Nyheter MDTV Forum Om Doner

Politikere og media i sjokktilstand etter møtet mellom Trump og Putin

Originalt publisert på https://steigan.no/2018/07/politikere-og-media-i-sjokktilstand-etter-motet-mellom-trump-og-putin/

Av Pål Steigan. Presidentene Donald Trump og Vladimir Putin presenterte resulatene av sitt toppmøte under en presskonferanse i Helsinki 16. juli 2018. Putin oppsummerte møtet kort på denne måten: – Den kalde krigen er avblåst. Hvis dette er en riktig oppsummering, så burde det være en gledesdag for verden. Men slik er det ikke på…

7 Likes

Dette er i sannhet en gledens dag, og i tillegg våknet jeg i dag til nytt skap. Ja, jeg beit det i meg, og kjøpte skap til 1450 kr., omtrent det samme som NRK-lisensen jeg ikke fikk somlet meg til å avbestille i tide. Irriterende er det allikevel at NRK stakk av med skappengene mine, med slik en begredelig propaganda. Det ble forresten igjen 1 møbeltapp, og den var ganske irriterende den også. Var bare så vidt kona klarte å stoppe meg fra å rive skapet fra hverandre igjen, for å finne ut av hvor i all verden jeg hadde glemt å sette inn denne???

Men nå får vi bare glede oss over en litt bedre verden, skapet ser ut til å stå støtt selv om det mangler en plugg, og det får vi tro toppmøtet i Helsinki vil gjøre også!

2 Likes

Jeg har sagt det en stund; galskapen til de langvarig traumatiserte, politisk korrekte & nyttige idioter for krigsindustrien er nå ute i åpent lende. Caitlin Johnstone oppsummerer vel ganske bra i sin artikkel “Peace Talk Between Nuclear Superpowers Offends America’s Assholes And Morons”:

Only assholes and morons oppose these peace talks. If you want to help steer this ship into the iceberg of nuclear holocaust, then I want you thrown overboard. Get a fucking grip, you raving lunatics. Stop this. Stop this immediately.

4 Likes

Er det slik at konklusjonen etter møtet er at sanksjonene mot Russland og Iran opprettholdes, men at det økonomiske samarbeidet mellom USA og Russland utvides? (Kanskje kongressen i USA nå må vedta å innføre sanksjoner mot USA pga økt handel mellom USA og Russland?)

2 Likes

Gled deg over skapet, men sorry , å glede seg over at NWO prosessen går framover er ikke noen gladnyhet.
Dette har en kraftig bismak, som inkluderer at prosessen går hånd i hånd med demontering av nasjonalstaten.
Det har vært planlagt i snart 70 år minst.
1.
CFR for 10 år siden sa det samme :
Daniel Estulin siterte Richard Haas (Council on Foreign Relations )
i sin bok The true story of the Bilderberg Group ( 2009) siden Haas talte på Bilderbergkonferansen 5 juni 2008 Chantilly Virginia :
Calling for the elimination of superpowers and souvereign nation states.
Estulin quotes Haas as saying in his speech on International Non-polarity,
“The United States unipolar moment is over.International relations in the twenty-first century will be defined by nonpolarity.Power will be diffuse rather than consentrated, and the influence of nationstates will decline as that of non-state actors increases.”

s.374 True Story of the Bilderberg group.

Ford foundation på 50 tallet, ærklærte samme program, at de skulle bruke sine midler til å slå sammen USA med Sovjetunionen, altså snart 70 år siden, og utdannelsessytemet ble slått sammen under Reagan 1985 :
Du kan laste fila her under education :

Agreement Between US and USSR
in all Educational Fields -1985-41p
gs-GOV-EDU.sml.pdf

Copy of Agreement between United States (President Reagan) and the Soviet Union (President Gorbachev) related to many fields of endeavor, but with special reference to merger of U.S.A. and Soviet (Russian) education systems. Important excerpts follow regarding the purpose of the agreements: “The facilitation of the exchange, by appropriate organizations, of educational and teaching materials (including textbooks, syllabi and curricula), materials on methodology, samples of teaching instruments and audiovisual aids.” "The Parties will encourage exchanges of representatives of municipal, local and state governments of the U.S.A and the U.S.S.R . to study various functions of government at these levels.
Agreement Between US and USSR in all Edu cational Fields 1990
http://americandeception.com/index.php?page=usercat&catid=9

