Nyheter MDTV Forum Om Doner

– Regjeringa stenger kjøpesentre og skoler i Oslo-regionen, mest omfattende siden mars 2020 (Part 1)

Originalt publisert på https://steigan.no/2021/01/regjeringen-stenger-kjopesentre-i-oslo-regionen-lordag/

Lørdag la regjeringa fram nye tiltak for Oslo-regionen etter utbruddet i Nordre Follo. Etter det NTB erfarer får kun essensielle butikker holde åpent. NTB skriver videre: Det legges fram flere konkrete tiltak for nabokommunene til Nordre Follo, som grenser til blant annet Oslo. Etter det NTB har grunn til å tro har tiltakene som ble…

7 Likes

1200px-Hysteria

Tilfeldigvis sammenfaller det med matriakatets gjennombrudd.

Men da alle mennene var domestisert og feminisert

Akk o ve, som onkel Skrue ville ha sagt det. Tenk å stenge kjøpesentere i et kapitalistisk samfunn.
Hva vil det neste bli? Avlysing av OL?

Vinmonopolet åpner ikke i de rammede kommunene lørdag. Helseminister Bent Høie ber innstendig om at alle som bor i området ikke reiser til andre kommuner for å benytte seg av tilbud der, som er stengt i egne kommuner.

Åja.

De er åpenbart ferskinger i diktatur. De skulle jo ha kjørt halv pris på polet. Da hadde folk gått hjem og låst døra.

6 Likes

Det er nok mer nærliggende å kalle det torget

3 Likes
4 Likes

Det er tydelig at man ønsker å bryte ned dette landet. Erna og Bent er kanskje ikke lengre norske (de har overlatt roret til noen andre og gleder seg over å bli verdensborgere)
Men vi som fortsatt har hjertet vårt her skal straffes og lide etter samme oppskrift som krig mot terror.

Ser på FB at mødre i Osloregionen snakker om å ta ut barn av skole og barnehager fordi det er uforutsigbart. Det synes jeg de skal gjøre.

Jeg synes folk skal gå all inn på sivil ulydighet og være så kreative de kan.

Erna og Bent har solgt sjela si, så dem er det nok ikke så mye håp for. Hva med resten av politikerne, tør de å ha meninger?

12 Likes

Folk har ikke noe imot portforbud, stengte fritidstilbud og stengte treningssentre. Men når Polet stenger … nei, da er det katastrofe!

Norge i et nøtteskall.

Jeg tipper Erna gir etter og åpner opp igjen Polet raskt, siden det er et folkekrav.

8 Likes

Så om smitten øker, så kan overmakta si at det var på grunn av at koronafornektere på internett misbrukte ytringsfriheten til å spre ødeleggende konspirasjonsteorier at flertallet må leve med ennå strengere restriksjoner?

Nå er ikke jeg nøytral her, men det er nok bedre å fokusere på at det var fordi Erna ville ha åpne grenser med tillitsbaserte karantener, at vi opplever en nedstenging pga den britiske virusvarianten. Hadde vi hatt 14 dager på bevoktede karantenehotel for utenlandsfarerne, så hadde ikke denne nedstengingen skjedd.

Folk snakker ikke sammen i de nye konsumenttemplene, så ekvivalenten til grekernes Agora er nok nettforum og sosiale medier.

Smitten kommer til å øke da det er dette som gir fjolsa “overmakt”. Dette vil ikke ta slutt før de er fjernet. Men du er åpenbart av en annen mening.

2 Likes

Men de møtes. Som gir et potensiale til å snakke utenfor kontrollerte fora. Og det trengs nå.

2 Likes

Har du vært i et av de gigantiske konsumenttemplene i Oslo?

Eh, jo, de gjør faktisk det. Ihvertfall pensjonister, som møtes på kjøpesentrene på formiddagen. Ungdommer pleier også å prate sammen, har jeg sett.

5 Likes

Ofte kan det befinne seg masse mennesker der. Er du også imot at folk snakker sammen?

2 Likes

Nei, men det er ikke i konsumenttemplene at folk gjør det. Det er på jobb og skole, i frivillighet og foreningsnorge og andre sosiale arenaer og arangementer at folk gjør det. At folk ikke kan gå på besøk til hverandre, er et mye større inngrep.

Hva som ikke er et veldig stort overgrep, er 14 dagers bevoktet karantenehotell for utenlandsfarere, slik at vi ikke hadde behøvd disse sosiale restriksjonene innad i Norge.

1 Like

Nokre få offentleg tilsette, medisinsk og politisk personale, styrer landet diktatorisk, med argumentene: ‘for å vere på den sikre siden’ og ‘vi vet ikke’.
Fast millionløn, heimekontor, kassene frå Polet tilbrakt direkte til kjellaren, som vanlig.

8 Likes

Raymond Johansen er bekymret over villsmitten
Oslos byrådsleder ber igjen om å bli prioritert i vaksinekøen.
“- Jeg er redd for å dø”.
Nrk

4 Likes

Dårlig demonstrant her. Skulle delta utenfor Stortinget i dsg, men selvsagt er alt av offentlige toaletter stengt pga “mutantviruset”, så da måtte jeg komme meg hjem for å gjøre mitt fornødne. All slags idiotiske konsekvenser av denne politikken. Psykopatene har blod på tann nå.
Kan noen svare på om munnbleie nå er totalpåbudt i butikken? Nå er det jo en politisk handling å skulle handle brød og melk.

7 Likes

Kommer vel an på hvor du bor😊
Selv bruker jeg ikke kneblingen. Men unngår steder hvor det kreves.
Uansett: om du handler når det går an å holde avstand kan vel ingen klage?

Ei på en butikk jeg var inne i påstod hun var blitt pålagt det tross at ikke det er påbudt her. Veldig trist og bisarre greier…

3 Likes