Nyheter MDTV Forum Om Doner

Nå er det mulig å kjøpe steigan.no-produkter

Det er gått flere minutter. Jeg savner Inka litt jeg, nå.

Jeg drev hardt og gravde i en av FNs større organer i forhold til noen rådgivende instanser som har såkalt “Consultative status,” i går, siden det er de som
hjelper til med implementering av internasjonale avtaler, og det var ganske slitsomt mentalt å finne så alvorlige crazy ting jeg fant som jeg ikke anbefaler andre å grave i,( Det var i noe som heter ECOSOC ) men jeg har et studium fra UIO som gjorde at jeg visste hvor jeg skulle grave.
“Help monitor and implement international agreements”
“Have opportunities to network and lobby”
Dette er FNs LYDFILsom forteller om denne funksjonen disse også oppgir selv på hovedsiden at de har i FN :

God natta.

Den som leter finner - som regel noe annet.

Nå har jeg lyttet til klippet fra FN, men uten at jeg kan si at at jeg er helt sikker på hva som evt. er bomben her. At FN samarbeider - og legger aktivt til rette for slikt samarbeid - med ulike NGOer på de ulike fagområdene bør i hvert fall ikke overraske. Heller ikke at intensjonene for samarbeidet, og det at NGOer “hjelper til” å utforme nye regelverk og erklæringer, er formalisert og nedtegnet, og f.eks. kan sjekkes med egne ører i dette lydklippet.

Men jeg skjønner jo hvor du vil, og hvis du i tillegg til å kunne slå fast at FN kan være åpent for egennyttig bruk fra diverse NGO’er og deres regissørers side, ja kanskje er mest å anse som et av flere av en liten gjeng sine styringsverktøy, dårlig skjult i fullt dagslys, kan komme opp med konkrete navn på NGOer og (bak)personer, samt både tydeliggjøre deres ultimate agender, trekke forbindelser i nettverkene og gi eksempler på hvordan de bruker FN, da smaker det av fævvel. Det er en mye større jobb, men det burde ikke være umulig å få til noe på det konseptet hvis man har tid, lyst og ork. Noen eksempler er vel ikke så vanskelig å finne i en fei, men å bevise hva de er eksempler på kan være en utfordring. De er jo ikke så verst gode på å feie de tydeligste spora etter seg, mange av de beste/ verste spillerne. Ikke idioter. Det kan være at det finnes en grunn til at de sitter i FN og skriver loven, mens vi sitter her og laller og blir mentalt slitne av å høre på dem.

De skrev og skrev og kom aldri til døren, meningen med livet fant de ikke, og ikke oppfant de den heller. Men artig var det så lenge det varte! Et diskret lite merke rett ovenfor hjertet på t-skjorten holder lenge og det vekker nysgjerrighet. Susseb. :tea::paw_prints:

Shnakk forræh sjæl. Vi står foran et viktig sammenbri kølsvarte! … GJENNOMBRUDD her nå.

Jepp! Der er vi helt på linje, det bør bli en variant snarest.

Jeg innrømmer at det var et godt forslag. Men synes du ikke ærlig talt at det ble litt vel konkret og konstruktivt, sånn alt i alt, til denne tråden å være? Du går for arbeidslinja, ja?

Spøkelseskladden var en viktig person for meg i min barndom - jeg var som veldig liten totalt livredd ham etter å ha sett ham og det skrekkelig onde smilet hans i et Donald-blad, så det skulle ikke forundre meg om han er Skyggen min. Og på den samme alderen kunne jeg sverge på at jeg så ham en gang - han kom fram fra en gardin og snek seg bak en annen gardin og jeg ble sittende totalt paralysert av skrekk til de voksne våknet og kom med kjedelige og fornuftige voksenforklaringer som at jeg enten hadde sett en vanlig skygge eller hadde drømt. (Jeg trodde dem ikke et sekund.)
Men Kladden er skrekkelig slem, da … Andebys desidert ondeste skurk. Så dersom han er skyggen min (jfr Jung eller noe sånt), håper jeg at jeg har temmet ham tilstrekkelig. (Tibetanerne er visst veldig for å “temme” eller egentlig mer omvende/forvandle destruktive energier og mener de da blir til beskyttere i stedet for å lage kvalm).