1. Etterforskeren av Ford Foundation skrev :
    Alan Gaither was, at that time, President of the Ford Foundation. Mr. Gaither had sent for me when I found it convenient to be in New York, asked me to call upon him at his office, which I did. On arrival, after a few amenities, Mr. Gaither said, “Mr. Dodd, we have asked you to come up here today because we thought that, possibly, off the record, you would tell us why the Congress is interested in the activities of foundations such as ourselves.”
    Before I could think of how I would reply to that statement, Mr. Gaither then went on to say, “Mr. Dodd, all of us who have a hand in the making of policies here, have had experience operating under directives, the substance of which is, that we use our grant-making power so as to alter life in the United States that it can be comfortably merged with the Soviet Union.”

http://www.supremelaw.org/authors/dodd/interview.htm
    Fredens falske profeter sier ingenting om de etniske konfliktene de planlegger å manipulere fram for å bearbeide folk for å få dem til å overgi suverenitet til en ny verdensorden. De kommer ikke til å gjøre det frivillig.Det som er tragisk er at informasjon er brukt som en del av global government, og arbeidsmetodene inkluderer informanter på universitetsnivå, og biblioteker, slik at de studentene som ønsker å følge prosessen eliten har i sin bestrebelse mot en ny verdensorden, ikke finner litteratur på sine bibliotek, og i mangel av informasjon blir de håpefulle lett bytte for propagandaen, som planlagt.

The new 2030 Agenda for Sustainable Development with its 17 goals and 169 targets is a clear manifestation of the understanding that has evolved over the last several decades of the United Nations’ existence that the three pillars - peace, development and human rights – are deeply interconnected. People, planet, prosperity, peace and partnership – the five “P”s, constitute the nucleus of our collective efforts to achieve the future we want without leaving anyone behind. (Alle skal med )
This Agenda is a roadmap for all 7 billion of us, and everyone has a role to play in making it a reality.

https://www.unog.ch/unog/website/dg.nsf/(httpSpeechesByYear_en)/6A82A94BEE10D47BC1257FE300393A7F

Til studenter : Her er noen linker til relevante papirer
http://www.bodley.ox.ac.uk/dept/scwmss/wmss/online/modern/curtis/curtis-lionel.html
Papers of the Round Table, 1904-1971
University of Oxford
http://www.bodley.ox.ac.uk/dept/scwmss/wmss/online/modern/roundtable/round-table.html
https://ora.ox.ac.uk/objects/uuid:ee7ebd01-f085-44e9-917b-98d21a0f4206

Se også Round table movement .
De nye studentene skal høstes og bekle lederstillingene i samfunnet og gå i takt med den totalitære nye verden som vokser fram med musesteg uten kritisk tenkning siden mange av dem tror på propagandaen.Det er selvsagt en bra nyhet om man virkelig hadde fått mindre krig, noe man ikke kan feste lit til sånn uten videre desverre.
Tommelen ned mest for godtroenhet , for på tross av tilsynelatende grunner til positive forhåpninger, røper at man desverre ikke kjenner fienden godt nok. Hva med de som mener at verdenskrigene var skapt som ingredienser for fredens skyld ? Etter 1.verdenskrig fikk vi League of Nations. Etter 2 verdenskrig fikk vi FN . Vi får håpe vi slipper en tredje .Vi kan ihvertfall observere sentraliseringsprosessene i samfunnet på flere hold. Tonen begynner å bli røffere.

Begge disse to , Putin og Trump jobber for sine respektive lands interesser og har nok klart mye gjenkjennelse i dette surrealistiske håndtrykket, men etniske konflikter og nedbygging av nasjonalstatene er desverre framtiden. Det gjenstår å se om den fine overflaten vi ser representerer det vi i realiteten får.

2 Likes

“NATO-«lederne» har neppe kommet seg over sjokket da de ble filleristet av Trump i Brussel. Nå får de ny grunn til å frykte framtida. For hva er poenget med å gjennomføre den største militære opprustninga på minst en generasjon hvis det USA nå faktisk kan samarbeide konstruktivt med Russland?”

NATO-lederne ble “filleristet” av Trump på grunn av at de ikke klarte å oppfylle 2% kravet. Han forlangte i tillegg økning til 4%. Hvem er det som står for den største opprustninga?

