Nyheter MDTV Forum Om Doner

– Noe av det pinligste jeg har sett på Dagsrevyen

Originalt publisert på https://steigan.no/2018/12/noe-av-det-pinligste-jeg-har-sett-pa-dagsrevyen/

Vi har flere ganger pekt på forfallet i NRK og særlig i nyhetssendingene. Delvis er programmer som Dagsrevyen og Urix blitt rene propagandakanaler for NATO-politikk og delvis er de blitt trivielle sendeflater for uvesentligheter. NRK-veteranen Finn H. Andreassen tar bladet fra munnen i VG og gir sin tidligere arbeidsgiver det glatte lag. Andreassen har vært…

Hakke sett en dagsrevvy på femten år. Jeg sjekker NRK.no, for der kan jeg selv velge hvilke lidelser jeg går igjennom. Og for å holde kontakt med hva som pågår i hodene på dem som holder til der nede i gryta.
Forresten så er det en kjempe-mulighet nå, for å lage radio - det finnes fortsatt et FM-basert nett, og en lytterskare.

NrK (les: Bildergerg-K) er et skattebetalerfinansiert lydstudio til fremme av NWO.

Parolen som ligger til grunn for driften er [hentet fra det gamle Romerriket];

• “Panem & circences!” (kan varieres med ‘carotas’) . . . . . . . .

TEACHING THE CLASSES – ENLIGHTENING THE MASSES

– Ska mi se, åssen va’dde nå igjen …

Den forsto jeg ikke, kjære venn

VRÆÆÆÆÆL!!!:dizzy_face:

"Dette ha’ eg lært av han Ari, han e flink me’ sånne kan du tru!’’

• What’s next, liksom??? . . . . . . . .

Færre og færre unge ser Dagsrevyen, men NRK har via suksesserier som Skam fortsatt godt tak på unge. Inntrykket mitt er at mange nå blir (feil)informert om politikk og samfunn via nettaviser (NRK, VG osv) og dokumentarer. Men ikke kreative dokumentarer som respekterer publikums intelligens. Den typen dokumentar som dominerer på NRK Nett-TV og Netflix er veldig ensidig. En venn kunne f.eks. fortelle meg her om dagen at i Nord-Korea henrettes alle funksjonshemmede og folk blir tvunget til å gå rundt som roboter i gatene, det hadde hun lært av en “dokumentar”. Nå er neppe Nord-Korea et ideelt demokratisk forbilde (noe som har historiske grunner), men det er en naivitet blant de fleste om at mediene er til å stole på, propaganda bare finnes på den andre siden og at å stille spørsmål ved eierskap o.l. er det samme som å si at Schibsted-sjefen egentlig er en øgle. NRK er jo veldig opphengt i “hat” og “konspirasjoner”, mon tro hvorfor. Denne tankegangen preger dessverre mange unge. Jeg tenker på en film av den franske dokumentarfilmskaperen Chris Marker, Lettre de Sibérie, hvor samme scene spilles tre ganger med tre ulike voice-overe over, blant dem en svært anti-sovjetisk og en svært pro-sovjetisk. Disse “dokumentarene” mange lærer om verden fra nå har bare én av disse fortellerstemmene.

It’s ok to be a little fucked up in the head. We all are. It’s only when you are fucked up in the heart that makes you a piece of shit.

Ok. Bare lat som ikkeno’ og sats på å ikke bli spurt om akkurat det i avhør. Blir det noe mas får du heller bare peke på meg. :no_mouth:

Nei, er det så mye å skjønne? Jeg kan redegjøre kort for deler av prosessen bak det faktum at bildet finnes og er her hvis du vil, men om det fører til noen endret opplevelse av bildet hos deg kan jeg ikke garantere.

Du mener dette var hjertelaust av meg? Det må jo i så fall være at du evt. velger å ikke se på HKH Mette som et symbol, en formell representant, men som menneske. Det er mulig du har rett, men fra min side var det ikke ment som et virkelig hardt angrep på henne. Bildet er det gammelmedia som har tatt, selv om jeg hjalp til litt med svipenn på skaftet.

Dersom du mener jeg bare er fucked up i huet er det selvfølgelig greit. Lite å krangle på. Og dersom det ikke gjaldt meg, har jeg intet å tilføye.

Hjælpes.

Dårlig unauthorized merch for et band hvis leder hengte seg og resten skifta navn fra Joy Division allerede i 1980.

Kjære deg, da. Det var denne Celine-figuren jeg dedikerte sitatet til - og hang meg bare på NWO-greia du lanserte. For de gutta er all over the freakin’ place :slight_smile:

Regna med og håpa det. Ja, det er de forsåvidt. Dæven, den var faktisk litt fysisk creepy, den sida.

Det nest pinlegaste på Dagsrevyen var i kveld med to politikarar frå Venstre. Og eg har sant å seie ikkje sans for nokon av dei tre.

Det merkelege var at Dagsrevyen varte heile kvelden. Men eg slo av lyden for eg ville ikkje høyre kva dei snakka om.

Bildene … nei nei nei neeei … ta bort bildene!! :fearful:

Sentimentalhygiene: Slå av lyden på Dagsrevyen sjølv om ein saknar selskap i augneblunken.

Hva med et lite lys på denne karen:

?

Slik svarer NRK:

Så lenge folk leser og glor på dette tøyset så er det jo bare å gasse på. For en som detoxa fra lame stream for 6-7 år siden er et feilsteg innom der som å vasse rundt på en kommunal søppeldynge. Lukta setter seg både her og der :slight_smile:

Jeg trodde du var dyp. Det er det du er kjent for. :wink: