Nyheter MDTV Forum Om Doner

"Nei til koronatyranniet" – titusener protesterte på Trafalgar Square

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/09/nei-til-koronatyranniet-titusener-protesterte-pa-trafalgar-square/

Titusener av mennesker samlet seg til demonstrasjon på Trafalgar Square i London september 2020 mot det de kalte «koronatyranniet». De hadde hadde ikke masker og brydde seg ikke om «sosial distansering». Demonstrantene krevde umiddelbar oppheving av koronatiltakene og hadde paroler som «You’ll be safer media distancing than social distancing», Freedom not fear!», «No to lockdown!»,…

7 Likes

Forhåpentligvis våkner også flere nordmenn opp, Det politisk velbrukte “valgfrihet” kan være et uttrykk som står seg i denne coronatida.

Frihet til å velge ved å ha alternative betalingsmetoder.
Frihet til å velge om hurtigproduserte vaksiner mot noe som knapt noen blir syke av er noe vi vil ha i våre kropper.
Frihet til å velge om vi vil dyrke placeboeffekten ved ansiktsmasker på offentlig transport.
Frihet til å kunne være sosial uten å telle antall.
Frihet til å demonstrere…

Valgfrihet.

Arbeidsledighet i svekkede demokratier i økonomisk resesjon vil ikke bedre folks helse. Dersom det er helse koronatiltakene dreier seg om?

6 Likes

Valgfrihet er vel et gammelt høyre-slagord, så vidt jeg kan huske - eller var det Carl. I . Hagen.

Tyranniet er tydligvis sterkest inne i hodene på folk- snakk om offentlig onani.

Jeg er enig med Moon of Alabama:
https://www.moonofalabama.org/2020/09/in-which-we-debunk-a-coividiots-pamphlet.html

Koronatiltakene handler om sykdom, ikke helse. Forskjellen er definert i paragraf 1 i WHO’s grunnlov:

“Health is a state of complete physical, mental and social well-being and not merely the absence of disease or infirmity.”

Helse er mer enn fravær av sykdom. WHO definerer helse som fullstendig fysisk, mentalt og sosialt velvære. For min del har helsa å skranta det siste halvåret.

3 Likes

Det er bare de som har penger som kan velge i en monetær verden, som blir resultatet av Høyre og Frp politikk, neo-liberal markedsliberalisme hvor all sosiale rettigheter er privatisert som den globale storkapitalen de tjener vil.

Skolepenger og private helseforsikringer vil ikke arbeiderklassen og mange i lavere middelklasse ha råd til, og de blir arbeidende fattige. Ingen er mer ufri enn de som ikke har penger i en verden hvor folk kan deles inn i de som har penger og ikke. Det er slik det blir når verden blir en frihandelssone styrt av kapitallovene, New World Orders verden.

3 Likes

Selv med full nasjonal lockdown, kommer ikke nordmenn til å reise seg mot dette tyranniet. Nordmenn flest er altfor servile og underdanige, og har full tillit til Erna, samme hva hun foretar seg. Store protester mot koronagalskapen er derfor utenkelige i Norge, selv om statistikken viser at omtrent ingen blir syke av viruset.

Vi er kanskje bare noen uker unna restriksjoner av det slaget vi nå ser i Quebec og Victoria. Dvs portforbud for den gemene hop, og interneringsleire for dissidenter. Dette blir tilsynelatende varmt mottatt av nordmenn flest, om kommentarfeltene på nettet skal være noe å dømme etter. Hysterikernes skremselspropaganda får stå uimotsagt på de aller fleste nettsteder, og mediene våre jobber på spreng med å koke opp mer og mer bisarre skrekkhistorier om påstått “smitte” som angivelig rammer den ene byen etter den andre. Mens dette skjer, har sykehusene våre nesten null koronapasienter, og ingen som får intensivbehandling. Annenhver måned dør visst en nittiåring som kanskje – ifølge den “pålitelige” testen – hadde korona. Ellers blir omtrent ingen syke, og vanlig forkjølelse er langt mer dødelig. (Men titusener er visst “smittet”, om man skal tro myndigheter og medier.)

Man kan bare forestille seg de langsiktige destruktive konsekvensene av alt dette: Konkurser, massearbeidsledighet, psykososiale problemer, ensomhet, selvmord og en ødelagt fremtid for hundretusener av barn og unge. For ikke å snakke om mer vold og vinningskriminalitet. Men det er vel sikkert verdt det når man tenker på de fine toppjobbene Bent Høie og Erna Solberg får i FN-systemet når alt dette er over.

