Nyheter MDTV Forum Om Doner

Oppsikstvekkende resultater i Bolivia under regjeringa til Evo Morales

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/11/41105/

De militære, fascistene og overklassen i Bolivia i ledtog med USA har styrtet Bolivias lovlig valgte president, Evo Morales. Når de gjorde det skyldes det at Morales tok de fattiges parti mot de rike, og ikke fordi han var en angivelig «diktator». Bolivias økonomiske og sosiale resultater i årene med regjeringa til Morales var faktisk…

6 Likes

Det er vi som blir rasende for at de styrtet Morales. De store jordeierne, de multinasjonale selskapene og de aller rikeste ser på dette som en forretningstransaksjon. Ja Ja litt føler de kanskje. Litt lettelse over en forretnings avtale som etter mye arbeid gikk i boks. Kanskje verdt en ekstra halvtime på golfbanen før de gyver løs på neste forretnings ide`som garrantert ikke fører noe godt med seg for vanlige folk og som vi igjen blir rasende over. Uten at hva vi føler endrer noe som helst. Desverre.

2 Likes
2 Likes

NRK dekket kuppet i går med å intervjue overveiende de som var for kuppet, slik at tv-seeren satt igjen med inntrykket av at det var det bolivianske folk som ønsket Morales styrtet. Nå gjengir NRK alltid det amerikanske utenriksdepartementet sin versjon, agentene for den globale storkapitalen i NRK nyhets og utenriks-redaksjoner tjener sine oppdragsgivere vel.

3 Likes

Jeg kan ikke fatte at noen orker å høre på dem lenger. Jeg måtte kaste ut klokke-radioen, for jeg mistet lysta til å stå opp.

Nettopp. Jeg er villig til å satse hodet på at Norge støttet / støtter Hillary som president vs. Trump. “Humane” Sverige oppførte seg som nazister vs. Assange. UK oppfører seg som enda større nazister. USA kuppet Ecuador for å få till arrest av Assange.

Hvis det skal ha noen verdi for meg så må du bli en del ryddigere i dine kommentarer.

Av og til endrer jeg også oppfatninger (eksempel hva Holocaust var). Det meste er konstant i en 3 års periode. Jeg har enda ikke trengt å modifisere fakta-påstander her. Rotekoppene her kan knapt nok formulere ett sant innlegg.
At Norge støttet Hillary og at Stoltenberg kan bli den som starter VK3 er skuffende.

Kom gjerne med et eksempel på fakta-påstand fra meg som er feil. Moralisme er uinterresant for meg.

Det er ingenting “Jødisk” i prokollene, men opplagt dette forumet tror på det sentrale i “Mein Kampf”. Bro’ Nat gjentar Goebbels (= 100% nazist). Og ingen her ser noe problem med det.

Nyere forkskning forteller at det ikke var Hitler som startet VK2, men Churchill / Stalin / Roosevelt. Her på forumet blir det “Hitler”?
Til slutt beordrer Hitler at tysk industri skulle ødelegges (mens han selv simulerte “selvmord”) -> landssvik.

Dette er Hitler sammen med hans aristokrat-britiske elskerinne.

Dronning Elizabeth giftet seg med en nazist