Men alvorlig talt, My og Spøkelseskladden! - Du ser meg altså som en totalt Vajra personlighet (jamfør tibetansk personlighetspsykologi, de deler inn i “de fem Buddha-familier” eller personlighetsstiler/energier - Buddha, Vajra, Karma, Padma og Ratna - hver assosiert med noen bestemte dyder og laster. Det er liksom Myers-Briggs - eller ev Enneagrammet - for Buddhister. Vajra står for lasten sinne (og krasshet) og dyden mental klarhet - i balanse skal de være gode til å kutte igjennom bs. roe ned andre sinte mennesker, i ubalanse er de sinte, kalde, overintellektuelle og kritiske) Jaja. Interessant. Jeg er ikke så sikker på det. Selv om My er ganske kul!

Nå får vi snart kjeft av flere som er lei av denne samtalen (merkelig nok), vet du. Så jeg overveier å trekke inn årene nokså snart nå, for en stund.

Edit: Og jeg skjønner jeg har havnet i forfatterhjørnet her. Det er jo veldig trivelig! :slightly_smiling_face:

Aha! Det høres litt ut som Myers-Brigg sin type “Logikeren”, som beskrives som “Innovative oppfinnere med en uslokkelig tørst etter kunnskap”: https://www.16personalities.com/no/personlighetstyper

"Logiker-personlighetstypen er ganske sjelden og omfatter bare tre prosent av befolkningen, noe som absolutt er bra for dem siden det siste de ønsker er å være “vanlige”. Logikere er stolte av sin oppfinnsomhet og kreativitet, sitt unike perspektiv og sunne intellekt. Logikere er normalt kjent som filosofen, tenkeren eller den drømmende professoren, og har vært ansvarlig for mange vitenskapelige oppdagelser gjennom historien.

Det uutforskede livet er ikke verdt å leve

Logikere er kjent for sine smarte teorier og nådeløse logikk; De anses faktisk som den mest logiske nøyaktige av alle personlighetstypene.

Personer med Logiker-personlighetstype elsker mønstre, og å oppdage avvik mellom uttalelser kan nesten beskrives som en hobby, noe som gjør at det ikke er lurt å lyve for en Logiker. Dette gjør det ironisk at Logikerens ord alltid skal tas med en klype salt – det er ikke det at de er uærlige, men Logiker-personligheter har en tendens til å dele tanker som ikke er fullt utviklet og bruker andre til sparring for ideer og teorier i en debatt mot seg selv snarere enn som faktiske samtalepartnere.

Dette kan gjøre at denne personlighetstypen virker upålitelig, men i virkeligheten finnes det ingen mer entusiastisk og i stand til å oppdage et problem, kjøre gjennom endeløse faktorer og detaljer som omfatter problemet og utvikle en unik og levedyktig løsning enn Logikere -– bare ikke forvent regelmessige fremdriftsrapporter. Personer som deler Logiker-personlighetstypen er ikke interessert i praktiske, daglige aktiviteter og vedlikehold, men når de finner et miljø hvor de kan uttrykke sitt kreative geni og potensiale, finnes det ingen grense for tiden og energien Logikere vil bruke for å utvikle en innsiktsfull og objektiv løsning. (…)"
https://www.16personalities.com/no/intp-personlighet

Jeg gjetter det stemmer ganske godt.
Sist gang jeg sjekket var jeg en av diplomatene …

Her må jeg bare ile til og si at det nok ikke lå så meget av en dypere personlighetsvurdering på sviktende underlag i den comboen, som den var et resultat av A) eliminasjonsmetoden; Lille My er en helt essensiell mumidøl, men kom ikke med blant de hypotetiske forslag du stilte til Geitis. Det kunne tyde på at hun var akkurat hakket i overkant “for din”, slik at du ikke ønsket hennes navn besudlet av noen av den ytre verdens varelser, og B) at det lå både kimen til litt ordlek med brukernavnet ditt sammen med en tildekket figur og en slepen diamant i dette bildet av kladden, og at jeg derfor konstruerte opp en anledning til å få det med i en replikk til deg.