Det ser ut for meg som om Donald ved å forfølge en politikk overfor Russland han gjentatte ganger har lovet sine velgere for alvor har revet tilside tåketeppet foran det amerikanske maktapparatet hvori opptatt våre hjemlige avskrivningsbyråer.

Det som kommer tilsyne er ikke noe vakkert syn. Jeg lar John Brennans nifse og ondskapsfullt mysende åsyn stå som selve ikonet på verstyggeligheten. Jeg sier bare: Fader Vår. Frels oss fra det onde!

Personlig ser jeg det inntruffne bare som en av mange farveflekker hentet fra Trumps innholdsrike palett. Hva som vil komme tilsyne når/hvis vi får betrakte det ferdige maleriet aner jeg virkelig ikke.

3 Likes

Ja, du vet, det overbetalte kommentariatet i MSM - samt mange av yrkespolitikerne både i USA og her - kan jo i blant se ut til å operere mye etter den gode gamle parolen fra 1984:
"Krig er fred, frihet er slaveri, uvitenhet er styrke!"

Men hvem vet, kanskje verden virkelig ser slik ut … bare man får godt nok betalt og fine nok karriereutsikter?

4 Likes

“Personlig ser jeg det inntruffne bare som en av mange farveflekker hentet fra Trumps innholdsrike palett. Hva som vil komme tilsyne når/hvis vi får betrakte det ferdige maleriet aner jeg virkelig ikke.”
Utmerket allegori.

2 Likes

Dette er noe forretningsmannen Trump liker, og det omgår det problemet at det er bare Kongressen som kan oppheve sanksjonene. Når dette spilles over til næringslivet, blir agendaen en annen, og det er lite Capitol Hill kan gjøre.
Det følger bare planen.
Governance is the sum of the many ways individuals and institutions, public and private, manage their common affairs.
The Concept of Global Governance
Our Global Neighborhood
Report of the Commission on Global Governance
Chapter One – A New World
http://www.gdrc.org/u-gov/global-neighbourhood/chap1.htm

2 Likes

Det kan teoretisk mulig være forfattet i åndsfraværende øyeblikk:
En fotnote i boka My Father av Estelle Stead, datteren til “globalistpioneren,” som inspirerte Cecil Rhodes, journalisten William Thomas Stead som gikk ned med Titanic,og var i den indre maktsirkelen sammen med Cecil Rhodes, Samme hemmelige konspiratoriske jesuittliknende maktsirkel-strukturer man også finner beskrevet i boka “The anglo - American establishment,” og Frederic Whyte “Life of William Thomas Stead”, Volum II ,(1925 ) og som Rhodes mellommann Fydell Edmund Garrett røpet etter Rhodes død i 1902 her i boka A Memoir (1909)
https://archive.org/stream/edmundgarrettmem00cook#page/238/mode/2up/search/secrecy

informerer leseren i denne fotnoten som er på side 240, ( i My Father ) at det ikke var meningen at folk skulle forstå den “esoteriske sannheten” som lå bak informasjonsmagazinet som var tiltenkt de engelsktalende landene den gangen. Så drev han også med automatskrift.

Håper ikke det er dette journalistene driver med på bakrommene.
Forfatteren husker sjelden selv å ha skrevet teksten i ettertid.

1 Like

Ikke rart at neocons og det militær industrielle komplekset er bestyrtet over Trumps utstrakte hånd til Putin, som Putin trykket varmt og med andre hånden på Trumps arm. Denne hjerteligheten ser da ut som noen som vil ha Fred!

Fred, det mest fryktede ordet for eiere av krigsvåpenindustrien. Dette kan se ut som en overhengende fare for Fred, som vil si at uten Russland som fiendebilde, vil det bli vanskelig å rettferdiggjøre årelatingen av amerikansk økonomi for å bruke astronomiske summer til krigsvåpen, som en stor del av ikke kan gjøres rede for, bekvemt for de private eierne av USAs krigsvåpneindustri, som kan stikke utallige milliarder i egen lomme.

Og hva skal NATO gjøre hvis det blir fred og fordragelighet mellom USA og Russland, ikke rart Grandhagen så oppriktig bekymret ut på Dagsrevyen i kveld.

