Nyheter MDTV Forum Om Doner

På brillar og tenner skal fattige kjennast

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/10/pa-brillar-og-tenner-skal-fattige-kjennast/

Oddny Miljeteig. Eg måtte klypa meg i armen då statsbudsjettet vart framlagt forleden. Rett nok plar eg asa meg opp når Framstegspartileiar Siv Jensen legg fram statsbudsjettet som finansminister.  Kan skjøna eg saknar Kristin Halvorsen – og for den del Sigbjørn Johnsen!  Og i grunnen svært mange finansministrar, når sant skal seiast. Så har det…

4 Likes

Jeg mener at den svakeste lenken i dagens regjering er Krf. Hvis flertallet av Krfs stortingsrepresentanter ønsker det (5 av deres 8 stortingsrepresentanter evt bare 4 hvis man får med seg mdg), så kan man klare å avsette hele dagens regjering og altså skifte regjering og isteden få en rød-grønn-gul regjering i perioden frem til stortingsvalget i 2021.

Derfor kan det være viktig å stresse Krf maksimalt med alle mulige sosiale innstramminger som dagens regjering har gjort, gjør og vil komme til å gjøre fremover.

1 Like

Men regjeringen har råd til å gi 13,5 milliarder til sosial infrastruktur til vestens terrorister i Syria, og Solberg har råd til å gi 500 millioner i et superstjerneshow i New York. AP ga flere hundre millioner til Clinton-foundation uten å spørre folket. Det er ikke annet en kan regne med fra høyreregjeringer, enten det er en AP/SV regjering eller andre borgerlige partisammensetninger, de utfører sitt oppdrag for den globale storkapitalen de representerer, demonterer velferdsstaten og gjør de fattige fattigere og de rike rikere.

2 Likes

Regjeringen gjør det som den har gjort siden den kom til makten: Den kutter systematisk i bånn, gir som skattelette til de rikeste, avvikler velferdsordninger en bit her og en bit der, øker avgiftene til folk igjen litt her og litt der, søker å knuse fagforeningene og innføre laveste standard fra EU over alt (= slavekontrakter), selger ut landets eiendom som er bygget opp av folk sine skattepenger til private multinasjonale “investors” slik at de kan få tjene masse penger på det vi alle trenger daglig og avvikler norsk suverenitet på en måte som burde være straffbar.

At Krf og Venstre hiver seg på hylekoret som råbarka kapitalister er egentlig bare djevelsk, men hva gjør man ikke for å få litt makt? Verre enn Krf og Venstre er Arbeiderpartiet som sitter musestille i båten og i praksis støtter den politikken som føres - med en ledelse som bare MÅ være kuppet av høyrefolk.

Nå sitter snart Krf og Venstre så langt nede i gjørmen at de må bli værende der frem til neste valg, da blir det stangen og ut for dem begge to. Kanskje AP har klart å få på plass en spiselig politikk til da?

2 Likes

Krf er for EØS som presser den norske arbeiderklassen på lønn og betingelser. “Det er grundig dokumentert at EØS avtalen ødelegger norsk arbeidsliv og raserer fagbevegelsen”, som de fleste av medlemmene i Fellesforbundet mener, selv om ledelsen ønsker en utredning om EØS medlemskap.

Krfs alibi for at de er et parti med omsorg for lavere samfunnsklasser, er at de fremmer forslag om økning i barnetrygden på et par hundre kroner ved hver valg. Men hva hjelper vel det en lavtlønnet familie når EØS gjør at lønn og betingelser presses for arbeiderklassen?

Ellers stemmer Krf for alt som gjør de rike rikere og de fattige fattigere, og har stemt til fordel for USAs utenrikspolitikk, kriger og for at USA har baser i Norge. Krf har kristelig i navnet, men folk må begynne å se forbi det ytre og se hva Krf faktisk stemmer for i Stortinget. Hadde Krf vært et parti i Bibelsk tid, hadde Krf vært pengevekslerne i tempelets sitt parti.

3 Likes

… i god “kristen” (dvs. djevelsk) ånd: Ta fra de fattige og gi til de rike.

En glimrende observasjon! :+1:
Ukristelig folkeparti. :rage:

Jeg forslår at neste TV-aksjon går til dette formålet. Jeg trenger begge deler, så jeg melder meg frivillig.