Nyheter MDTV Forum Om Doner

Oppsigelsen av John Bolton

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/09/oppsigelsen-av-john-bolton/

Av Craig Murray. I januar 2013 fikk jeg på rystende og malende vis illustrert identitetspolitikken som et mektig verktøy for establishmentet, for å avlede og avspore motstand mot den rike eliten. Jeg var på veg inn i Oxford Union (debattsamfunn med medlemmer hovedsakelig fra Oxford University, overs. anm) for å være til stede ved tildelingen…

Detta är en kärnmening: “Jeg vet at min manglende evne til å se på Trump som inkarnasjonen av ren ondskap opprører en del mennesker, og jeg avskyr mye av hans innenrikspolitikk.” Här i Sverige, och förmodligen också i Norge, bedömer folk Trump som om han var deras president, dvs hans inrikespolitiska åsikter värderas lika högt eller högre än hans utrikespolitiska. Till dem måste jag alltid säga: -Jag föredrar en “reaktionär” amerikansk president som inte bombar mig, än en “progressiv” som kan göra det.

Universitet kommer av det latinske navnet universitas som betyr universet, altet, men ikke alt av meninger er tillatt på disse lærestedene lenger. De fleste universiteter er privateide i den vestlige verden, og storkapitalen har forlengst inntatt styrerommene i de andre. Mange professorer har fått sparken etter beskyldninger om å påvirke studentene enten politisk eller religiøst.

Når Julian Assange som avdekker krigsforbrytelser opplever at universitets-studenter protesterer mot ham, og hyller John Bolton som vil starte kriger, vet vi at det er her storkapitalen former sine ledere som skal (for)lede massene til sin New World Order.