Nyheter MDTV Forum Om Doner

Om Syria og kurderne. Svar til Eva Thomassen

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/12/om-syria-og-kurderne-svar-til-eva-thomassen/

Av Jan Bojer Vindheim. Assad-vennlige Eva Thomassen misliker min kritikk av Robert Fisks rapportering fra Syria. 26. november går hun derfor til angrep her i KK på noe hun tror jeg mener. Men hun blander sammen mine meninger med synspunktene til makthaverne i Nordøst-Syria, og misforstår begge deler. Denn artikkelen av Jan Bojer Vindheim er…

Jan, nå må du legge fra deg pipa. For nå har tåka satt seg fast. Eventuelt ta den opp igjen. Eller søke jobb i Jerusalem Post.

2 Likes

Dette er slik denne Vindheim beskriver Eva Thomassen. I følge ham er Eva Thomassen emosjonell og han går langt i å beskrive henne som irrasjonel og følelsesstyrt. La oss se litt på hvordan han beskriver seg selv.

Ikke emosjonell. Kun en observatør. Han forsøker å beskrive seg selv som en som ikke er emosjonelt engasjert i… og her kommer den deilige rosinen i pølsa

Identifiseringen her er ikke til å ta feil av. Han ser med god grunn seg selv som en del av kurdere/PYD.
Det er kanskje ikke så merkelig når han i likhet med Erling Folkvord, som også er en som har forsøkt å tjene seg en slant på denne konflikten, har skrevet en bok om kurdere.

ksf1

Det alarmrende her er ikke hva slags usakelig møl Vindheim lirer av seg i håp om å skape seg et navn og tjene en slant på andres ulykke. Det tragiske her er at Klassekampen bruker mennesker som har en helt klar økonomisk interesse i denne konflikten som “sannhetsvitner”.
Klassekampen ville nok selv i det lange løp tjent på å skaffe seg noen mer rederlige kilder enn Vindheim.

4 Likes

Klassisk herskeri fra menn som kommer til kort. Nå er vel KK lame stream media så “god” som noen av de øvrige presstituerte, så at noen forventer noe mer enn pk-babbel fra den kanten er optimistisk. De tøffer seg ikke mer enn at de kaster litt viskelær (små biter) når ingen ser på.

1 Like

Jeg leste de første ordene ned til “Assad-vennlige Eva Thomassen”, da skjønte jeg at det var en hat artikkel som var skrevet for å prøve å diskreditere Eva for den fantastiske jobben hun har gjort med å opplyse folk om hva som foregår i Syria så da vet man at dette bare er søppel det ikke er vits å bruke tid på.

Like latterlig som at hver gang noen dør i verden så er overskriften Putin kritiker døde i dag, med hint om at han sikkert er drept av Putin personlig.

Noen som har lest Erna-vennlige Hamas utførte terrorangrep i dag Eller Ernas spion Frode Berg tatt i Russland eller Ernas soldater skjøt vilt i Irak ?

2 Likes