Nyheter MDTV Forum Om Doner

Penner til salgs. Norske påvirkningsagenter.

Originalt publisert på https://steigan.no/2018/12/penner-til-salgs-norske-pavirkningsagenter/

Den britiske regjeringa har måttet innrømme at ikke bare utenriksdepartementet, men også hæren og forsvarsdepartementet har finansiert Institute for Statecraft som står bak en meget skitten kampanje mot Labour-leder Jeremy Corbyn. Dette «instituttet» driver noe som kalles The Integrity Initiative, som er et hemmelig program som er opprettet for å drive svart propaganda mot Russland. Det…

6 Likes

De saa troldene komme sættende, og de vare saa store og digre, at hovedene paa dem var jævnhøie med furetoppene; men de havde bare eet øie sammen alle tre. ~ Asbjørnsen

4 Likes

Denne saken er en virkelig stort scoop, og det er all grunn til å fortsette å sette søkelyset på den. Jeg venter i spenning på nye dokumenter. Tankene ledes hen til Operation Mockingbird på 1950-tallet.

Forøvrig ga et søk på ‘Integrity Initiative’ følgende antall treff:
NRK.no 0 treff
Dagbladet.no 0 treff
Vg.no 0 treff
Dn.no 0 treff
Aftenposten ga ingen treff i denne sammenheng. (Men et Sports Integrity Initiative - vi får se i framtiden om navnet er et sammentreff)

Dette viser vel betydningen av en alternativ presse - hvis ikke vi stadig omtaler slike saker, vil de dominerende mediene med hell tie ihjel denne saken.

5 Likes

FETT! Nå blir det forhåpentligvis masse bråk! Ut med kongen, inn med Steigan! Jeg gliser så jeg har tenner i nakken! Takk!!

1 Like

Hvor mange flere i norsk akademia og norske medier har solgt pennene sine til NATO og utenlandske agenturer?

Ikke så reint få, og mange av dem horer for småpenger. Nei - snarere knapper og glansbilder.

Psykoanalyse av NATO:

3 Likes

Det kommer ikke til å skje noen ting, da nyheten om Integrity Initiative har vært kjent lenge nok til at massemedia kunne ha skrevet om det om de hadde ønsket.

Ikke tror jeg at journalister ser på det som noen skandale heller, da de vet at det meste de lager av artikler er omskrivninger av hva noen andre har produsert. De MÅ også være klar over at Russere er kode for hjemmedyrkede dissidenter, siden de ALDRI snakker om hvordan disse vestlige som står under russisk kontrol, kan ha gode grunner for å ikke like Globohomo.

1 Like

Joda, jeg ser den, og er jo grunnleggende sett av den oppfatning at de kommer unna med whatever, dessverre.

Men jeg syntes det var lov å håpe at det ville kunne rocke båten litt mer når outing av konkrete navn gjøres av nettopp Pål Steigan, da hans navn og nærvær er noe som ofte får hans mest ihuga kritikere, hatere og fryktere litt ut av fatning. Dessuten vil det kunne medføre mye bedre spredning blant befolkningen når det kommer i et stort alternativmedia og dets sosiale nettverksflate på norsk.

Men selvfølgelig, jeg tar aldri noe positivt av denne typen for gitt.

1 Like

:rofl::rofl::rofl:
Men disse folka har jo sans for humor, jo! Hvem skulle ha trodd det?

3 Likes

Globohomo kommer ikke å tillate at russerne driver undergravende virksomhet i stor skala, så vi kan forvente oss at Steigan vil bli " deplatformed and demonitized" om det skulle bli behov. Uønskede personer på høyresiden har allerede fått oppleve dette, så det samme vil nok skje med de på venstresiden som sprer hat og mistro på russisk kommando. .

Then so be it, for det er steigan.no i hvert fall mer enn godt mentalt forberedt på, så det vil ikke kunne foregå uten å rocke båten det heller. Da må man sørge for å skape en motstrøm ved å kommentere og påpeke at man utsettes for dette i sanntid hver gang den minste ting endres som kan være en indikator, knytte det til motiver som nettopp denne saken og andre sannsynlige triggere, og gjøre det vanskelig for dem å ikke male seg inne i et hjørne og bare produsere mer bevis mot seg selv ved hver ny stramming av sensurskruene.

Dessuten, som høyresida har påpekt og irritert seg passe mye over i alle år, det er den såkalte venstresida som dominerer i offentlig sektor, NRK osv., så i den grad det tross alt skulle finnes noen dissidenter fra deres prektige konsensus, og det gjør det, er sjansen for illojalitet, lekkasjer og indiskresjon også noe større, da ingen i den sfæren forteller de få høyresidefolka rundt seg på jobben noe hemmelig eller fortrolig.

1 Like

Når motparten har statens ressurser, og du går på sultebudsjett, så behøver de ikke stenge deg helt ned. De bare lager problemer som tar tid og ressurser, skriver løgner om deg i media, som du må bruke tid for å rette opp., osv. I prinsippet så bruker de vestlige regimene de samme metodene som de tidligere kommuniststatene, bare at vårt system har outsourcet undertrykkingen til private aktører…
Det er alså ikke Staten som vil ta Steigan, men Dnb som vil nekte bank til “russiske inflytelses agenter”, eller Google og facebook som vil slette ham for å spre “fake news”, etter at regime media har kjørt drittkampanjer for å gi sensuristene ryggdekning.

