I dag våknet jeg opp med hodepine, etter å ha følt meg småsyk noen dager. Jeg hadde flere dager hvor jeg var tungpustet og opplevde tørrhoste og milde brystsmerter.
Siden jeg gjorde meg noen erfaringer under “pandemiens klimaks” i fjor vår, mobiliserte jeg nok energi til å ta med skiene og bikkja opp i marka i formiddag, og gikk en lang tur på ski, langt fra folk, bebyggelse og 5G-master. Mens jeg gikk forsvant symptomene gradvis, og jeg merket etterhvert, i takt med at jeg kom meg lenger og lenger vekk fra sivilisasjonen, at formen og lungekapasiteten min faktisk var veldig bra. (Fullt på høyde med hvordan den var før “pandemien” eksisterte.)
Dette er altså anekdotisk, men det er et tips til andre som kjenner på “koronasymptomer”, særlig når de sitter hjemme i et tettbygd strøk og fordyper seg i medienes skremselspropaganda, eller prøver å debattere med skremselspropagandister.
Så kan man jo reflektere over hva stillesitting, hytteforbud, stengte treningssentre og portforbud kommer til å gjøre med folkehelsa.