Nyheter MDTV Forum Om Doner

Ny Facebook-leder i Ukraina kommer fra det fascistiske partiet Svoboda

Prøv å se hvilket media som har produsert disse videoene! Du finner stort sett bare RT som producer. Og jeg regner med at du kjenner hvem RT er til for?

Dette stemmer ikke. Jeg har sett det flere ganger selv at de kritiserer flere hold. Men det er ikke behov for mer antirussiske trolls, og det forstår de, men ikke du. Du har fordommer. Du tar feil. Du vet ikke hva du snakker om. Ukraina har det jævlig pga fargerevolusjonen du promoterer.

2 Likes

Så du vet hva du snakker om? Og du vet at Ukrainas problemer skyldes fargerevolusjonen i 2004 og Maidan revolusjonen i 2014? Du verden hva du vet.

Erland, om du har FB eller twitter, ta kontakt med mannen. Les hans arbeid, les Ben Norton, les David Sheen, les Eva Bartlett og Vanessa Beeley og gjør deg opp din egen mening.
Hva angår Olaf lot jeg tvilen komme ham til gode for det er umulig å være enig i alt men det er mulig å ha respekt for hverandre som menneske likevel. Etter det Olaf presterte å gjøre nå derimot gidder jeg ikke å lese et eneste ord han skriver mer og har blokkert ham for i mine øyne har han bevist seg som useriøs.
Les gjerne mine tidligere kommentarer og du vil finne at jeg ikke er blind for Putin selv om jeg ikke tror på noe tøv som kommer fra media som at han skal være et ond monster. Når det gjelder Ukraina så har jeg fullt godt med for jeg har venner fra Ukraina som er i sorg over hvordan landet de elsker blir brukt og rasert av utenlandske interesser så jeg, som mange andre her på bloggen, har et hjerte for det Ukrainske folket.
Her er tingen, om du elsker ditt land, betyr det at du skal vende et blindt øye til hva ditt lands ledere gjør? Samme gjelder prinsipp Amerikanerne, samme prinsipp gjelder Englendere osv. Samme prinsipp gjelder alle nasjoner. Det gjør dem ikke til utenlandske agenter og det er direkte uærlig og en feig taktikk å ty til slike anklager om folk som gjør hva de kan for å endre det råtne systemet vi lever i. Max er nettopp en av de få som tar risiko for forfølgelse i et forsøk på å vekke folket fra dvalen.
Så her er Olaf og mener at Russere har rett til å tale mot Putin men enhver stemme utenfor Russland skal vær så god tie stille ellers så er de Russiske agenter. Jaha, er det så? Ned med Putin og alt Russisk og hurra for at vi får leve stille i vesten og hold kjeft om at som er galt din Russiske agent (hilsen Hillary Clinton), sant? Nei takk!

1 Like

Enten så er du svært lite informert, eller så lyver du. Velg selv.

2 Likes

Om du vil lese hva jeg skriver eller ikke, bryr jeg meg fint lite om. Når du forsvarer den russisk-befengte Grayzone som et objektivt medie, kunne det kanskje være på sin plass for deg å lese hva Wikipedia skriver om denne Max Blumnethal:

In November 2017, Blumenthal discussed the decision of the [United States Department of Justice to classify RT as a “foreign agent” in an interview with Tucker Carlson on Fox News. He said to Carlson: “I go on RT fairly regularly, and the reason I do so is because, while the three major cable networks are promoting bombing and sanctioning half the world, at least the non-compliant nations, RT is questioning that.” New Politics , stated in 2018 that Blumenthal is found almost every week defending Russian foreign policy on platforms such as RT and Sputnik ", and that Blumenthal has defended Russia’s role in the Syrian Civil War.

For Blumenthal’s writing on Ukraine, Sławomir Sierakowski, the head of the Polish liberal, pro-European group Krytyka Polityczna, included Blumenthal on his list of “Putin’s Useful Idiots” in 2014. He said in a New York Times article that Blumenthal “distorts” the events of Euromaidan in his reporting. The Ukrainian fact-checking organization StopFake describes Blumenthal as a “pro-Russia American journalist” who is used by Russia to “spread its propaganda message”.

In discussions surrounding Russian interference in the 2016 United States elections, Blumenthal expressed skepticism of the extent of the operation and remarked that MSNBC host Rachel Maddow’s “dots may never connect.” He expressed concern that use of such a narrative prevented the Democratic Party in the United States from being able to “do anything progressive”. Blumenthal appeared on the Russian Sputnik website in December 2017 to state his opinion that “the Trump transition team colluded with a foreign power to subvert America’s political system”, referring not to Russia, but their supposed collusion" with Israel.

Peter Beinart wrote in The Atlantic that while Blumenthal and Glenn Greenwald have a strong dislike of President Donald Trump, they are more fundamentally against US foreign policy resulting in them minimizing "Russia’s election meddling to oppose what they see as a new Cold War in Rolling Stone cited Blumenthal among a group of journalists who had expressed “healthy” skepticism of Russiagate, and defended them from accusations that they embodied the horseshoe theory.

