Nyheter MDTV Forum Om Doner

Plastsnøen på Svalbard og plastalderens krise

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/08/plastsnoen-pa-svalbard-og-plastalderens-krise/

Forskere fra det tyske Alfred-Wegener-instituttet ble sjokkerte da de fant 14.000 partikler med mikroplast per liter snø på Svalbard. De hadde tidlligere registert konsentrasjoner på 154.000 partikler per liter i Bayern, men det kom som en overraskelse at de skulle finne så mye plast i snøen langt oppe i Arktis. Funnene besto av nitrilkautsjuk, akrylat…

Problemet er løst, man får nå kjøpt tannbørster med treskaft, slik at man brekker av dette og legger det i komposten når tannbørsten er utbrukt. Slik kan man på individnivå pusse sine tenner med god samvittighet og en herlig følelse av at man bidrar til å løse verdens miljøutfordringer.

Jeg hater traktoregg, de brenner ut på sensoren og skjærer en i øynene, selv i lav kveldssol med 15 stopp i dynamisk omfang. Det menneskelige øye har vel 26 stopp i dynamisk omfang, så sensorteknologien haler innpå. Men også alle de kvite husene malt med kvit akrylplast skinnende av kvitpigment av titandioksid med ekstrem briljans, de er minst like ille, og traktoreggene kan man i det minste kjøre vekk.

Så vi reiser til syden for å bli brune, hvor brunfargen symboliserer status, da den viser at man har råd til å reise til syden. Mens vi maler husene våre kvite, en etterlevning fra storbøndene som hadde råd til å male våningshusene i den kvite statusfargen, mens fattigfolk i beste fall tydde til okergult eller falurødt, begge slammalinger. Ofte hadde man ikke råd til å male annet enn detaljene rundt dører og vinduer.

Ellers er det kun lommedemokratiet som kan løse de utfordringene vi står ovenfor. Merkelig hvilken taushet Bongard har blitt møtt med, like merkelig som tausheten i kjølvannet av vandaliseringen av Hovdetoppen.

Man har altså nedfall av plastpartikler på Svalbard. I tillegg kommer også nedfall av slikt som sot fra brenning av fossil energi. Når snøen smelter så vil mye av denne plast og sot bli liggende igjen (akkumuleres opp). I de siste 8-9 årene har temperaturen på Svalbard ligget over normalen og en nå ca 5 grader høyere enn normalt. Kan det tenkes at en av årsakene til denne temperaturstigning er nedfall av plast og sot?

Det er nok best å sjekke hva som pumpes ut i atmosfæren først.

Dette er ikke plast som først har vært innom husholdninger - dette er noe helt annjet.

https://www.corbettreport.com/chemtrails-exposed-the-past-present-and-future-of-the-new-manhattan-project/

Hvis det som danner seg over hodet på meg, er kondensasjon, så er jeg en krakk.

Og det skjer ikke, så du kan like godt konsentrere deg om de tingene man kan forbedre innenfor dagens system, og så får barn eller barnebarn løse lommedemokratiproblemet.

Nei, det er ikke merkelig i det hele tatt, da 99% av befolkningen ikke er opptatt av hvordan samfunnet må radikalt omorganiseres. Videre så er konkurransen om den 1% som er interessert stor, så det er ikke gitt at de får vite om Bongard.

Man vet ikke hva som er nok, før det er mer enn nok, så du skal ha for ståpåviljen, men det har blitt mer enn nok Bongard nå. Jeg har blitt så overforet av Bongard av deg, at jeg ikke har tenkt til engang å se forsiden av boka. Ting du skriver som IKKE omhandler Bongard, er interessant, men jeg er der hvor jeg blir irritert når jeg ser Bongard, Bongard, Bongard, når jeg har lest det samme i åresvis.

Maler du barnerommene med blyhvitt?

Alle overflater blir matte av sola, og om du drar over den linjoljemalte veggen din med en klut linolje etter vask, så skinner den som den er nymalt et år eller to til.

Det er en helseffekt av å bli godt brun en gang i året, så det er grunn til at det er status. Det var fordi man kunne se så stor forskjell på bybarn og barn fra gård under 1VK, at arbeiderne og militæret krevde og fikk feriekolonier, så bybarna også kunne bli brune.

Og nå begynner vi å snakke om problemer herr Holmestad med sin ståpåvilje kan løse. De fleste forstår at stygge i første omgang kan gjemmes eller dekkes til med beplantning, så om noen lager et slikt prosjekt, så kan det bli som å sparke inn åpne låvedører.

Verden blir stygg ett øyensår om gangen, da er det først ett, så er det ikke så farlig om det blir to, og da tas de vekk på samme vis. Når det som kan dekkes til nærmest gratis ikke lengre synes vil folket irritere seg over det gjenværende, osv.

Hehe, men nå har dem jo gitt de nye «skytypene» navn og klassifisert dem som normale skytyper, skytyper som aldri har vært observert før i historien før de siste 8-10 åra. Yr hadde en artikkel om dette i juni som jeg nå ikke klarer å finne igjen. Der sa de jo at striper fra jetfly også er klassifisert og gitt navn og at det dermed er helt naturlig og ingenting å bry seg med. :wink: ellers har vi jo https://weather.com/news/weather/news/new-cloud-species-world-meteorological-organization-cloud-atlas
Så der ser du, vi er nok en krakk både du og jeg;)

Så får vi heller glemme at det har eksistert en internasjonal avtale for å regulere bruk av «værmodifiserings» teknologi siden 1979, eller det kjedelige faktum at det offisielt har vært brukt teknikker som cloudseeding f eks i vel 70-80 år snart. Eller at kineserne har bygd en værmaskin på størrelse med alaska(men bare ikke spør om usa el russland har gjort det samme.)
Eller hva h.a.a.r.p og eiscat anlegg egentlig brukes til.(mer enn 1 funksjon)
Og er det noe kontrollorgan som holder oppsyn med og regulerer bruken av denne teknologien.(bukken og havresekken?)

Www.nawmc.org/