Nyheter MDTV Forum Om Doner

Netanyahus seier baner veien for mer apartheid og annektering av palestinsk land

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/04/netanyahus-seier-baner-veien-for-mer-apartheid-og-annektering-av-palestinsk-land/

Benjamin Netanyahu later til å ha sikret seg sin femte periode som statsminister i Israel. Det skjer til tross for at han er under etterforskning for grov korrupsjon. Det er Netanyahus høyreekstreme og krigerske politikk som har banet vei for hans femte mandat. Han sendte skarpskyttere til å slakte ned seksti ubevæpnede sivile på en…

Folkeretten blir satt under et voldsomt press når Trump og USA anerkjenner Israels anektering av de okkuperte Golanhøydene. Denne anektering kan feks ikke rettferdiggjøres ved at flertallet av befolkningen på Golanhøydene ønsker å bli en del av Israel. Dette minner en del om det som skjedde i mellomkrigstiden da Nazi-Tyskland tok seg til rette østover i Europa, først ved å flytte på grensene for senere å gå til krig mot sin store fiende i øst.

I følge Nuttyahoos hebraiske twitter, listet han opp ambassadeflyttingen, Golanhøyden, tilbaketrekning av støtte til palestinerne, og den iranske revolusjonsgardens terroriststempel som bevis på at han har Trump i lomma si.
Det er vanskelig å protestere.
Men det er flere enn oss som har skjønt tegninga- dog dessverre ikke velgerbasen:

Spørsmålet er om ikke Israel har sikret seg en like god posisjon i “the new world order” der det amerikanske kontinentet bare er noe som ligger på andre siden havet. De liker å få goyim til å gjøre jobben for seg.

Hva med alle som sier at Israel okkuperer fremmed land? De har ikke historiekunnskaper.

Israel/jødene og deres rettmessige organisasjoner er gitt rettigheten til å administrere mandatet Palestina ihht San Remo-avtalen. Den ble ratifisert av Folkeforbundet i 1922.

De som sier at Israel okkuperer land, lyver ganske enkelt!

Er ikke San Remo avtalen gjeldene folkerett?

Det er derfor det irritererer meg greseløst, hvorfor alle snakker om “okkuperte områder”

Er det noen her som kan gi meg en juridisk forklaring på det?

Alltid når jeg hører om konflikten i Midt-Østen - hører jeg om Israels okkuperte områder.

Det er jo ikke det - eller er det noen her som kan overbevise oss om noe annet?

Er det noen her som kan komme med gode argumenter?

Det vi ser er at Israel blir angrepet av raketter fra Gaza. Har de ikke lov til å forsvare seg?

Når de fra Gaza nærmer seg konfliktområder, hører vi at kvinner og barn blir drept. Hvorfor har ikke menn fra Gaza baller nok til å holde kvinner og barn unna konfliktområder?

Vet du ikke hva okkupert betyr? Det er når en stat ulovlig tar kontrollen over en annen stats område. Under denne definsjonen - er Israel en okkupasjonsmakt.

Jeg tror Hitler var inne på det samme.

Sånn at du ikke skal skjemmes like mye, mener du.

Israel har rett til hele protektoratet Palestina ihht San Remo-avtalen. Palestina tilhører ikke noen annen stat. Derfor er det ingen okkupasjon.