive dette akkurat nå som jeg akkurat har sittet og kost meg med glutenfrie tortilla-wraps (som lompe-erstatning) av den typen som inneholder konserveringsmidler (jeg pleier å velge den typen som er uten, men så gjorde jeg et bevisst unntak fordi jeg er så lei av at de mugner så fort etter åpning). :crying_cat_face:

Velvel, jeg får ta litt gode melkesyrebakterier i kveld - det er det eneste helserådet jeg har fått av noen lege noen gang som faktisk har vært til varig hjelp mot noe som helst. :pill:

Jeg synes også det er helt forferdelig at mat og miljø forgiftes for profitt, men slaveri er det vel ikke akkurat, IMHO, selv om det er undertrykkende, særlig for dem som ikke har råd til å kjøpe økologisk eller overskudd til å lage mat fra grunnen.

Det var ikke mye bedre under viktoriatiden:

EDIT: Fra kommentarfeltet:

2019 people: Oh my god, our food is full of harmful chemicals!

1864 people: Hold my toxic metal

2 Likes

Det er riktig. Du kan ta en tur over grensen og legge til CBD olje så får du litt hjelp til å dempe det sympatiske nervesystemet og litt hjelp med inflamasjonen :slight_smile:

1 Like

Har ikke söta bror strammet inn reglene der?
Uansett, det er litt for dyrt for en fattiglus som meg.

1 Like

Får det på helsekostbutikker og ja det er dyrt. Den dyreste jeg kom over var på Strømstad. 6000kr for 1000 dråper.

Brits helsekost i 2ndre etage tror jeg det var :slight_smile:

1 Like

:scream:
Da prøver jeg heller Omega3 (også dyrt) og N-acetyl cysteine ( NAC ) som jeg har liggende. Det skal også hjelpe mot inflammasjon.

Eventuelt Ekstra virgin oliven olje, men da av så høy kvalitet at du kan lukte “gresset” :slight_smile:

1 Like

Ingen bjelle på katten i dag?

Det er rett at CIA har forstått lite av Russland. Det gjorde Havard også. Men Harvard var likevel rådgiveren for privatiseringa, som ble orkestrert av CIA. Pengene for oppkjøp av firmaer i Russland ble formidlet av National Republican Bank, tror jeg den het.
Hensikten med operasjonen var å sørge for at 'maktapparatet i Sovjet aldri skulle greie å reise seg igjen".

Det spiller ingen rolle hva slags drakt de kler på seg, kjernen er den samme :wink:
Jeg fikk ikke med meg detaljene den gangen, siden jeg var avhengig av folk som Steinfeldt, men det sørget for å punkteret illusjonen om at vi ville ha et selvstyrt Russland.

1 Like