Nyheter MDTV Forum Om Doner

RAND Corps stridsplan mot Russland er offentlig

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/10/rand-corps-stridsplan-mot-russland-er-offentlig/

Vesten fører en hybridkrig mot Russland, og den følger en stridsplan som ble lagt fram i USAs militære «tenketank» RAND Corporation i rapporten Extending Russia – Competing from Advantageous Ground som ble publisert i 2019. Hele rapporten kan lastes ned her. RAND legger ikke akkurat fingene i mellom. Kapittel fire sier det i klartekst allerede…

4 Likes

Veldig fint av Pål å gå gjennom dette offentlige dokumentet. I sin tankeretning avviker det ikke for hva Brookings og andre militære blogger skriver. USA forbereder seg på globale kriger mot Russland-Iran-Kina. Naturligvis i Natos navn med Jens Stoltenberg som sentral hærfører for Operasjon Barbarossa nr.2.
Nå kunne jo Pål foretatt det eksperiment å sende denne artikkelen til Klassekampen. En skal aldri si aldri,men de har gravd seg så dypt ned i natoisme at det ville være oppsiktsvekkende om den kom på trykk.
Atlantic Council er et sentralt strategiforum for den kommende krigen - med alliansebygging som pågår nå. Her har Klassekampen skaffet seg en ny ledende spaltist,Hellestveit,som er “fellow” derfra og som vet hva man skal mene om norske soldater i MidtØsten.

4 Likes

Det er så lenge siden at jeg leste og støttet KK at jeg ikke føler noen trang til å vie dem mere tid for jeg ga dem opp da jeg la merke til at de forsvarer alt jeg betegner som galskap.
Jeg brukte, inntil nylig, å lese NRK også for å holde øyene med løgnene. Siden de nå driver korona propaganda holder jeg meg borte fra dem for ikke å bli smittet av propagandaviruset. Det er bare så mye løgn et hodet kan fordøye før man risikerer å bli overrumplet av sinne og jeg har kommet til nettopp det punktet hvor jeg håper at noen tullinger vil rasere media tårnene.

6 Likes

Og de kan publisere den trygt, da Steigan ikke skriver om den før Pepe Escobar har skrevet om den, selv om den har blitt postet her på forumet flere ganger under Armenia-Azerbajan artiklene.
plan

Når det er så vanskelig for "opsisjonelle ", så er det umulig for vanlige journalister, så denne amerikanske strategien vil Vestens befolkning aldri få vite om.

2 Likes

Du er nok blitt livsvarig immun mot det viruset der … :grin:

3 Likes

Joda, men ikke mot sinne :wink:

2 Likes

Om man är arg så är man arg, konstaterade lilla My och skalade sin potatis med tänderna. Man ska vara arg ibland, vartenda knytt har rätt att vara ilsket.”

image

Men det er forskjellige måter å bli sint på - Det beste er visstnok å bli det på den måten som bare vil beskytte, ikke skade.
2 Likes

Jeg er beskytter typen og absolutt tilhenger av pasifisme. Når det er sagt, jeg ville ikke løftet en finger for å beskytte Solberg og co. eller Clintons eller Gates, Kongehuset her eller der.
Vi storhandler ris, pasta, tomatsaus etc. for nabolaget. Familie, venner og naboer (likt eller mislikt) er vårt nærmiljø og felles ansvar. Så vi gjør det vi kan for å beskytte dem.
Men den plakaten din er fornøyelig, så den tar jeg vare på :kissing_heart: :hugs:
Et smil om dagen gjør godt om dagen :blush: og det er du fantastisk flink til å dele ut.

3 Likes

Du gjør nok langt mer for andre mennesker enn de aller fleste, Mari! :+1: :hugs:
Og du får får meg ofte til å smile også!

De maktfolka du nevner trenger overhodet ikke beskyttelse annet enn kanskje mot seg selv.

3 Likes

Tusen takk for snille ord men i det store bildet er det kun en halv dråpe i havet. Derimot elsker jeg tanken på å få folk til å smile. Karen min og jeg ler hver dag og for ikke så lenge siden lagde han en FB som vi nå deler der jeg prøver å få venner til å smile i disse triste tider ved å fortelle om hverdagene våre. Selvironi er morsom. :hugs: :crazy_face:

3 Likes

Nå er jaggu vindkraft også en uttalt del av amerikanernes plan for å knuse Russland.
Å angripe russernes energieksport blir i rapporten pekt på som det tiltaket i rapporten som har minst kostnad og risiko.
Å oppmuntre andre land til å øke produksjonen av fornybar energi, er en del av strategien.

(Googleoversatt sitat fra rapporten)

De mest lovende tiltakene for å stresse Russland er innenfor energiproduksjon og internasjonalt press

Å fortsette å utvide amerikansk energiproduksjon i alle former, inkludert fornybar energi, og oppmuntre andre land til å gjøre det samme ville maksimere presset på Russlands eksportinntekt og dermed på dets nasjonale og forsvarsbudsjetter. Bare blant de mange tiltakene som er sett på i denne rapporten, kommer dette med minst mulig kostnad eller risiko.

Sanksjoner kan også begrense Russlands økonomiske potensial. For å være effektive, må disse imidlertid være multilaterale og involvere (i det minste) EU, som er Russlands største kunde og største kilde til teknologi og kapital, større i alle disse henseender enn USA.

3 Likes

Jenser´n bidro til å blåmale Arbeiderpartiet, og nå strør han blå-pulver over hele NATO, som om ikke det var blått nok fra før. Med et USA under Trump, eller fortsettelsen av den generelle retningen i USAs økonomiske og pollitiske linje, så bør Norge med kraft ta opp igjen tanken om å komme oss ut av denne sausen.
Det er ikke russerne som er vår fiende, ikke Kina heller. Rovdyrkapitalismens og verdenspolitiets USA, er det vi burde slåss mot. Det er ikke bare Midvesten og Rustbeltet i USA som er i livsfare.

1 Like

Det er synd vi ikkje kan dyrke eit vennskap med vår store granne. Russland vil vere i fred og forlangar seriøs dialog. Vår deltaking i USA og NATOs spel og løgner taper vi på. USA driv handelskrig mot Europa også. Våre politikarar framstår hjernevaska og sviktar sitt folk.

1 Like

Ja, du var så vidt jeg vet den første som viste til denne, men steigan.no leser neppe kommentarene på sin egen nettside.

1 Like

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.