Nyheter MDTV Forum Om Doner

Pressefrihet? Vis meg én MSM-journalist som kjemper mot torturen av Assange

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/09/pressefrihet-vis-meg-en-msm-journalist-som-kjemper-mot-torturen-av-assange/

Av Craig Murray. September, London. Oversatt til norsk av Martin Langvad. I dag er pressen stille, de som ropte om pressefrihet da Extinction Rebellion midlertidig stanset et milliardæreid propagandatrykkeri, i det Julian Assanges lidelsesvandring for å bringe ekte og ufiltrerte nyheter til offentligheten tas til sin neste stasjon; Old Bailey med sin makabre gotiske arkitektur.…

6 Likes

Morsomt, en lang artikkel om medias løgner for så å skrive om den største løgnen av dem alle, “klimakrisen”

Da faller hele artikkel sammen og Craig Murray står igjen ribbet for integritet.
Enten kontrollert opposisjon eller lurt trill rundt av samme gjeng som han kritiserer.

2 Likes

Takk igjen Steigan.
Det er så forfriskende og oppløftende å se skikkelig journalisme i dette mørke landskapet av propaganda og løgner fra andre media.
Vi er nå inne i en tid, som vil være svært avgjørende for vår og våre barns fremtid. Hvis ikke nok folk våkner opp, og det snart, vil storkapitalen og korrupte politikere, ødelegge denne fremtiden.
De er på terskelen til å kunne kneble all motstand…ja jeg vil si; for all femtid.
Dere hadde nettopp en artikkel angående fjerning av kontanter, og hvilke muligheter dette åpner for full kontroll av befolkningen. Som dere skriver, makteliten har jobbet med dette i lang tid. I årevis har jeg hørt folk si: “Ja, hva så?, jeg bruker ikke kontanter allikevel” Uvitenheten og naiviteten er skremmende. Det er skremmende å se hvordan folk stoler må myndighetene.
Men nok om det nå.
Jeg vil tillate meg å poste linken til dette innslaget fra en annen journalist som jeg følger.
(ikke formelt utdannet han heller, men ikke fengslet enda, som Assange) https://www.youtube.com/watch?v=WsjDZ-7qB90

Mvh
Harald Pettersen

3 Likes

Klimaendringer er reelle. Det er den reelle årsaken ingen snakker om. Akkurat som klima endret seg etter VK og VK2. Det er de evindelige krigene som ødelegger klima men å si det er å være konspirasjonsteori eller idioti. Å innrømme at klima også endres naturlig er å være klimafornekting.
Er ikke det flott at det finnes så mange ord som kan brukes til å få folk til å tie stille?

2 Likes

Det der er en feilslutning. “Journalist” er ikke en beskyttet tittel som krever godkjenning i noen form og det finnes ikke noen “formell” journalistutdanning.

Journalist er du hvis du graver fram og sprer informasjon som en eller annen ikke vil ha offentliggjort. Da er du en del av “pressen”, som er betegnelsen på journalistkorpset. I Norge er pressens samfunnsrolle definert i Vær varsomplakatens paragraf 1.3:

Pressen skal verne om ytringsfriheten, trykkefriheten og offentlighetsprinsippet. Den kan ikke gi etter for press fra noen som vil hindre åpen debatt, fri informasjonsformidling og fri adgang til kildene.

Da er ordene “Den kan ikke gi etter for press fra noen…”, som legger lista. Og da kan du spørre deg hvor mange norske journalister som er villige til å dø for å oppfylle journalistens ansvar, slik det defineres i VVP?

Ifølge CPJ er 1382 journalister drept på jobb siden 1992, fordi de ikke ga etter. Ikke for noen.

Du lærer ikke journalistisk integritet på journalisthøyskolen. Ikke lærer du journalistisk mot heller. Men du blir dyrisk god til å holde en mikrofon, hvis det er det som teller.

4 Likes

Nettopp. Om man er flink kan man bli et mikrofonstativ for “viktige personer” og eksperter.

1 Like

Husker ikke navnet, men journalisten som fikk slutt på Vietnam krigen, på grunn av de såkalte “Pentagon Papirene” og hvilke hemmeligheter disse avslørte. De ville arrestere ham også, men han ble beskyttet av sin formelle tittel “journalist”

2 Likes

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.