Nyheter MDTV Forum Om Doner

Norske medier ødelegger seg selv for å forsvare Joe Biden

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/10/norske-medier-odelegger-seg-selv-for-a-forsvare-joe-biden/

En datamaskin med eposter og bilder foreligger med Hunter Bidens navn knyttet til seg. Det er bekreftet at FBI har datamaskinen i sin varetekt. Medier har bekreftet at eposter er ekte fra folk som var med i samtalene der. En tidligere forretningspartner av Hunter Biden bekrefter at Joe Biden har en viktig rolle i Hunter…

7 Likes

Komiske Ali, god sammenligning. Og denne:

IMG_0729

4 Likes

Nei, folk flest tror blindt på det norske medier skriver, så her er det ikke snakk om noen ødeleggelse.
Prater man med vanlige mennesker, folk som ikke er politisk aktive, så har de ingen tro på at media lyver. Sier man at dette kan dokumenteres, så avfeies dokumentasjonen som noe idioti konspirasjons-teoretikere har funnet på. Daglige drypp fra media fester seg i hjernen deres og blir sannheten, har det stått i avisen så er det sant. Spør man folk om Putin så er han en gal tyrann, Assad er en ondskapsfull diktator og i USA er det gull og grønne skoger, bortsett fra Trump da. Saueflokken er hjernevasket og de vet det ikke selv. Nei, norske medier og journalister løper ingen risiko når de ter seg som en Quisling.

8 Likes

Det spørs nå da, herr redaktør- hvem som må forsvare hvem.

Middelklassen og overklassens valg. I USA har de bare to høyrepartier og velge mellom. Og i dette valget kan de velge mellom Kolera eller ren pest. En hver arbeider og fattigfolk burde ikke ha noe problem med å avstå fra dette overklassesirkus. For dem er det bare en revolusjon som kan velte dette imperialistiske diktaturet.

1 Like
1 Like

Takk Steigan.no for at dere jobber etter Vær varsom-plakaten og andre presseetiske prinsipper, noe som nesten alle i Norsk presse de siste årene har kastet ut med badevannet. Jeg bor i USA og er nesten “besides myself” av norsk presses dekning av USA og President Trump. Interessant å lese deres meninger om hvordan media forsvarer Joe Biden. Og 100% enig… Det største problemet jeg har er at pressen har klart å indoktrinert mine bekjente og familie i Norge som har et helt annet syn på USA de siste årene.
Det har fått en slags skadefryd og forakt som ikke eksisterte før. Jeg mener at “long term” så er dette skadelig for vårt forhold til USA. Den yngre generasjon vokser opp med forakt mot landet, og mange voksne nordmenn har det allerede. Jeg vet det for jeg har fått nok kjeft av bekjente på grunn av Trump. Jeg ble kalt rasist for ikke lenge siden av en bekjent for jeg støtter Trump. Det er vondt. Jeg stemmte på Clinton for jeg var hjernevasket av MSM (min unnskyldning).
Gleder meg til å lese flere innlegg. Jeg har startet en blogg/Facebook om pressen og livet i USA. Det hjelper litt på frustrasjonen. Lol. God natt i Norge:))

4 Likes

Ja, og det ødelegger ikke bare forholdet nordmenn har til USA, men det forsurer vennskap og familiebånd her til lands. Folk man i utgangspunktet skulle hatt en god tone med, blir avmålte, hvis man prøver å nyansere bildet av Trump, Assad etc. Men hva skal man gjøre, gå på akkord med sin egen samvittighet? Det er ganske så sårt, det hele.

4 Likes

Nå foreligger det jo bl.a. lekkede bilder og videoer som tilsynelatende viser at Hunter Biden har sex med sin egen niese. (Datteren til broren hans. Han giftet seg, som kjent, med enken etter broren.)

Men jeg minnes også “lock her up”-slagordet som Trump brukte så mye i forrige valgkamp, og som han offentlig trakk tilbake og beklaget så snart han hadde vunnet valget. Trump-fanatikerne går nå og venter på at Biden skal fengsles eller i det minste trekke seg fra valgkampen, og det ironiske er at flesteparten av dem tilsynelatende har glemt hele “lock her up”-fadesen. Hillary er fortsatt fri som en fugl, og bak kulissene er hun (og Bill og Chelsea) like gode venner med Trump-familien som de alltid har vært.

1 Like

Helt enig. Det er sårt og trist. Under den verste av koronakrisen ble jeg konfrontert flere ganger om Trump fordi avisene skrev om han og hvordan han hånderte krisen og hver insane kommetar han sa. I stedet for å støtte hverandre kom jeg i flere ubehagelige situasjoner da jeg prøvde å komme til motmæle. Pressen har virkelig gjort en glimernde jobb. De snakker om at Trump polariserer USA men jeg skylder på pressen. Og de snakker ikke om de store samfunnsproblemene i Norge på samme nivå som USAs.

1 Like

Joe Biden forteller her at vi har satt sammen den mest omfattende og inkluderende organisasjon for valgsvindel i USA. :open_mouth:

1 Like

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.