Som trøst og belønning for å ha overlevd Kladden så langt, og for tort & svie ved evt. gjenåpning og re-salting av gamle sår og traumer ved uforvarende å bli eksponert for nevnte kladd her på forumet, skal du heller få en reprise på en liten kladden-sak jeg skrev for et par år siden:

I disse tiltagende terrortider finner vi dessverre ubeskjedent nok å måtte rippe opp i egne meritter fra livet som frivillig beskytter av offentlig ro og orden, for å kunne slå i bordet med håndfaste, selvopplevde eksempler på et stadig økende problem som våre store mediehus ikke vier nok oppmerksomhet.

Når det gjelder mote er det jo slik at ikke alle har like utviklet og selvstendig smak, og sort er jo forsåvidt alltid et noenlunde trygt valg hvis man er i tvil. Selv følger vi litt med på moten; vi ser oss av og til over skulderen for å sjekke om den nærmer seg, men det gjør den strengt talt sjelden.

En sub-trend har nå bredt om seg i en slik grad at det oppstår komplikasjoner i det offentlige rom. Vi nevnte sort. En ting er nå fargen. Men snittet, da? Må det også være så likt? Det blir utrolig fort misforståelser når folk har så like uniformer. Vi røsket for eksempel i aller beste mening burkaen av en islamist på Oslo City før jul i fjor. «Terrorist!» brølte vi. «Morder!» Men så viste det seg altså at det bare var en ganske alminnelig ninja. Ikke bra. Sorry for den, altså. Gode venner vi nesten ikke kan annet enn å stole på, har dessuten mer enn hintet om at vi, muligens i forbindelse med akkutte intoksikasjonstilfeller, skal ha antastet på omtrent samme måte minst ett, muligens tre-fire eldre frognerfrue-type fruentimre på vei fra begravelsen til den enes skipsreder, samt priorinnen på Sta. Katarinahjemmet (inne på cella), og én domprost med sin gamle, sorte sydvest dradd litt for langt ned i pannen en ruskeværsdag. Domprosten, commando style; uten kjolen, var for øvrig et såpass beklagelig skue at vi nok må si at vi fremdeles mener at den kjolen, den skal sitte på. Alltid. Det hjelper ikke å peke på korgutter og byens løse fugler og si «jammen, hvordan skal jeg da kunne …». Den skal sitte på. Frognerfruene vil vi ikke engang snakke om.

Men vi må finne en bedre løsning på dette her. Alle kan ikke være spøkelseskladden. Ikke samtidig. Det går ikke. Makan.

Du mener disse kikkerne har rettigheter her, altså? De er vel i grunnen her på eget initiativ og ansvar? Hvis de mot formodning synes sendingene er for dårlige eller kjedelige, kan de vel faktisk skru av eller finne noe de liker bedre? Selv respekterer jeg nok bare én steigan.no-politietat; det er Pål sjøl, pluss Ivar og Lasse og de – kort sagt de som sitter i den andre enden av fiberoptikken og har flere og sterkere knapper å trykke på for å bestemme innholdet her enn jeg har i min ende. Og selvfølgelig kun derfor. :wink: Makt gir rett, som vi vet. Og sånn utover det burde sikkert folk som gidder å sitte her og lese oss kakle, men uten å like det, sikkert helst unngå personlighetstester av andre årsaker også.

“Megleren”, kanskje?

Jeg kunne ikke dy meg selv heller (jeg pleier faktisk ikke å prøve sånne personlighetstester, tro det eller ei), og det ble “Arkitekt”, sier testen. Hmm. Her er screenshot av detaljert score:

Ok, bodhisluska og alle fordømte trollungene, FINN 5 FEIL på dette bildet og vinn litt hoderysting:

ram-a-lama

Makan.

Makan. Meningen med livet har vi da funnet for lenge siden. Det er å bli elsket. Det var det Karsten Isachsen som fant ut. Hvor er kakene blitt av ? Er du på slanker`n med grønn te ?

