Nyheter MDTV Forum Om Doner

Regjeringen har flyttet inn på VGs kommentarfelter

Jeg vet at folk på Steigan ikke vil gå inn på VG og andre msm, men til opplysning, nå har regjeringen flyttet inn på kommentarfeltene.

Artikkelen “Ikea åpnet varehus i Asker i kveld - 20 minutter senere ba regjeringen dem stenge” hadde mange gode kommentarer fra tiltaksskeptiske, og noen av dem fikk veldig mange likes. Et par av dem hadde også et morsom sarkastisk innhold, men helt innenfor, og ingen skittkasting.

Like før klokken 1900 ble nesten alle kommentarene fjernet, og inn kom kommentaren: “Vi er heldige som bor i et land som har ledere som tar korona på alvor. Takket være regjeringen har Norge minst smitte i Europa.”, skrevet av en kar ved navn “Jon Harald”, helt ukjent på kommentarfeltene.

I løpet av kort tid har Jon Haralds kommentar fått 90 likes. En ting er at ingen får 90 likes på VG på så kort tid, og i alle fall ikke så sent på kvelden. Dette er 99 % sikkert rigget. Og alle likesene er rigget.

Dette er helt nytt. Ikke at kommentarer slettes, men at de rigger en så usedvanlig teit (les, lett å gjennomskue) propaganda som deretter setter ny rekord i likes på kort tid.

Vi taper så det synger, folkens. Dere er på steigan og småkjekler men diskusjonene er innavl, mens myndighetene er listige.

For ordens skyld, om noen vil ta kampen utover skvaldring. Den eneste msm-blekka som foreløpig ikke sletter, er Aftenposten. Ja, det er en Schibsted-blekke, men de sletter ikke. Vi få som er der ute, er rett og slett for få.

5 Likes

Det er jo riktig, å kommentere her inne endrer ingenting, i beste fall er det vel en 50 stykker som er aktive her :joy:

Men hvis kommentarfeltene i MSM er moderert av etterretningstjenesten hjelper vel ikke det noe særlig å kommentere der heller. Man trenger noen andre kansler for å nå ut til folk…

3 Likes

Om de 50 hadde likt “våre” innlegg på VG, men spesielt på Aftenposten. De sletter altså ikke alltid, jeg vet ikke hvordan slette-prosedyren fungerer, men det er nok mye subjektivt, kanskje kommer ettermiddagsvakta og går over og sletter ting han ikke liker, kanskje en annen ikke sletter).

50 likes fra våre folk hadde utgjort mye.

Nettopp.

Nylig anbefalte du oss å dra til VGs kommentarfelt og debattere der, men nå fikk du vel bekreftelsen på at det ikke er vits. Selv om restriksjonsmotstanden egentlig er ganske stor og voksende ute i befolkningen, gjenspeiles det ikke i de regimekontrollerte kommentarfeltene hos MSM.

Hvor mange timer eller dager mener du det tar før også Aftenpostens kommentarfelt okkuperes av regimet?

Snakk heller med mennesker av kjøtt og blod IRL, så skjønner du at nettet ikke spiller noen rolle. Det er IRL at folk kan påvirkes, ikke i falske kommentarfelter hos regimekontrollerte medier. Jungeltelegrafen er mye mektigere enn regimets sensur.

4 Likes

Nesten ingen av de jeg kjenner er for tiltakene. Jeg har altså ingen jeg kan overbevise.

Det er ikke slik denne kampen kan foregå, ved å overbevise naboen. Om det hadde vært under andre verdenskrig, og vi hadde vært okkupert av den tyske hæren, da kunne man snakket med naboen. Men dette er ikke en slik krig, og folk får sine meninger fra media, i godstolen, mens de nyter en pils og sjokolade. Dette er en mediekrig, og det er veldig naivt å tro at man kan vinne ved å overtale de man kjenner. Og om du begynner å snakke med folk du ikke kjenner blir du oppfattet som en byoriginal.

1 Like

Nei. man bør fokusere på de kampene man kan vinne, slik som at grensene endelig er mer eller mindre stengt nå. :trophy:

Grensene åpnes snart igjen, men da er kanskje pandemien over også, så egentlig er det helt bortkastet alt sammen, hele kampen.

Slik er det også for de fleste av oss. Nesten ingen vi kjenner er for tiltakene.

Saken er at nesten ingen gidder å lese VGs falske kommentarfelt heller. De fleste vet at det er gjennomsensurert og regimekontrollert. Tror du ikke at de som får kommentarene sine slettet der, har lagt merke til det? Og at de som trykte “like” på kommentarene deres, også har lagt merke til det?

Alle slike fanatisk “tiltakspositive folk” du ser i kommentarfeltene og på sosiale medier, er regimets egne bots og betalte påvirkningsagenter.

Ja, du har sikkert rett. Jeg blir bare så matt, og har ikke noe å bidra med…

1 Like

Du har nok rett, men det er lov å håpe.

Om det da ikke kommer mutasjoner som vaksinene ikke virker mot, eller at vaksinering med lekke vaksiner gjør at en supercorona evolveres, for da vil de forbli stengt en god stund.

Hvis koronaviruset var optimert så godt det lot seg gjøre allerede kort tid etter utbruddet i Wuhan, så kan viruset muteres fort om miljøet endres, selv om det ser ut som coronaviruset er stabilt for forskerne.

I områder med mye smitte og lockdown, så vil det da være et evolusjonært press mot mutasjoner som kan overkomme lockdown restriksjonene, og hvis det blir portforbud med mye smitte, så vil dette evolusjonære presset bli ennå hardere.