Det er lov å håpe på at Trump og Putin har skrevet historie i Helsinki, men den brutale globale storkapitalen bryr seg ikke mye om hvem som styrer. Den har henrettet amerikanske presidenter og andre nasjoners ledere før, men håpe må vi.

5 Likes

Takk ti Gatekeeper for hyggelig respons på min Trumpallegori.

Det gir meg anledning til å utdype temaet en smule. Kanskje kan man plassere Trump som kommunikatør innen «malertradisjonen pointillisme».

Def. slik av Wikipedia:
«Pointillisme er en malestil som bruker mange små prikker i primærfargene til å skape inntrykk av et stort spektrum av sekundære farger. Teknikken bygger på tilskuerens synssans som ikke oppfatter prikkene en og en, men setter dem sammen til en meningsfylt helhet.»

Så kan man se på Trumps mange farverike utspill og utsagn som prikker eller flekker på hans lerret. Liberalistene sitter å betrakter hans maleri etterhvert som arbeidet utvikles og reagerer emosjonelt på hver enkelt farveflekk. (Den nære sammenhengen mellom emosjoner og farver er velkjent psykologi.)

Den ene dagen settes en gnistrende rød farveflekk og alle reagerer deretter. Dagen etter kommer en grønn flekk som er rødts motpol på farvesirkelen. Liberalistene skriker over seg, du malte jo med rødt i går! Inkonsistens, uforutsigbarhet, manglende impulskontroll!

Men til slutt, når bildet er ferdig vil tilskuernes synssans ikke lenger oppfatte farveflekkene en og en, men sette dem sammen til en meningsfylt helhet.

4 Likes

Slaget er tapt uansett. USAs dollar imperium er over asap. Trump vet det og Putin var den som startet det. Problemet nå er at krig er en yttre fiende strategi som deep state i vesten trenger når vi nå går mot noen type av nytt penger system. Tviler på at Trump kommer å lykkes med å roe ned situasjonen men håper… Trump gjør det rette før USA men resultatet er økonomisk kollapse. Kommer uansett men nå raskere kanskje.

Putin har knust USAs økonomiske og dermed militære overlegenhet. Imponerende men det blir et helvete før Vesten og Norge.

2 Likes

Trur nok at et nytt pengersystem er det som bekymrer ponzi fiat mafiaen fremst nå. Hotet mot det strukturelle overtaket USA har hoter også 0.01% rikdommer. Jubeår er på menyen og det vet 0.01% folka. Men krig er business og lønnsomt sådan. Poeng…

2 Likes

Fred, som vil si at uten Russland som fiendebilde, vil det bli vanskelig å rettferdiggjøre årelatingen av amerikansk økonomi for å bruke astronomiske summer til krigsvåpen
Nettopp.
Du skriver godt, Northern_light.

1 Like

Fabelaktig Ludvig.
Jeg har nå sett på “Le pointillisme” og kunne da konstantere at den stilen likte jeg godt. :wink:
Når jeg tenker meg om har jeg faktisk prøvd det selv en gang .

2 Likes

Har du en kommentar om Elvestuens tokt på Svalbard?

Var ikke klar over at han tok imot bestillinger, men det skal jeg sannelig også benytte meg av.
Stiller meg i kø rett bak deg, og bestiller en kommentar fra ham jeg og.

Min skal være om han vet hvorfor jeg på flere steder i landet har sett F-16 fly i lav høyde, og om han tror det kan ha hatt med Putins øvelse i Barentshavet å gjøre.
Den skal ha ferske kilder som tilbehør, og være fra juli 2018 og sendt ut på bordet nede ved brygga.Han kan bare pakke den inn i faguttrykk og legge ved bestikket.

1 Like

Det blir mye styr med å sende inn tips i disse nødslaktstider. Kunne vel sendt det til “oljekrisa”. Jeg så i gammel media en stolt Elvestuen gå inn for å bruke flere milliarder til å sanere et tipp topp anlegg på Svalbard samtidig som kullprisene øker og verden trenger kull. Hva mener du om det? Det kommer garantert til å bli startet opp igjen og hadde vært viktig å hatt i reserve i tilfelle krise. Moderne kullkrafteverk er så og si forurensningsfrie. Norske skattebetalere blir hånet av denne uvitende mannen og stiller sist som vanlig.

2 Likes