Nyheter MDTV Forum Om Doner

Norges ulovlige kriger

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/11/norges-ulovlige-kriger/

Av Terje Alnes. De siste 20 årene har Norge deltatt i en rekke kriger, brutt folkeretten flere ganger, og bidratt til destabilisering av hele regioner. Alt har skjedd nesten uten debatt. I egne øyne er Norge en fredsnasjon. Vi deltar i ulike «fredsbevarende operasjoner», jobber for å spre menneskerettigheter og demokrati rundt omkrig i verden,…

6 Likes

Takk for flott artikkel !
Det må være flaut å være journalist i MSM,
og det BØR være flaut å være politiker i Norge.

4 Likes

Jeg slenger meg på og sier også takk for en flott artikkel!

3 Likes

Enig med de overskrivende, dette var en god oppsummering.

Så mye stedfortred er det vel ikke igjen i denne strategien? Vi vet vel alle hvem, hva og hvorfor?

2 Likes

Ved oppstarten av krigen mot Irak ble det gjennomført enormt store demonstrasjoner bla i Norge mot denne krig og mot norsk krigsdeltakelse. Etter den tid har det norske folks forhold til krig og krigsdeltakelse nærmest blitt snudd helt på hodet. Mens Stoltenberg trøstet folk som gikk i rosetog i Norge etter terrorhandlingene i regjeringskvartalet og på Utøya, så slapp Stoltenberg og Norge samtidig med at rosetogene gikk, hundrevis av bomber over Libya nærmest uten at det førte til protester i det norske folk.

EU mottok i sin tid Nobels fredspris (tildelt av Norge) for å ha skapt fred i Europa, og dette altså til tross for at EU deltok i krigen mot Jugoslavia. Det eneste som mangler nå er vel at Stoltenberg og NATO mottar fredsprisen for bombingen av Libya.

Det ser ikke ut som USA lenger er i stand til å vinne noen kriger. USA kan okkupere andre land, men okkupasjonen havner som regel opp med fullt kaos. USAs okkupasjon av Europa og Japan etter WW2 fungerte fordi USA den gang valgte å bygge opp Europa og Japan økonomisk vhja Marshallhjelp (og man kan også ta med Syd-Korea og noen andre land i Øst-Asia). Etter den tid har USAs okkupasjoner vært et slags nyliberalistisk koloni-prosjekt med plyndring og kaos til følge.

6 Likes

Marjata er hva? Norsk eller amerikansk? Min bunnlinje er at USA bruke norsk flagg

2 Likes

Å vinne er ikke noe motiv lengre, å ødelegge, svekke, fragmentere , gjøre politisk udyktig er opplagt de nye idealer.

Flott artikkel. Norge er ikke noen humanitær stornasjon, men provinsen Norway som bomber der hvor tyranni forkjemper USA sier vi skal bombe.

2 Likes

Hvem tjener på det, er et sentralt spørsmål.

2 Likes

Jeg tror det er vanskelig å se hvem som står bak og hva de tjener på det, fordi vi ikke vet hvem de er. De som er helt skjult for oss, som vi ikke finner på listen over verdens rikeste. De som det er konspirasjonsteoretisk og beint frem dumt å i det hele tatt påstå at finnes.

2 Likes

Dette er en nydelig artikkel som bør leses av hele Norge. Folk trenger dette som vekkerklokke. Tusen takk Terje Alnes. Godt arbeid er noe som tydeligvis kan forventes av deg.

2 Likes

Her støtter jeg “Dias”

• fordi vi ikke vet hvem de er.

Overført til Steigan.no

• Et nettsted for dem som ikke er enig

Mener det er pga USA er redd for den økonomisk voksende delen av verden. Og har klart å overbevise mange om det samme. Altså at de voksende økonomiene må stoppes til enhver pris. Og det virker som det er hovedsakelig med militære metoder dette skal gjøres. Alle land i brics NAM statene og silkeveien er under et enormt press fra den gamle ordenen.

Det ser i hvertfall ut til at resten av verden begynner å skjønne tegninga. Men dere har forsåvidt rett, egentlig er dette djevelens verk, og han blir skjelden anerkjent.
For å sitere en ikonisk replikk i fra den svært relevante filmen " The Usual Suspects":

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist.

2 Likes

Skjønne??

1 Like

Gammalt bilde - domen forsvant med Irma.

Dette er fra Epstein Island

1 Like

Ja, og domen forsvant under orkanen Irma eller Maria.
WeAreChange var der sist.

Hva slags “kapell” er dette?

Det ser ut til å være en kryssing mellom en synagoge og en moskee - eller frimurer-tempel, som i grunnen er det samme. Hvor religiøs Epstein var, er jeg imidlertid usikker på. For meg fremsto han som en ekte libertiner. Han hadde også et avlsprogram, etter det jeg forstår - som skulle skape overmennesker, så han trodde vel først og fremst på seg selv. Om han fortsatt gjør det, er en annen sak.

AnneBrit

Kilden din " EXCLUSIVE: First-Ever Look Inside Epstein’s Private Island" gav ikke noe svar