Nyheter MDTV Forum Om Doner

NATO-motstanderen fra AP’s utklekkingsantalt Utøya logrer vilt for USA-ledet krig!

Krigshisserne i Washington valgte rette individ til å lede angrepspakten:

I seng med fienden, nå er han blitt helt varm.

Jeg synes han har endret seg veldig. Han virker verken glad eller trygg. Jeg får assossiasjoner til et hjernevasket sektmedlem. Eller er det samvittigheten som tynger?

Eller kanskje at du tar feil? I følge ham selv er hans sterke side at han kan være brobygger og diplomat, og han sier at det er det som gjør at han går for to, eller var det tre?, nye år. Sektmedlem? Samvittighet som tynger? Hverken glad eller trygg? Han hadde lyst på denne jobben. Hvis han hadde vært uforkomtabel med det hadde han ikke gjort det.

Jeg støtter Nato slik ståa er i dag ( i en ideell verden derimot… jeg var i sin tid militærnekter…osv). Ikke enig, går jeg utfra? Men gi meg en sosialdemokratisk klem da iallefall, for at jeg deler mine følelser. Å stå fram her på steigan og si at man støtter nato, er ganske heftig. Jeg trenger alle klemmer jeg kan få!

Nato er vel egentlig bare en manifestasjon av visse helt essensielle menneskelige greier. Akkurat som warszawapakten var det i sin tid var det. Den nye kalde krigen i dag er ikke bare en fortsettelse av den kalde krigen vi hadde på seksti og søtti-tallet - det er også en fortsettelse av de kalde krigene vi hadde på 1800-tallet, 1700-tallet og så videre. Det ser ut til at motsatsen til full krig ikke er fred, men kald krig. Kanskje har det vært slik siden tidenes morgen. Sannsynligvis. Og som sagt; det er noe i oss som er sånn.

For meg hamdler det litt om hva slags verdier jeg føler meg hjemme i, og hva slags verdier jeg da vil forsvare. Å hate det hykleriske vesten er for meg ikke nok til å gi slipp på verdier som demokrati, menneskerettigheter og de greiene der. Ja, jeg hater det hykleriske vesten, og særlig usa, men de verdiene vi har er faktisk noe å kjempe for. For meg er det innlysende; Frank Zappa kunne aldri blitt noe, uten disse verdiene. Frank Zappa- og mange andre- er en målestokk her. Dette er motkulturen som ble et nytt metall. Pang! Og det kan ikke sammenlignes med noe annet. Det man kan stille spørsmål ved, er om vestens dominans på 50- og seksti-tallet var et resultat av rikdommen som de karret til seg fra koloniene. Ja, det er et spørsmål. Men uansett svar; frank zappa og di var først og fremst et eksempel på «frihet».

Jo, jeg hater Russland. Jeg hater Putin, som sier han er Beatles-fan og at hans fovorittsang er «Yesterday»(sovjet?)Og Medvedev som sier hans favorittband var Black Sabbath. (Wow!!) På sett og vis viser alt dette at de er litt misunnelige på vesten. Nå, i dag. Men dette har vært et tema fra 1700-tallet. Russlands forhold til, og mindreverdighetskompleks til, vesten. Det er et velkjent idéhistorisk tema. Russland vil på en måte være like flotte og like gærne, like raffinerte, like innovative som vesten. Men de har alltid vært uttafor.

Og slik måtte det gå. Russland «gikk glipp av» de demokratiske impulsene fra Europa - fra England, Frankrike, og for den saks skyld Norge. Allerede da mente de at de var noe helt annerledes. Historien har vist oss helt tydelig at de havnet i bakevja.

• Arkiveres under begrepet ‘understatement’ . . . . .

Sosialdemokranarkistisk klem er tildelt. Ja, i dag trenger du den nok mer enn gjennomsnittlig for sesongen. Makan.

Neppe. Det er antagelig bare kvetiapin, og kanskje litt triazolobenzodiazepin på dager vi bomber noen ekstra intenst. Blir gjerne litt grå i maska og får dårlig diksjon av de greiene der.

Det kan du godt få!
Dog altså, den sosialdemokratiske klemmen er den mest lunkne og upersonlige jeg kan forestille meg. En sosialdemokratisk klem er helt klart en klem der man står lengst mulig fra hverandre og så bøyer seg fram slik at man til sammen danner en A-form når man så vidt er borti den andres kinn et kort øyeblikk sammen med noen lett nervrotiske klapp på skulderen (mest for å holde balansen). Men siden det er den du etterspør, så skal du selvsagt få den. Her: :hugs: (Du kunne selvsagt fått en litt varmere klem, også, men kanskje det ville blitt for mye, ettersom INK er blitt beskyldt noen ganger for å ha pigger :cactus: :hedgehog: )

Hvem gjør ikke det, i grunnen … :thinking:

Det er alltid en mulighet at INK tar feil, selv om INK får raserianfall bare ved tanken. Men når det gjelder politikerne tar jeg hva de sier med en viss klype salt. I stedet ser jeg på hva de gjør. Og i dette tilfellet ser jeg på kroppsspråket hans (delvis fordi det er så fascinerende), som endret seg voldsomt i det øyeblikket han begynte i den jobben. Ordene er bare 10 prosent av kommunikasjonen vår, sies det (bortsett fra når kommunikasjonen foregår på skjerm, da). Kroppsspråk og stemmebruk (og kanskje også andre ting, som feromoner, skjønt jeg tror moderne mennesker er blitt ganske sløve på slike signaler) er resten. Nå er jeg ingen ekspert, men det kroppsspråket han har hatt i de aller fleste talene jeg har sett ham holde i denne jobben - og også i blant når han er blitt intervjuet før eller etter - sier at noe er veldig galt. Han hadde kroppsspråket til en trygg, rimelig avslappet- og ofte glad - statsmann mens han satt på toppen i Ap og regjering, men det har han ikke lenger (og det startet da han begynte i den nye jobben). Jeg har ikke noe inside information, og jeg vet ikke hvorfor. Jeg vet heller ikke hvorfor han fortsetter i en jobb det absolutt ser ut som om han har det skrekkelig i. Det kan være mange grunner, både gode og dårlige.

Sektmedlem var selvsagt litt flåsete sagt av meg, men det var den assosiasjonen jeg fikk, og ikke egentlig noen analyse. Om samvittigheten hans tynger, vet jeg jo ikke. Men synes du ikke den burde det, egentlig? Etter bombingen i Libya - dvs raseringen av et rimelig fungerende samfunn, og med død, elendighet, flyktningekrise og slaveri som noen av resultatene - der Norge brøt folkeretten og FN-mandatet, og hvor pilotene fikk velge sine egne mål på 40 % av toktene, og Jensern sa det var god trening. Og det var vel antagelig dette som skaffet ham den jobben, også. Men bevares, han er ikke den eneste norske politikeren som burde slite med å få sove om natten.

Betyr dette at NATO-bombingene i for eksempel det tidligere Jugoslavia, Libya og Afghanistan, er kompatible med dine verdier?

Jeg hater verken “Vesten” eller amerikanerne - eller russerne eller jødene eller muslimene etc… , for den saks skyld. Men hvor mye reelt demokrati er det egentlig igjen i Vesten? Gjør de folkevalgte som folket ønsker når de for eksempel presser igjennom EU-direktiver som folk flest ikke vil ha? (Eller når de hiver skattepenger etter folk som Clintons eller Soros? )

Hvor lenge har vi menneskerettigheter når den nyliberalistiske globalismen langsomt underminerer velferdsstatene og nasjonal suverenitet og sørger for privatisering av de aller viktigste naturressursene og kraften? Hvor mye menneskerettigheter vil vi se når alt av verdi blir eid av mektige korporasjoner med profitt som religion?

Hvor mye menneskerettigheter og demokrati og kvinnefrigjøring har vi skapt i de landene vi (og NATO) har bombet på grunnlag av løgner (om masseødeleggelsesvåpen, folkemord etc) for å få med seg opinionen. Eller i de landene der Vesten har støtte kupp? Er dette verdier bare for oss (så lenge det varer), men ikke for andre?

Det har selvsagt vært gode ting i Vesten også, men våre verdier er under press, og først og fremst innenfra, slik jeg ser det. Jeg klarer ikke se dagens NATO som noen løsning på dette.

Hvordan ser de ut, egentlig?

Ja, det var vel litt for optimistisk av meg å håpe på det.

Jeg slo dem opp, og den første er en antipsykotika som også gis mot søvnløshet (fyttirakkern hva de prakker på folk!) og den andre er angstdempende. Men da har han jo kanskje litt samvittighet likevel?

Dårlig diksjon er normalen da …

Neida, kun i form av frykt for represalier eller i det hele tatt å bli stilt til ansvar. Man kan vite at noe er galt/ sosialt uakseptabelt, selv om man ikke er i stand til å føle det personlig.

