Nyheter MDTV Forum Om Doner

NRKs ukritiske hyperglobalist*

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/01/nrks-ukritiske-hyperglobalist/

Av Ove Bengt Berg. Journalister omtaler seg som kritiske. Det er vanskelig å forstå at kan stemme for ledende norske politiske journalister. De er først og fremst ikke-valgte politikere. Som ikke er særlig prega av kritisk holdning verken til motstand mot EUs politikk i Norge eller i Storbritannia. Støtten til Hillary Clinton er stor, som…

1 Like

*– Åpne globale markeder, fri bevegelse av kapital og den teknologiske revolusjonen ga virkelig de lovede gevinstene. Men bare for de få, og ikke de mange. … – Historien viser oss at hva som helst kan skje når folk føler seg forrådt og urettferdig behandlet. [.]– Min regjering er det institusjonelle svaret på det italienske folkets ønske om å finne en vei framover.

Mye spennende i italiensk politikk for tida. Sterke ord og tanker, noe vi neppe får oppleve fra vår egen hjemlige regjering. Ellers prøvde jeg å finne det innlegget av Asle Toje, angivelig på fb, uten å lykkes.

2 Likes

Jeg husker jeg “vart vættskræmt no, ja!” da Toje i sin tid dukket opp som et første tegn på at FrP noe overraskende var i ferd med å gro seg en hjerne, og håpet de ikke ville få for mange av den typen i sine rekker med det første, da det ville gjøre dem mye farligere enn om de forble i grilldressene hele gjengen.