Nyheter MDTV Forum Om Doner

Ni professorer: Portforbud er for land som ikke stoler på befolkningen

Originalt publisert på https://steigan.no/2021/01/ni-professorer-portforbud-er-for-land-som-ikke-stoler-pa-befolkningen/

Dette er et kontrolltiltak, ikke et smitteverntiltak. Ni professorer har undertegnet en kronikk som ble publisert av Aftenposten 13. januar 2021. I kronikken tar de skarpt avstand fra regjeringas forslag om å etablere en lov om portforbud. Navnene på de ni professorene finnes nederst i artikkelen. De ni skriver: Regjeringen argumenterer med at portforbud «er…

9 Likes

Dette har INGENTING med noe virus å gjøre, det handler om KONTROLL! Erna Solberg og Høie vil innføre et diktatur, et diktatur der staten har full kontroll. Nå må folk snart VÅKNE før våre friheter er en saga blott. Og hvor er opposisjonen?

5 Likes

Les kommentarfeltet hos Aftenposten. Du vil bli deprimert av hvordan nordmenn flest tenker (eller ikke tenker). Folk synes bare dette er bra, og det vil selvsagt ikke bli misbrukt, ikke sant? Folk flest er kollaboratører dessverre, og vil gjerne gå hodestups inn i diktatur.

Jeg tenker som forfatterne bak innlegget: portforbud er ekstremt sterk TVANG. Nordmenn er eksemplariske til å følge smittevernstiltakene. Hvorfor trenger man å en gang vurdere å bruke tvang når etterlevelsen er så stor?

Det her blitt litt som å sette en privatdetektiv til å følge etter den trofaste kona di for å sjekke om hun er utro: det kommer ikke til å komme noe ut av det, men risikoen for å ødelegge tillitsforholdet for alltid er stor.

Hvorfor skal jeg stole på myndigheter som ikke stoler på meg? Regjeringen står i fare for å ødelegge tilliten i samfunnet.

3 Likes

Kanksje noen begynner å bli nervøs.

Den tilliten er allerede en saga blott for min del. Og kommer ikke til å kunne gjenvinnes med det første.
Jeg anbefaler dessuten ingen å snakke med folk de ikke stoler 100% på fra nå av. Folk kan tyste for det minste ser det ut som
Tenk som en kontraspion (eller noe i den dur)

5 Likes
2 Likes

Om nå vi for en økonomisk harmageddon pga coronavirus problematikken så er det risiko for at coronavirus lovverket misbrukes og da er vi over på en autoritær stat. Ola Nordmann burde løpe ut på gatene nå og beskytte demokratiet men ja…

4 Likes

Fordi de kulørte nordmennene ikke er eksemplariske til å følge smittevernstiltakene.

Sauer er de som kjenner noen som har hatt koronoa, og som fremdeles ikke har fått igjen lukte og smakssans etter to måneder, fordi de forstår ikke at korona bare er en svindel, til forskell fra de opplyste som vet at mennesker er helt like, bortsett fra helt overfladiske forskjeller i hudfarge.

The modern population of Europe can largely be modeled as a mixture of WHG (Western Hunter-Gatherer), EEF and WSH. In Europe, WSH ancestry peaks among Norwegians (ca. 50%), while in South Asia, it peaks among the Kalash people (ca. 50%) and Brahmins

Men kombinasjonen av gigantiske økonomiske vanskeligheter vs coronavirus problematikken tilsier et lovverk som tar høyde for at lovverket kan misbrukes av de få før å kontrollere de mange :facepunch::thinking:

Og ja…

https://www.google.com/amp/s/m.huffpost.com/us/entry/us_5fff4d52c5b66f3f79639cd5/amp

2 Likes

Hva har dette med saken å gjøre?

Selv de som tror at det er kultur som bestemmer, og ikke genetisk arv, klarer å ta konsekvensen av det, og innrømme at det kan være ganske store forskjeller i adferd mellom etnisiteter.

Multietniske samfunn krever hardere kontrollverktøy for å få befolkningen til å marsjere i takt, da de ulike etniske gruppene ikke føler noe ansvar for hverandre.

1 Like

Jepp. Det er jo drømmesamfunnet at folk gjør det.

1 Like

imghihjæokæp

6 Likes

“Multietniske samfunn krever hardere kontrollverktøy for å få befolkningen til å marsjere i takt, da de ulike etniske gruppene ikke føler noe ansvar for hverandre”

Veldig klok skrevet. Kanskje man skal skifte ut noe med mindre og det er litt individuellt men poenget er viktig. I spesifike venstre politiske grupperinger hadde du nok blitt lynsjet om du hadde sagt det men jeg er helt enig. Mennesker og psykologi og det er så det fungerar mange ganger. Problemstilling som er tabubelagt. Men helt klart er at mange som kommer ifra eksempelvis Afrika stoler ikke helt og fullt på samfunnet som vi gjør… Man baserer sin lojalitet mer på familien.

Men coronaviruset kjør på…

Updated Jan. 12, 2021

2 Likes

Dette kan jo kalles naivisme og kan være en spore for kynikere. Feks er norske aviser fordummende. En grunn til det er at alt som blir skrevet slukes rått.

3 Likes

Solidariteten som holder samfunn sammen – limet en viktig variabel som MSM burde debattere mer i relasjon til globaliserings idiologier og innvandring.

3 Likes

Tillit må være en toveis greie. Ellers blir det tull.

3 Likes

Uansett om hvor rett du har, vil aldri tjatta innrømme at du har et poeng.

Dust. Jeg gav ham jo ett poeng. Men du er jo glad i å sleike lakkstøvler og kan ikke forstå at tillit kan misbrukes.

1 Like

Fokusere på coronavirus spektaklet istenfor. Det er i ikke pesten men helt klart ikke influensan vs dødeligheten. Og begrenser du deg til de 15% over 65 år i Norge så er det nok pesten. Før ikke å snakke om de omtrent 225000 over 80 år i Norge.

Screenshot_20210114_172937_com.duckduckgo.mobile.android