Nyheter MDTV Forum Om Doner

Rapport: USA-sanksjoner dreper titusener i Venezuela

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/04/rapport-usa-sanksjoner-dreper-titusener-i-venezuela/

En ny rapport fra Center for Economic and Policy Research (CEPR) viser at de økonomiske sanksjonene som Trump-administrasjonen har gjennomført mot Venezuela fra 2017 har ført til at titusener av mennesker har mistet livet. Rapporten ar forfattet av økonomene Mark Weisbrot og Jeffrey Sachs. CEPR er en forskningsinstitusjon basert i USA. Den har to vinnere…

NRK og norsk MSM gjør i dag det samme for USA når det gjelder Venezuela som de gjorde for USA før krigen mot Libya. NRK fremstiller regjeringen i Venezuela som ansvarlig for elendigheten, og som en regjering som derfor må styrtes, mens det er USAs økonomiske krigføring og sanksjons-krig som er årsaken til forholdene.

Vestens befolkning skal få det inntrykket at det er et tyrannisk regime som er årsaken, mens det er krigføring for å få kontroll over landressurser som alltid som er den egentlige årsaken. Wall Street bankkartellene bruker USAs krigsmaskin for å oppnå sine mål. Bolton innrømte åpent i et intervju at det var Venezuelas oljeressurser som skal inn under amerikanske oljeselskapers kontroll og eierskap som er målet.

Dette intervjuet har også NRKs og norsk MSMs journalister tilgang til. Når de heller referer til USAs utenriksdepartement sin versjon, skulle det bevise at en nøytral nyhetsformidler er NRK ikke. Storkapitalen har fra tidlig av hatt sine agenter på plass i NRK, som sørger for at det er USAs versjon som når norske tv-seere.

Og nå er det et militærkupp på gang i Vuvuzuela, og så får vi se om det lykkes eller ikke.

Jeg husker en reportasje på NRK fra Venezuela for ikke altfor mange år tilbake. De intervjuet bl.a små jenter og gutter på gata om hva de ønsket å bli når de ble store. Alle jentungene skulle bli Miss Universe (Venezuela holdt den gang, kanskje enda, verdensrekorden i å ha hatt flest Miss Universe-titler gjennom historien), og alle gutta skulle bli president i Venezuela. På spørsmål om hvorfor; hva en president gjorde som virket så forlokkende, var svaret “skyte med maskingevær, bestemme alt og gifte seg med Miss Universe.”

Det er mange voksne også, som tror at presidenter bestemmer alt, når sannheten er mer at de får et par valg av byråkratiet de kan velge mellom, og for å begrense det mer, er de ofte programforpliktet til å velge et av dem.

Britiske “Yes, prime minister” har vel bedre enn det meste gitt en utmerket leksjon i omtrent hvordan det ofte fungerer i så måte.

Men det var mest en kommentar på stemningen i et land som Venezuela kontra f.eks norsk virkelighet; hva den oppvoksende slekt oppfatter som normalt og normativt, typiske rollemodeller osv. Her kan jo sikkert du komme opp med noen apropos vedr. hva norske barn fremover vil synes er normalt … :face_with_raised_eyebrow:

Akkurat det vet jeg ikke, men at de vil være ganske anderledes enn foreldrene og besteforeldrene var, vil være sikkert, da internett er en større endring enn boktrykkerkunsten, og den endret enormt mye veldig raskt.

Tru’kke det.

Det er nok at Maduro skyter på eget folk, og så kan USA eller samarbeidspartnere rettferdiggjøre bombing eller invasjon. Mye av det samme som skjedde i Syia eller Libya, mao.

Om de som før leste voksenbøker når de var 12 av norsk ungdom, i dag støvsuger diverse boards på 4 og 8chan slik som denne jenta, så lover det godt. Det er litt informasjons overbelastning, men det er slutten som er interessant. NB ikke Alex Joes klippet

Hver generasjon blir ekspert på det som er nytt når de er ungdom, og for generasjon Z så er det memer.

Se Jew age.http://www.jewage.org/wiki/en/Special:JFamousJews

Jeg tviler ikke på at de tripper etter å revolusjonere, men befolkningen er tydligvis immunisert.

Zio-naziene trenger et nytt manus.

Lista er langt fra fullstendig, men jeg fant også en del, som jeg ikke visste var det.
Den viser uansett at “de utvalgte” har fått boltre seg fritt i kulturen vår, og det kan forklare en god del.

Det ledende medlemmet av Frankfurterskolen , så jeg der, Theodor W. Adorno born Theodor Ludwig Wiesengrund ; September 11, 1903 – August 6, 1969) was a German philosopher, sociologist, psychologist and composer known for his critical theory of society.

De hadde ledet oss langt ut på galeien, innen Adorno dukket opp.

Marx er vel den fremste, uten at han ble funnet verdig til å havne på lista - ikke Dylan heller, merkelig nok.

Godt at kuppet ser ut til ikke å ha lyktes.

Den siden vant vel som hadde mest av det uovervinnelige våpenet som demonstreres her:

Effektivt, men det skal være ille livet om å gjøre før man drar frem sånt i felt. Litt som cellegift mot kreft; du dauer nesten av det óg, men må’ru, så må’ru. Inntil Vuvuzela - skriftlig blir et fag ved Forsvarets våpentekniske fagskole, vil jeg insistere på heller å benytte vedlagte bombe:

Hehehe! Hihi!
Hahahaha! Hahahahahahaha! Å nei! Hahahahahahahahahahahaha! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
HAAAAAAAAHHAHAHAHAHAHAHAAAAAAH

Oops, I did it again. Exit INK. Sorry for den, altså. Det var usedvanlig hyggelig så lenge det varte. Godspeed!