9 Likes

Da tenker jeg at inngripende tiltak for å motvirke mulig smitte som kanskje gir syksom påvirker helsa, i det minste mentalt og sosialt?

1 Like

Det er de overgripende tiltakene som truer folkehelsa, ikke koronaviruset.
Viruset skader enkeltpersoner. At unger ikke får gå på skolen skader folkehelsa.

3 Likes

Så et intervju med Floridas guvernør i går om hvorfor han nå vil oppheve alle restriksjoner. Hylekoret i media er i full gang så klart, men han forklarte rolig at truslene mot liv og helse aldri vil stoppe, men på et punkt må det være opp til den enkelte. Hvis man selv føler det er utrygt å gå på pub eller konsert, da lar man være, man forbyr ikke alle å gjøre det.

4 Likes

Blir - du lissom. Deltar du ikke i en montær verden, så bor du ikke på samme planet som meg.

Du trenger ikke å være servil for å verdsette i pause i rotteracet. Jeg spør alle jeg møter hva de synes om dette - og jeg har ennå til gode å høre noen klage.

Påbud om munnbind på kollektiv transport i Oslo dersom man er nærmere enn 1 meter. Tiltak fram til vaksine er på plass. Registrering av kafebesøkende Hilsen byrådet i Osjo.

Teorier presentert av debattanter på denne siden er styrket når vi nå ser innføring av tiltak man ikke hadde i mars. Tilpasning til strengere tiltak fra utlandet på et tidspunkt vi knapt har innlagte på norske sykehus er svært oppsiktsvekkende!

Her får norsk politi testet seg, skal de bøtelegge/arrestere t-bane-passasjerer uten munnbind etter tysting fra medpassasjerer?
Vil vi få digital merking av de som etterhvert velger vaksine?

Jeg kjenner jeg er glad de fleste norske motstandsfolk fra annen verdenskrig slipper å oppleve Norges utvikling i 2020!

7 Likes

Enig! Jeg vet at min bestefar ville fløyet i flint over det som skjer. Hva risikerte han sitt liv for kun for at Norge skulle ende opp som dette?

4 Likes

Det vil vi få hvis det kommer en vaksine. Det står i smittevernloven at den som ikke lar seg tvangsvaksinere vil bli nektet å delta i samfunnet. Paragraf 3-8.
Da antar jeg at digital merking er det enkleste.

4 Likes

Tittet litt på den lovbestemmelsen og så på forskriften, selvfølgelig er “2019 nCOV” på lista til FHI over “allmenfarlige smittsomme sykdommer” (med feil navn men samme det).

Hvor mange har dødd nå? 274-ish på 6 måneder. Vi kan altså fint ha 600 døde til i løpet av denne høsten/vinteren før man en gang tangerer antall døde årlig fra influensa-lignende sykdommer (ca. 900 i året). Influensa står ikke på lista til FHI.

De siste 4 døde var 80+ og 90+. Snittalderen på døde så langt er 82-ish (samme som forventet levealder i dette landet). Lurer på om man har en sak juridisk når man påpeker at dette ikke er spes. “allmenfarlig”?

4 Likes

Og da kan vi ta med at allmennlegene har fått mye pepper opp gjennom årene for å slurve med registreringen av “influensalignende sykdom” som dødsårsak. (Søk litt i Tidsskkriftet eller Dagens Medisin.)

I følge statistikken fra SSB døde 10 (ti) personer av “influensalignende sykdom” så sent som i 2010. Da sier det seg selv at det er tull å krangle om det er 1-, 2- eller 3000 som “vanligvis” dør av influensa.

Allmennleger vet dette. Det er de som slurver med registreringen. Derfor ser du få allmennleger engasjere seg i koronadebatten også. De jeg har snakka med himler med øynene, men de sier lite.

1 Like

Det er allmennfarlig fordi folk blir psykotiske. “Psychological covid” er pandemisk, den andre varianten er bare en juksefis. Jeg tror jeg nevner det for 4. gang; folk skulle ta seg praksis i et begravelsesbyrå. Ekstremt effektivt mot kovid-psykoser :wink:

2 Likes

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.