Begge konfektsortene er populære hodehammere, og går på det grå eller svarte markedet hhv. under klengenavnene “nakkeskudd” (kvetiapin - blir f.eks.brukt som “voldtektsdop”) og “bikkjebein” (triazolobenzodiazepin). Og norske leger har respondert på det faktum at “ekte” merkevareutgaver og uautoriserte kopier av begge sortene er lett tilgjengelig illegalt, mye pga. import via internet, ved å vise lojalitet til Big Pharma og deres norske samarbeidspartnere, og derfor skrive ut over en lav sko disse og hva det enn måtte være til hvem det måtte være, dersom pasienten lar legen forstå at han/ hun nok skaffer seg greiene uansett dersom legen ikke er kjapt fremme med reseptblokka og tar opp bestilling på ønsket meny. Legg til et høyt nasjonalt forbruk av “lykkepiller” og klassikere som valium o.l., samt regnestykket som viser at det lønner seg samfunnsøkonomisk å luke ut unge gutter uten allverdens fremtidsutsikter så tidlig som mulig, sette dem på et livslangt metadon/ subutex-regime og parkere dem på kommunens minstesatser i en kommunal container og håpe de ikke blir så gamle - og du har et aspekt av det moderne Norge. Hele folket på dop.

Skulle bare mangle at ikke vår meritterte sjefsmarionett går foran og graver dypt i pilleboksen.

Ettertiden kommer til å dømme oss, dersom det blir noen igjen som kan gjøre det, da.
Det går hine dagers blyholdige pudder og viktoriatidens arsenikkdunstende tapeter en høy gang!

Det blir de jo ofte ikke på metadon, dessverre.

!

Som vi sier her på sørvest-landet; Javel?
Den sosialdemokratiske klemmen er kanskje ikke så heftig. Det er en kjedelig klem kanskje. Litt sånn Martin Kolberg. Men jeg vil heller ha en slik litt kjedelig klem, som jeg tror på ( og det at budskapet er oversiktelig og dermed traust, er bare en fordel for meg) enn en heftig ytre venstre/høyre-klem som man vibrerer i ørska av. De er så inderlige de klemmene man får fra den kanten! De vibrerer så til de grader, og man glemmer fort hvor og hvem man er.

Personlig har jeg vært på en reise i retning avklaring om hvem jeg er og hva jeg egentlig kanskje tror på, sånn når det kommer til stykket, de siste par åra. En del av dette har vært Steigan.no. Det har skjerpet meg faktisk. Jeg syns det har vært fantastisk interessant å lese Steigans artikler, og ikke minst kommentarfeltene. Og det har altså tvunget meg til å ta stilling. Å si at jeg «er for Nato» er en spisset formulering - for jeg er jo klar over de problematiske sidene, og de feilvurderingene de har gjort. Det samme med at jeg «hater» Russland. Jeg hater ingen faktisk, selv ikke mine nærmeste, som er de jeg kjenner best og dermed har best koll på. Makan.

Det du sier om liberalisme og globalisering er jeg helt enig i. Jeg er ikke ape. Jeg har alltid stemt SV, og kommer til å stemme Rødt regner jeg med. Rødt= det nye sosialdemokratiske partiet.

Nei du er ikke ekspert du heller? Det er vel klart at kroppsråk er noe å ta med i betraktninga, men hjerneaktivitiet for eksempel, merkes ikke alltid på utsida. Foruroligende for Åndenes Makt og di. Vår venn AnneBrit, her i kommentarfeltene, gjorde meg oppmerksom på en youtube-hit; et menneske i nærheten av beverly hills som analyserer samfunnstopper og politikere blant annet utifra deres kroppsspråk og væremåte. Veldig «woow», «look» og «notice». Det var ikke veldig betryggende. Særlig ikke et møte mellom Trump og Putin, det siste i 2018. Et servilt offisielt møte. Men med utførlige analyser. Både Putin og Trump kom særdeles godt fra det. Begge to var særdeles avslappet og vennlige mot hverandre.

Jeg kom plutselig til å huske et søskenbarn av mor mi, som de en dag fant hengende på loven. Ingen skjønte noenting. Og dette var i de dager da folk levde tett på hverandre og ingen kunne ha noen hemmeligheter. Disse greiene har vært et tema i litteraturen siden tidenes morgen, Bare les Olav Duun. Å påberope seg å kunne lese kroppspråket på folk og dermed kunne si noe om hvem eller hva de er, går selvfølgelig an på ett nivå. Men selv apene har dypere nivå. Til og med Jens.

Enig! Det er viktig. For å dra dette tilbake til vesten og nato; en av de største konfliktene de siste 70 årene er Palestina/Israel. Israel er en okkupasjonsmakt. Dette er vedtatt i FN. Allikevel blir denne okkupasjonen støttet av vesten. Hallo! Men vi har sosialdemokratiske partier i Norge som her imot denne okkupasjonen. SV og Rødt.

