Nyheter MDTV Forum Om Doner

Regjeringa pålegg Flesland å letta på testregimet

Medan konsekvensane av altfor lettvint regime med importsmitte gjennom desember og starten av januar no gjer seg gjeldande for fullt i Nordre Follo, tykkjer likevel ikkje regjeringa at det er nokon grunn til å prøva å unngå at det same skjer på Vestlandet.

Men når den nye virusvarianten er spreidd over heile landet, innfører dei nok obligatorisk testing på grensa. Om eg kjenner dei rett.

2 Likes

Det er ikke noe rart at folk begynner å tro på konspirasjoner når regjeringa på den ene siden påstår at det er så viktig å bekjempe korona, at vanlige nordmenn må leve under strenge restriksjoner, og på den andre siden holder grensene åpne med et tillitsbasert karantenesystem uten noen former for kontroll. Falske attester er det også lett å få kjøpt.

Opposisjonen påla regjeringa å åpne kranene igjen på utestedene, men når det kommer til den stadige importsmitten, så gjør de det ikke. Hadde media laget saker på det, så hadde i hverfall politikken vært vanskeligere å få gjennomført, men heller ikke de forteller at vi uten importsmitte hadde kunne feire jul som normalt og ungått nedstengingene vi har i dag.

Det er først de siste dagene at media har begynt å lage slike saker, men ikke så mange som om hvor dumme de som tror på konspirasjonteorier er.

1 Like

Altså, det som skjer på Flesland no ER jo plandemic. Det er berre det. Som vestlending hadde eg jo gjerne vilja sleppa tilstandar a la Nordre Follo, men det er visst for mykje forlangt.

2 Likes

Om man ikke var overbevist om at eliten i samfunnet var idioter mest opptatt av symbolpolitikk og at de gjør som resten av Europa, så kan man egentlig ikke konkludere med noe annet.

Media har jo ingen problemer å komme med nyhet på nyhet om hvor farlige Russland er, men når det gjelder hvorfor vi ikke blir kvitt koronasmitten, på tross av tiltak på tiltak vi må leve under, så forklares det ikke for folket at det er importsmitte fordi stortinget anser åpne grenser og tillitsbaserte karantener aller viktigest.

Jeg har ikke sett en eneste artikel som sier: “Derfor mener Erna at åpne grenser er viktigere enn at nordmenn må leve i et nedstengt samfunn,”, og ikke tror jeg at jeg vil få se noen heller.

1 Like

Å ha strenge restriksjoner internt i landet for å bekjempe en mutasjon fra Storbritania, og samtidig opprettholde internasjonal trafikk FRA Storbritania til Norge er jo så idiotisk at det er vanskelig å tro at det skjer, men det gjør det! Disse folka er enten inkompetente eller kalkulerende. Jeg anser sannsynligheten til 50%/50%.

All smitte er jo i bunn og grunn importsmitte (inntil det ikke er det lengre…)

3 Likes

I steden får vi løgner som dette:

Donald Trump drakk for det meste lettbrus, og skal ha hatt en knapp på kontoret for å tilkalle noen for å bringe ham brus - mer konkret Cola Light. Denne er nå fjernet

Knappen er en panikk-knapp for å kunne tilkalle vakter, som har vært der i alle år, og som Biden også har der nå.

biden button

Og hele den frie norske pressen er med på bedrageriet.

Her er ein kommentar som eg ville dela med dykk:

https://m.facebook.com/comment/replies/?ctoken=894738664595298_895066311229200&ft_ent_identifier=894738664595298&gfid=AQBT6hoBhq0nbUKF8BI&notif_t=feedback_reaction_generic&notif_id=1611686105956336&ref=content_filter

Du kan klippe den inn her, da ikke alle av oss har facebook.

Vibecke Carlsson skreiv i ein kommentar på Facebook:

Erna gjør alt ho kan for å opprettholde import av billig arbeidskraft til kapitalistene. Ho vil ha en viss andel lavtlønnede i landet. Ho ignorerer importsmitten, og den som må betale for det er den norske befolkning som må isolere seg. Små private bedrifter går konkurs og ungdommen mister verdifulle år. Alt for att de rikeste skal bli rikere og man gjør eu fornøyd. Kan man kalle det noe annet enn landssvik?

No har jo mangt og mykje endra seg sidan eg starta denne tråden. Eg må seia at eg sov litt betre sist natt, vel vitande om at importsmitte no vert teke litt meir på alvor enn det vart før. Men ein kan jo ikkje vita at ikkje den nye varianten alt er etablert i andre delar av landet enn Oslo.

I alle fall er dette mykje for seint. Og kanskje til og med unødig drastisk. Eg trur det hadde vore betre å innføra obligatorisk testing på grensa og evt. karantene i desember, i staden for full stenging no. Då hadde ein kanskje også unngått episoden i Nordre Follo.

1 Like

Tror ikke vi er kommet dit at vi kan forhindre at nittiåringer dauer.

Skal jeg tippe, så er den det.

Det er et direkte evolusjonært press for corona å mutere slik at den unngår dagens tester, og da er nok flere falske negative en årsak til at den nye britiske mutasjonen sprer seg raskere enn de “gamle” vaiantene.

Å tro at man skal kunne holde smitten på et akseptabelt nivå, uten at viruset muteres for å slå smitteverntiltakene er naivt. De langsiktige valgene er derfor stengte grenser, vaksiner eller å bare smitte alle først som sist.

Vaksiner virker å virke om vi ser på Israel, men om det er slik at vaksinene er lekke, dvs du kan bli syk nok til å smitte andre, selv om man ikke blir alvorlig syk selv, så setter dette i gang et nytt evolusjonært press mot et mer virulent virus som kan gjøre korona langt mer dødlig for de uvaksinerte.

For corona å komme seg forbi Pfizer og Moderna vaksinen, så behøver kun pigg-proteinet*** endres, og det har allerede skjedd med den britiske varianten.

Vaksinene basert på svekket corona-virus vil nok tåle mutasjoner bedre, da det er her er hele viruset man blir immun mot, og disse vaksinene er oftest heller ikke lekke, om jeg har forstått rett.

*spike protein, dvs piggene vi ser på avbildningene av koronaviruset.

Ja, eg kan jo berre visa til innlegget av Andreas Ar, tidlegare kjent som Andy Pandy. Eg har linka det opp før og gjer det igjen. Innlegget er for langt til ar eg kan posta det i sin heilskap. Men ein kan lesa det utan å vera innlogga på Facebook:

1 Like

Regimets meningsmålinger nå viser at kun 1 av 5 nordmenn vil lempe på restriksjoner. 1 av 5 vil ha strengere restriksjoner, mens 3 av 5 er fornøyd med den nåværende styrken på dem. (Det er her snakk om restriksjonene som for tiden gjelder i Oslo-området.)

7 av 10 nordmenn er også kjempefornøyd med Erna nå, Høyre fosser frem på meningsmålingene og er større enn noensinne. Også ifølge regimets meningsmålinger.

Så spørs det hvor troverdige slike meningsmålinger er.

Dette viser vel stort sett at folk er fornuftige.

bilde

2 Likes