Dette trodde jeg også, men når den såkalte venstresida som tillates i det offentlige rom vil akkurat de samme tingene som multi-nasjonale selskaper, så blir det mer riktig å kalle de for Globohomo,.

2 Likes

Shit, ulv … Du høres snart like bastant pessimist og kynisk ut som jeg pleier her på bruket når det ikke tilfeldigvis er en fin lørdag rett før jul med masse nysnø utafor jo. Men du har rett. Det kommer ikke til å hjelpe en dritt! :no_mouth:

Kall dem hva du vil, bare ikke til dyst for noe vettugt, for da stikker de bare av. Globohomo er greit for meg, men jeg innbiller meg at hyppig bruk av sånne uttrykk gjør murene mellom folk som har mer felles interesser enn de ofte tror, høyere enn de trenger å være. Menigheter elsker alltid internsjargonger, men det funker ofte som høye terskler for andre, og jeg tenker at det kanskje ikke er det vi trenger mest av nå, hverken på den ene eller andre sida. Derfor bruker jeg dem ikke så ofte. Men bevares, det er globohomoer, det er det jo. :smile:

Det er ikke så farlig hvilke ord vi bruker, så lenge vi ikke bruker deres språk, da det er konstruert for at den onde siden skal høres god ut. Vi som er på den gode siden må derfor lage et nye begreper som gjør det enkelt å forstå for folk hvor komplett idiotisk det er å ha all denne moderne teknologien, for så å bruke den til å laget et atomisert overvåkningssamfunn av internasjonale konsumister…

Ellers så har vi på den gode siden en fordel ovenfon de på den onde siden. Vi kan bare si hva våre lyvende øyne sier oss, mens den onde siden må sette alt inn i en sammenheng som får den onde siden til å høres god ut. Dette er langt mer problematisk enn det høres ut, da det sentrale ikke er at feil fakta formidles for folket, men at du vil miste jobben for kjetteri om du skulle vise sympati for den andre sidens synspunkter. Ingen tør selvsagt begå sosialt selvmord under slike arbeidsforhold, så gruppen som helhet ender opp med å tro på usannheter.

Eksempelvis er det mye lettere for Demokratene å skylde på russisk propaganda som årsak til Trump, enn å innrømme at de ikke akkurat har gjort noen god jobb for den amerikanske arbeiderklassen.

2 Likes

Amén til det meste her, men stadig ikke så sikker på at

Kanskje mange synes at globohomo får den gode siden til å høres ond ut. Det er jo ment foraktfult, og høres sånn ut. Dessuten vil de si at det er usaklig, u-PK etc. å dra inn genderism og å bruke homo som skjellsord. Litt betyr det nok.

Globohomo er allerede et meme for stort for oss to å endre, og målgruppen er vel mer unge menn, enn de allrede multikult-troende… Når det er sagt så forstår jeg hvorfor anstendige venstre-radikale ikke kan bruke Globohomo som samlekategori for dagens politiske suppe, men dere burde fremdeles finne på noe. Å ha et enkelt begrep som Globohomo, som oppsummerer alt som er feil med dagens system, er en av de tingene som kan ødelegge moralen innad på den onde siden også, da dagens system er mye basert på at de på innsiden ikke forstår konsekvensen av sine avgjørelser, så det blir lett å tro på rettferdiggjørelsen de blir gitt.

Det du sier her er bare så viktig og riktig. “Nyttige” kalles sånne, og de er åpenbart laget for å kunne programmeres til nærmest hva man måtte ønske, så det gjelder å få hacka dem.

@runeulv Nå må jeg gjøre noe annet. Men takk for praten. Alltid ok å diskutere med smarte folk. :+1:

1 Like

Og skulle du lykkes, så vil du starte et hysteri uten like over hvordan Russland hacket byråkratiet, da enhver byråkrat ville miste jobben hvis han sa at det var gode argumenter for hvordan vår politikk er feil, viktigest av dem er at ingen tør å fortelle oss hva som er sant., når det innebærer at du mister jobben.

F.eks. startet dette russiske troll memet under Majdan, hvor vestlig etteretning forklarte at årsaken til at vestlige nasjonalister støttet Russland var at Russerne var så gode på informasjonskrig, da dette naturligvis førte til høyere budsjetter for taperne, men hvor de ville mistet jobben hvis de i steden skrev at NATO tapte fordi nasjonalister ikke har noen grunn til å støtte EU eller USA (før Trump) At Flynn og MI ser ut til å ha konkludert med at det var hjemmegrodd, og brukte momentumet til å få Trump valgt, ser ut til å ha vært bakgrunnen for Russland hacket valget hysteriet, da Trump’s nett-troll, var troll de andre etteretningstjenestene hadde konkludert med åt var under Russisk innflytelse.

1 Like

Jeg mener bestemt at jeg har lest en bok om det. Der kalles det “nytale”. Den godeste Blair (Eric), hørte vel også et og annet om hva som var ønskene, ved middags-bordet. Om enn ikke i like stor grad som vår venn Aldous Huxley.

1 Like

Eg er på jakt etter ei bok om CIA sin bruk av media som heiter ‘Bought Journalism’ av Udo Ulfkotte. Boka er vanskeleg å få tak i sidan sterke krefter har støvsugd marknaden. Tips og hjelp blir mottatt med takk.