Nyheter MDTV Forum Om Doner

Ny rapport: Havvind vil gi dyrere strømregning

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/09/ny-rapport-havvind-vil-gi-dyrere-stromregning/

Det må til 16 millioner kroner i subsidier for å skape én arbeidsplass innenfor havvind-industrien. Dette skriver Espen Teigen i Nettavisen og fortsetter: «Norske medier slo mandag opp at «Havvind kan bli det nye industrieventyret». Eventyrets bakside betyr imidlertid 36 milliarder i subsidier som skal finansieres gjennom dyrere strømregning.Konsulentselskapet Menon Economics publiserte mandag rapporten som…

3 Likes

Må jeg betale mer, går jeg konkurs. Noe som sannsynligvis er en del av planen.

Nå når Olsen har satt opp "styrings"renta, så kommer det allikevel til å gå med meg som med Hellas, da EU gjorde det samme for ti år siden. Jeg blir styrt rett i grøfta, sammen med norsk økonomi.

Jeg tror informasjon om hvilke negative konsekvenser det vil ha for småfolk fjernes til fordel for informasjon om hvor bra det er for miljøet, så byråkratene som jobber med dette tror de gjør rett.

Det ironiske er at om du hadde fått garantert en strømpris for si nattoppvarming, så kunne du ha foretatt en investering så varmen ble magasinert, men når man ikke vet hva strømprisen blir, så blir usikkerheten for stor.

1 Like