Ved mye testing, så vil det være et evolusjonært press for corona-mutasjoner som gir færre positive utslag. Hvis korona muteres fortere enn forskerne tror, så vil nok begkjempelsesstrategien Vesten valgte bety at vi vil måtte leve med stengte grenser i ganske lang tid.

Jeg ser det ikke slik, da hele koronaspetaklet har ført til et alvorlig tillitstap ovenfor media og myndigheter. Kanskje ikke så mye i Norge ennå, men om man ser på andre land hvor myndighetene har gjort en langt dårligere jobb, kan tillitstapet ha vært betydlig.

Klassekampen hadde et tall på forsiden her om dagen.
Jeg vet ikke hvorfor de opererte med to tall :
GRENSA: Staten har registrert 155.000 innreiser til landet siden nyttår. Både Ap og Frp reagerer og er kritiske til regjeringens håndtering av grensene.

Siden nyttår har 132.989 mennesker reist inn til Norge.

“INNREISE: Regjeringen innførte obligatorisk testing ved innreise til landet rett over nyttår. Svært mange har likevel reist inn uten å teste seg.”

Problem- solution ?

Fant denn gruppa på facebook: “Foreldre sammen mot corona - rødt nivå nå, vi har ingen å miste”. Her er, kort oppsummert, hva de forteller hverandre på gruppa: “Nå må folk skjerpe seg, ha på seg munnbindet og høre på myndighetene, og helst bør skolene stenge”.

I løpet av noen måneder har de altså klart å samle 26 000 mennesker i gruppa, som stort sett består av kvinner, og de er bekymret for barna sine, at barna skal bli smittet og bli syke og noen er også bekymret for at barna kan dø av corona eller at barna skal smitte de eldre.

Vi står overfor en gruppe mennesker som vokser i både antall og vrangforestillinger, så nå må du aksellere opp praten IRL.

1 Like

Fordelen her inne er at man kan lære mye og stå samlet selv med gnistrende uenighet.

På Facebook samles de som er enige i grupper og snakker om hvor redde de er (bæ)

bilde

4 Likes

Men da blir de mest sannsynlig rekruttert fra andre grupper hvor de bekymrer seg over hva media krisemaksimerer som klimahysteriet, så at det er korona som spiser opp deres ledige bekymringstimer i døgnet, er ikke bare dårlig.

Nyttige kan de være òg, da deres koronahysteri kan brukes til å få beholde grensene mest mulig stengt.

For de som bor i skogen for å skjerme seg mot storsamfunnet er nok munnbind og restriksjoner et abstrakt begrep, og stengte grenser et fremskritt. For mange andre er det tap av frihet.

Det er ikke mitt problem, og jeg har ikke sympati. Jeg har sympati med folk som mister jobben, og som blir ensomme av nedstengingene.

Videre om maskemotstanderne hadde vært med på å fått stengt grensene før, så hadde ikke maske vært nødvendig, og hadde ikke de som ville ha grensene åpne uten obligatorisk karantenehotel fått viljen sin, så hadde vi ikke behøvd nedstengingene vi sliter med i dag.

At vi kunne oppnå stengte grenser ved å få vestlige myndigheter til å velge nedstengingsstrategien i steden for å flate ut kurven, var hovedårsaken til at jeg engasjerte meg med korona i januar i fjor. Senere har arbeid hjemmefra, storbyenes død, mindre miljøhysteri og tillitstapet til myndigheter og media også blitt viktig, og hva jeg ikke har brydd meg om, er om korona er farlig nok til å rettferdiggjøre alt dette.

Steigan gjør så godt han kan. Men det blir ikke så mange saker om dagen.
Vi kunne godt trenge mere nyheter. Jeg savner faktisk å lese tørre nyheter. Hva vi har av opposisjon er sentrert rundt politisk kommentering. Ikke at det er nok av det, men vi skulle fx. hadd noen som skummer andre media og legger ut linka artikler. En større flyt av saker vil trekke flere folk og også sørge for at dem oppholder seg lengre på stedet.
Aller helst skulle vi hadd noen som lagde et nyhets byrå som ivaretok de nasjonale interesser og reklamesamarbeid.
En overvåkning av hva som foregår på stortinget hadde også vært intressant. En spalte kalt “På løvebakken” som baserte seg på å gjengi hva slags vedtak de jobbet med, dette kunne nok avverge endel av ugjerningene deres.

1 Like

Det kan du jo gjøre her. Skal opprette en nå. Er ikke selv så interessert i hva som skjer der. Men enig i at kommentarfeltet kan være mer proaktivt i å finne fram saker på egenhånd og legge de ut. Min erfaring er de sjelden avstedskommer noen debatt.

2 Likes

Skjønner godt hva du mener. Media har ikke lenger nyheter men gjentagelser…
Det er manipulering i alle kanaler, gjentagelser er en teknikk som skal få folk til å tro at de ikke har noe valg. F.eks når det gjelder vaksiner «så og så mange skal vaksineres før sommern» osv
En annen teknikk, brukt av politikere spesielt nå for tida er å sette opp kunstige valg, som når Erna sier at det er tre mulige veier framover og INGEN av de tre er å avvikle de strenge tiltakene. Alle tre er variasjoner over nedstengning. Som om det normale livet vi hadde for et år siden ikke er mulig…
De holder pressekonferanse i et enda kjør, slik at folk skal låses i en form for autoritetstro lydighet der de ikke vet hva som skjer neste uke.
Avisene skriver ikke om annet, derfor tror folk at dette er det eneste som skjer i verden.
I tillegg kjøres kampanjer på TV og i sosiale medier fra FHI.
Dette har ikke noe med helse å gjøre. Og nyheter finnes ikke… bare propaganda.

bilde

4 Likes