Nyheter MDTV Forum Om Doner

Politiet vil begrense etterforsking i saker med mange ofre

Mens folk stanger hoder om det ene og det andre blir rettssikkerheten i Norge vandalert av myndighetene. Mens jeg skummet meg gjennom NRK fant jeg denne artikkelen hvor politiet opplyser at saker med mange ofre skal nedprioriteres. Like etter ble artikkelen tatt ned mens en hel del tøv ble stående. Som om artikkelen var noe uviktig, noe å ikke bry seg om.

Her handler det da gjerne om saker der barn er ofre for seriekriminelle slik som pedofile. (https://www.nrk.no/norge/vil-begrense-etterforskningen-av-seriekriminelle-1.15134662).

Skal det være fritt frem i Norge mot ungene våre? Mens rike folkevalgte har nok penger til å betale for egen sikkerhet så blir befolkningen overlatt seg selv. Særlig de mest sårbare. Seriekriminelle som begår forbrytelser mot barn og eldre ser ut til å gå fantastiske tider i møte, i motsetning til ofrene.

Når skal det Norske folk endelig komme på banen? Når skal vi endelig slutte å bry oss om å være smålig og ta tak i ting som faktisk betyr noe?

4 Likes

Så lenge folket er prisgitt informasjonen de får gjennom gammelmedias grunne fokus og maktlojale vinklinger, vil det ikke bli store reaksjonen. Husk at det bare mikroskopisk brøkdel av befolkningen som følger nyhetsdekningen i meningsbærende medier som Steigan.no.

Meningsmålinger om koronapolitikk har f.eks. vist at opptil 97% av befolkningen har vært positive til unntakslover og lockdown og mener at “føre var” er et godt argument for å innskrenke folks frihet.

Vi trenger mer geriljajournalistikk på grasrotplan og flere “avvikere” som tør å stå fram.

2 Likes

Personlig mener jeg at folket ikke bryr seg nok til følge med. Det er mer viktig å følge tabloid nyheter enn faktiske nyheter. Ser de på TV er det heller underholdning enn å følge Stortinget. EU parlamentariske debatter eller Amerikanske politikers debatter. Ansvarsfraskriving, rett og slett.

Absolutt sant! Folk må ristes våken og for at det skal skje må de hamres i hodet med fakta fra så mange sider som mulig.

1 Like

Den sosiale kostnaden ved å spre meninger og fakta som går mot strømmen er stor. I verste fall risikerer du at motparten går løs på ungene dine for å skremme deg til taushet.
Samtidig er det vanskelig å bli tatt seriøst hvis alle meningsbærerne gjemmer seg bak anonymitet når de ytrer seg.
“Bestefedre for frihet” er en organisasjon jeg kunne tenkt meg å melde meg inn i. Hvis den hadde eksistert…

1 Like

Fengende. Vel, dersom den ikke eksisterer er det alltid mulighet til å starte den og siden du kom opp med det kan det like greit være ditt skaperverk :wink:

Akkurat… Kom med en ide, så sitter du i saksa.:grinning:
Ikke for det, det er ikke vanskeligere enn å lage en plakat og stille seg opp på hjørnet. Som han sa det, lensmannen på Finnmarsvidda: Det e bare mæ.

1 Like

Vel, siden du sa

er jeg nå i ferd med å sette navnet mitt på artiklene på bloggen min. :wink:
Siden bloggen gikk live har det vært 16 angrep på den. 16 angrep på mindre enn en måned. :astonished:

2 Likes

Det er jo litt av et komplement! Det betyr at du har blitt lest og at du har fått noen til å reagere på det du skriver.:+1:

2 Likes

Ok, ikke måten jeg reagerte på men måten du tolker det er så mye bedre enn min :joy:
Javel, jeg skal ta det som komplement fra nå av. Skulle likevel ønske at det ville gjort en forskjell. Jeg er for liten. Venner som poster på FB får stadig advarsel om at de sprer farlig informasjon og blir truet med å få konto suspendert. Selv ble min konto stengt for godt for mange år siden. Jeg har ikke lov å ha FB konto, ifølge FB.

2 Likes

Skal du frelse verden, må du gjøre det en om gangen, som Mor Theresa sa det

1 Like

Patience is a virtue and I’m a sinner :disappointed:

1 Like

Takk Mari!
For at du nok engang påpeker fakta!
Verden er dessverre styrt av pedofile som igjen er styrt av de som utpresser dem…

1 Like

Ja, og de verste av dem sitter i høye posisjoner og dermed beskyttet av politiet, påtalemyndighetene og domstolene til å lukke et øye og bruke det andre på småsaker. En sirkel av de verste kriminelle. Nettopp som du sier

BLM vil også at politiet skal få mindre penger. Med andre ord, de også løper de pedofiles ærend.

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.