Politikere skal representere oss. Vi velger hvem. Det er et ufullkomment system som egentlig representerer menneskets ufullkommenhet. Fytirakkern for en verden!

Skremt tilbake i folden av å lese steigan.no, mener du? Interessant. Steigan.no som politisk regresjonsterapi, der alt-så. Regner du med en varig effekt nå, eller er dette noe som evt. må gjentas jevnlig for å holde det vonde borte?

Heeeeelt i orden! Jeg skal så visst ikke prakke på deg noe heftigere hvis det er den du er komfortabel med. :smiley:

Vel, Rødt er vel muligvis det minste blant de nåværende stortingsondene.
SV synes jeg er blitt relativt ødelagt. Dessverre! (Som Ap før dem). Hvis Hanna Kvanmo hadde sett partiet i de senere årene, tror jeg hun hadde rotert i grava.

Ja, jeg så den videoen, og jeg var heller ikke spesielt imponert. Men Jens har vært så mye i media så lenge i Norge, at hans kroppsspråk kjenner jeg, og jeg har sett ham i både medvind og motvind i mange år, og slik som han har vært over tid i denne jobben sin, så er i alle fall ikke jeg i tvil om at noe er veldig gærent. Men akkurat hva det er eller hva han tenker, kan jeg selvfølgelig ikke vite. Der innrømmer jeg villig at jeg spekulerer (jeg mistenker forresten at aford kan ha vært inne på noe også). Jeg går ikke rundt og tror at jeg leser tankene til folk som en åpen bok. Og åndenes makt har jeg knapt sett på.

Sånt kan skje. Men når man føler at noe skurrer med et menneske, da er det stort sett noe som skurrer. Det er min erfaring. Jeg har en del slike erfaringer. Det man ikke nødvendigvis kan vite - dersom man ikke spør eller noen andre forteller en det - er akkurat hva det er. Og det betyr heller ikke at man alltid plukker opp alt (de fleste av oss er jo mest opptatt av seg sjøl, så mye som angår andre, får vi ikke med oss, tror jeg). Men når det gjelder følelser, har vi noe som heter speilnevroner som gjør at vi faktisk kan lese oss inn i andre menneskers mentale tilstander ved at speilnevronene i hjernen vår aktiveres, og det er sannsynligvis også noe av grunnlaget for empati. Noen mener dette er veldig viktig i dynamikken mellom mor og barn (sikkert også mellom far og barn), der moren “leser” og speiler tilbake barnets følelser før det er i stand til å kommunisere bevisst (små barn lærer å forstå følelser på den måten), og jeg har blitt fortalt at kvinner muligvis er sterkere enn menn i dette. Om det stemmer, vet jeg ikke. Men for meg ser det ut til at kvinner sånn generelt ofte “speiler” andre mer i samtaler (både nonverbalt og verbalt) enn det menn ofte gjør, men så finnes det selvfølgelig masse unntak.

Jeg tror ikke at jeg er den aller skarpeste til å lese kroppsspråk (det finnes noen som er helt ramme, og som for eksempel nesten alltid kan se om en vilt fremmed lyver - det er godt gjort, for det er mye lettere med folk man kjenner godt), og det er sikkert mye som går meg hus forbi også, men Stoltenberg er så tydelig.

Helt enig!

Valget står tydeligvis mellom metadon og radikalisering som alternativ til krim, så det får vel bli metadon.

Jeg må kanskje holde det ved like. Og aford og INK er og AnneBrit og de gjør at jeg stadig må innom.

Ja du spelulerer. Det er ikke godt nok. Når jeg spekulererer blir jeg litt mistenksom mot meg selv. Men jeg kan vel ikke forlange at du holder mitt nivå. Det skal man alltid ta høyde for. :wink:

Hvis det er noe som skurrer er det kanskje noe som skurrer i deg selv? Jeg har noen sånne erfaringer faktisk. Uansett blir det feil for meg å skylde på andre, sånn automatisk, når noe skurrer. Jeg er jo ikke noe bedre enn andre, og derfor er det en «gut feeling» for meg også å legge skylda på andre. Men med ettertanke og refleksjon kan det bøte på skaden.

Hvis det finnes noen som er helt ramme, kan det være bløff. Eller for å si det mer presist; det er helt sannsynlig bløff, i hvertfall på youtube og sånn.

Jeg utfordrer deg; hva tror du på? Hva vil du stemme på, og hvorfor?

Hva med å gi dem en fremtid i stedet? Men det er kanskje for gammeldags å tenke slik i vår tid.

:+1: til deg/dere også!

God natt, til dere som er skrekkelig unge og trenger deres søvn!

Ja.

Hold ungdommen Deres for Dem selv, er De snill. Vi gamle har ikke tid til å sove.