Nyheter MDTV Forum Om Doner

NATO-motstanderen fra AP’s utklekkingsantalt Utøya logrer vilt for USA-ledet krig!

Re: Skremt tilbake i folden

Det var spesielt den derre NATO man crush’en din jeg stussa mest på. Jeg synes kanskje det er en viss forskjell på en affeksjon for sindig sosialdemokratisk stil, og direkte tilhenger av NATO. Man behøver jo ikke bli fanatiker selv om man er konvensjonell.

Hva jeg tror på? Ikke en dritt, min venn. Sånn ellers tror jeg på Sisyfos, og at alt som er verdt å gjøre, bør være verdt å gjøre om igjen, for det vil i så fall alltid bli nødvendig.

Hva skal jeg stemme på? Jeg pleier da aldri å stemme. Jeg pleier å like å kunne klage etter valget. Men sist stemte jeg Rødt. Hvorfor? En marxistisk demon overfalt meg og dro meg til valgurna rett før stengetid, og slapp en stemme på Rødt nedi ved hjelp av mine kraftløse, påholdne hender. Man toer nå de samme hender. Dersom jeg skulle stemt mer nå, måtte det kanskje blitt Kystpartiet. Hvorfor? Litt fordi de har et mer sympatisk program enn de fleste, og mest fordi ingen der har løyet meg så inni kølsvarte ofte og skamløst opp i trynet som folka i de andre partiene enda.

Hahahaha! “Även hypokonderi är innbildning!” :crazy_face:

For egen regning kan tilføyes at hvis man ikke blir frisk av homeopatisk medisin, har man sannsynligvis bare ikke tatt lite nok.

NB!
Likevel er det viktig å aldri redusere medisinstyrken etter egen vurdering. Man må alltid rådføre seg med homeopat ved ytterligere fortynning, for å unngå alvorlige helseskader eller respirasjonsstans og død som følge av kritisk underdose.

Nato er en fantastisk sikkerhet for mange land. Hvis du ikke er enig i det bør du begrunne det.

Du vil kanskje rote deg inn i sånne betrakninger som at folk i Ukraina egentlig er dumme og ikke vet sitt eget beste. Eller Tjekkia, Polen og Litauen. Håper og tror ikke det!!

Så jeg kan snu det og si; rart at folk ikke kan forså at Nato er positivt.

Men jeg har en teori. Nemlig at alt er forferdelig og helt jævlig - alltid. For oss som har det relativt greit.

:prayer_beads: Men Erland, du er jo blitt buddhist! :pray:

Da skal du sannelig få en buddhistisk klem også. De er riktig nok bare illusjon, selvfølgelig (som det meste annet), men trivelige likevel.

@aford kan naturligvis også få en om han vil, (om ikke han heller foretrekker en av klem-variantene “dypt skeptisk” eller “tvilende agnostisk”, da. Vi har dem også på lager.)

:hugs:

Jeg orker ikke den veldig norske varianten av engelsken hans.Han burde gått på et kurs og fått jobbet mer med den.

Det er nesten så man skulle tro at engelsken hans var en parodi på engelsken hans. :grin: Men den kan jeg tåle. Både bombinga og all snikprivatiseringa av Norge, som han bedrev, er mye verre!

Banning i kjærka !!! Sirenene går.

Du trenger ikke klemmer, du trenger all hjelp du kan få, til å forstå hvordan vår verden fungerer! :slight_smile:

It’s all about the money! (Bare spør eliten)

Jeg hater ikke Vesten/USA, men jeg er sterkt uenig i den brutale politikken/krigene vi fører for at den pengegriske eliten skal berike seg på andre lands bekostning!

Hatet gjør deg bare blind, og Yesterday var en kul låt!

En historie har alltid minst to sider, og du har kun hørt den vestlige elitens versjon, derfor blir din forståelse svært begrenset.

Når det til og med organiseres protestmasjer i ‘sentrum’ av de sinnssyke begivenhtene - i selveste Washington, DC, jerUSAlem, da bør det kanskje kunne tjene som en vekker for at man definitivt burde gå en runde med seg selv og sine ‘kritiske’ oppfatninger i f.m. militæralliansen NATO’s ‘fortreffeligheter’.

Det som fremkommer av synspunkter og holdninger i denne videoen er i realiteten ikke annet enn ‘common sense’ - m.a.o. sunn fornuft.