Så får du velge å fortsette med å rope “Halleluja” for Max, eller forsøke å begynne å tenke litt før du lirer ut av deg personbeskrivelser.

https://www.972mag.com/hasbara-why-does-the-world-fail-to-understand-us/

Know your enemy

1 Like

Unnskyld meg Mari, at jeg ikke har svart før. Jeg har ikke lest Blumenthal. Bare skummet litt nå i dag, for å se. Det ser ut til at han skriver mye bra. Det er mitt førsteinntrykk. Prøvde å finne noen gamle ting som han har skrevet om Ukraina/Russland (og ikke bare det siste om «russiagate»). Hvis du har noe relevant for hånden, kan du poste en link. Når det gjelder selve Katarina Kruk-saken må jeg bare si at jeg ikke har fulgt så mye med på dette! Jeg skrev bare at jeg generelt opplever Olaf som et ikke-troll, og som har masse nyttig informasjon. Det er ikke greit å kalle folk «troll» bare fordi de går imot et mainstream-Steigan-stamdpunkt, for å si det slik. Jeg personlig er ihvertfall glad for at Olaf gidder dette. Jeg kjenner litt til Ukraina sjøl, og vet at hans meninger gjenspeiler virkeligheten for mange ukrainere. Veldig mange!

Det vi kan si om Ukraina er at det er et splittet land, og at det er ikke enkelt. Men valgene taler sitt tydelige språk; nær 90% ønsker en tilknytning til Europa, og altså ikke Russland.

Men jeg tror du tar feil hvis du mener at de som er Russland-kritiske og vesten-vennlige, for å si det klisjeaktig, det er feil at disse har «et blindt øye», som du sier, til Ukrainas ledere og establishment. Det var vel det siste valget et ganske tydelig tegn på.

1 Like

Ord er viktig. Det er ikke mange ting i verden jeg er interessert i å eie men jeg tar andres ord like seriøst som jeg tar mine egne. Ord har mening og innhold. De sier noe om hva slags mennesker vi har å gjøre med.
Respekt er like viktig for meg som ærlighet. Når jeg opplever at noen farer med direkte uærlige ord om seg med hensikt å sverte da kaller jeg folk på det. Olaf er et troll for alt han gjør er å trolle om Russland ditt og Russland datt.
Vær så god og les gjennom samtlige av mine kommentarer. Det er fullt ut mulig å gjøre om du går på min profil og følger aktivitet. Jeg er ingen pro Russland noe som helst men det betyr ikke at jeg tillater at ekte gravejournalister blir stemplet som Russiske propaganda agenter. Jeg kjenner Max og jeg kjenner til Ben. Om noen prøver å sverte dem ved å bruke usanne ord, ikke forvent at jeg later som jeg ikke vet bedre.
Om du vil stå som Olaf sin forsvarer heller enn å la ham ta ansvar for hans egne usannheter er ditt valg og ikke mitt men ikke vent da at jeg vil ta deg noe mer seriøs enn jeg tar ham.
Det er mitt siste ord om saken.

bilde

1 Like

Det er råttenskap alle steder i den offentlige propagandaen. Det skulle bare mangle. Det er sånn det funker. Helt enig med deg i at vi trenger ekte og «uavhengige» gravejournalister. De representerer et håp. Hvis jeg ikke husker feil presiserte Olaf imidlertid at Blumenthal ikke nødvendigvis er russisk agent, men at han blir brukt i russisk propaganda. Det er jo en forskjell. Et spørsmål som da reiser seg er om det som blir brukt i denne saken, i RT og andre russiske kanaler, er sant eller om det er usant. Uansett hva det er, er det klart at dette er noe russisk propaganda ser seg tjent med å bruke, i og med at de scorer på det. Generelt har jeg inntrykk av at russerne er ganske forsiktige i sine engelskspråklige medier, og de har kanskje blitt flinkere og flinkere med tida. Så for alt hva jeg vet kan det godt hende at denne saken er sann - at det Blumenthal skriver er riktig. Som sagt vet jeg ikke. I og for seg stoler jeg på deg, for du virker å være et vettugt menneske med hjerte på rett plass.

1 Like

Ok, dette var jeg faktisk ikke klar over. Så beklager. Hvordan åpner jeg profilen så du kan se min aktivitet?

Max blir ikke brukt som Russisk propaganda agent sier jeg. Det Max jobber med, som jeg hele tiden sier, er å prøve avsløre for ALLE både den Amerikanske og Sionistiske elitens skitne maktspill. Amerikanernes dobbeltale gjør at det konstant begås maktskifte og kriger mot land som ikke vil innordne seg Amerikanerne mens eliten river til seg naturresursene. Blant annet gikk Max til Venezuela for å motbevise Amerikansk anti Maduro propaganda der det blir hevdet at det ikke finnes mat eller tannkrem. Han bryr seg ikke om hva Russland gjør for å si det sånn. Hvorfor? Fordi Max ikke er Russer men Amerikaner. Født og oppvokst med en far som er i midtpunktet for Amerikansk politikk. Hans far har i flere tiår tjent som Clintons politiske rådgiver. Max er patriot og er opptatt av rettferdighet og ærlighet. Om du bruker FB eller twitter, følg ham eller legg ham til som venn. Han er absolutt en kar som er verdt å kjenne.
Og mange takk for dine vennlige ord.

1 Like