Jeg gråter, det er fortsatt noen få mennesker i verden som ikke ubetinget elsket meg! Hva kan jeg gjøre? Ulykkelig! Kake da du, hvor mange vil du ha? :cake::cake::cake::cake::cake: Elsket du meg nå??? :disappointed_relieved::disappointed_relieved::thinking::sun_with_face:

Reis da til Timbuktu eller indre Mongolia og finn dem som ikke kjenner Den Store Hammeren, kast der ditt blide åsyn på dem, og vi skal være fulltallige! Amen, for kølsvarte!

SISTE:
Ferske målinger viser at selv med et relativt vellykket korstog på nevnte upløyde misjonsmarker må disse tallene justeres noe opp.

@INK
Ja ja, mia bella sluskazza! Jeg vet jeg lovet å komme tilbake med noe vedr. Wonder Woman. Dere er ikke glemt, og greiene kommer!

Å, diamantkuttersutrareferansen gikk meg faktisk hus forbi!

Ellers må jeg minne om at Mummidalen også inneholder sentrale personer som selveste Mummitrollet, Mummipappa, Mummimamma, Fillifjonka, Misa, Hufsa, Jokseren … (My er forresten Snusmumrikkes storesøster.)

Bemerkelsesverdig! Hmmm … men jeg kjenner jeg likevel har vanskelig for å tro på at noen kan ha antastet en dominikaner (=“herrens hunder”)-priorinne på hennes egen celle og kommet levende fra det. Er det noen som er beintøffe ninjaer, så er det dem, i følge informanter på innsiden (av DKK). De bærer ikke sine feiende sorte korkapper uten grunn. Jeg leide meg faktisk inn i gjestehuset deres for en uke eller to en gang i den fjerne urtiden for å slippe unna besværlig & støyende oppussing hjemme, og jeg har aldri følt meg så klanderverdig som da rominspeksjon (!) avdekket mitt usalige rot og mine slaskete tendenser til å akkumulere skitne kopper og glass på rommet uten å huske å ta dem med tilbake til kjøkkenet. Jeg lot meg også tvinge til å spise røkt sild under argusblikk ved minst en anledning. Men ellers var det rimelig trivelig. Alle har godt av litt boot camp.

Ok, du har et poeng.

Fillern! Avslørt igjen! Faktisk var det der jeg havnet den gangen jeg tok testen. Imidlertid er det ikke alt som stemmer. (Men det med lite nyttig, treffer ganske bra :grin: ) Jeg tror jeg har både mer logisk sans og mer tvisyn og mer skygge (kladden) enn den rosenrøde beskrivelsen der. Jeg har kjent mennesker som passer langt bedre til beskrivelsen enn meg. De var selvfølgelig for gode for denne verden.

Hvis jeg skal forsøke meg på en (utidig) liten fjernanalyse: Du liker vel ikke å bli puttet i boks eller bås, vil jeg anta, men når det først skulle gjøres, kan jeg tenke meg du nok likte at det var den mest sjeldne boksen du fikk …? Jeg gjettet fra før enten Debattant eller Arkitekt på deg. Har du ikke en liten rem av Debattanten i deg også, mon tro?

O, milde himmel og hav! Han tafser faktisk på hodet til Dalai Lama! :grimacing: Er det mulig? Finnes det en eneste salat som den fyren ikke har trampet i? :leafy_green: :sweat_smile:

Skulle vi komme til døren? Hva skal vi der? Den er jo godt voktet allerede.

Ellers vil jeg minne om at meningen med livet allerede har vært uttrykkelig nevnt (om ikke oppfunnet av noen her). Alle moderne mennesker vet jo at fasitsvaret er 42.

Skjønt noen her holder på Karsten Isachsen, og skal få lov til det. Her er det ikke meningsmonopol, må vite! Hva er din mening om meningen Hammer? :slight_smile:

Ikke en liten rem, kjære. Du har sannsynligvis emner til lærbelter for oss alle om du forsyner deg av den delen av min senete rygg! :smile: Og selvfølgelig liker ikke jeg meg spesielt godt i sånne båser – og like selvfølgelig er jeg superfornøyd med å havne i den mest sjeldne, og den hvis beskrivelse innledes med at “det er ensomt på toppen”. Hadde jeg ikke fått såpass til score, hadde jeg skjønt at det var noe galt med testen og ville derfor ikke funnet det riktig å poste resultatet. Makan, osv.