• Man behøver slett ikke påberope seg å være ‘aktivist’ for å innse logikken i det som gis uttrykk for @ 1:00:

Liten nesestyver på en ellers fin søndag:

Ifbm. temaet bærekraftig utvikling/ bærekraftsmål, hører jeg nå i skrivende stund intervju med Cilia Holmes Indahl, som går for å være litt av en kapasitet når det gjelder sirkulærøkonomi og lønnsomhet i omstilling til ny teknologi. Og jeg synes jo i prinsippet alltid det høres ut som et respektabelt påfunn å ville lære bedriftseierne om hvordan de kan legge om uten å tape penger. Og dette arbeidet blir eksplisitt beskrevet som konstant gåing i motbakke, altså litt som Sisyfos. Vel og bra. Men jeg mister litt tillit til Indahls kompetanse mht. teknologi og materialkunnskap når hun snakker om å jobbe blyhardt. Da mistenker jeg jo fort at dama er en teoretiker og skrivebordsarbeider uten noe nært forhold til den fysiske virkeligheten, i hvilken metallet bly er et av de mykeste og mest formbare som finnes.

Helt sant. En lei glipp fra min side der. Vi snakker jo her faktisk om en familie som har tilhørt aristokratiet så lenge at selv avholdsmenn snøvler i fylla og podagra er blitt en arvelig lidelse (Jens: Hvis det verker i ei tå som ikke er Jåttå, er det helt sikkert det).

I det minste kan man sikkert si at det er en beintung jobb!

Nå får det pinadø være bra med bløtiser her, for kølsvarte. I hvert fall fra dere andre. Makan.

Nei. Og hvis det er sant at du hverken håper eller tror det, skjønner jeg ikke hvorfor du i det hele tatt foreslår dette som mulige responser fra min side. Det fremstår i denne søkte kontekst som et hyper-ømt punkt, dette med Ukraina, og hvis det er blitt det pga. diskusjoner med andre, og mindre nyanserte menere om Ukraina her på dette forumet, minner jeg om at dette aldri var meg, men at jeg snarere har gitt deg en del støtte for ditt syn, og i hvert fall aldri vært blant dem som har beskyldt ukrainere flest for å være nazister el.l. Så her retter du baker for smed, og bruker meg og min motstand mot norsk NATO-medlemskap for å fremføre stråmanns-forsvar for et Ukraina som aldri er blitt angrepet i denne tråden.

Synd, for nå ble jeg nødt til å kaste bort svaret på å rydde unna insinuasjoner du egentlig vet bedre enn å burde komme med. Men sånn går det vel kanskje uvergelig ofte når folk setter seg ned etter en lang arbeidsuke på frædda’n med en 6-pack eller to, og skal ta igjen det forsømte av skriving på politiske fora i løpet av noen få kveldstimer på stigende alkoholrus. Du får ha meg unnskyldt dersom dette bare er fri fantasi fra min side, men det er litt sånn det fremstår i hvert fall. Ellers aner jeg litt villet provokasjon og tvungen refleksjon i dine innlegg denne gangen, mht. ditt uttalte avvik fra den allmene NATO-fordømmelsen blant oss her. Og det er helt flott, og i mine øyne en legitim og noen ganger smart måte å få frem de ordentlige argumentene på, slik at det ikke bare blir vane-motstand man nesten har glemt begrunnelsene for.

Det ekleste er hvordan NATO lot Saudi Barbaria finansiere moskeer i Vesten, fordi de hadde brukt for radikalisert sunnimuslimsk kanonføde for å sloss mot de vantro som styrte i Libya og Syria.

Jeg har aldri tenkt på det før, men du har nok et poeng i at det kan ha vært en slik plan bak det hele.

Snakk for deg selv.

NB. Dette er ikke et problem for oss, men det er et problem for dere på solsiden i samfunnet, da disse mennene ikke har noe annet å leve for enn å skape revolusjon.

Og når Libya og Syria hadde bukket under, så var det Hizbollah, Iran og Russlands sørlige republikker som sto for tur. I steden for å vente på at krigen kom til dem, så valgte alle tre å sloss i Syria, og der har du grunnen til at NATO’s kanonføde tapte.

Stoltenberg sensurerte også at Breivik ble terrorist fordi Arbeiderpartiet brukte statsapparatet til å undertrykke nasjonalister.

Du vet heller sikkert ikke dette, men Brenton Tarrant skjøt opp en ISIS-moske.