Nyheter MDTV Forum Om Doner

Nå er det mulig å kjøpe steigan.no-produkter

Error 502 (Bad Gateway) betyr at en server har mottatt en ugyldig respons fra en annen, og ikke kan fullføre forespørselen innen tidsrammen. Dersom problemet var svært kortvarig (noen sekunder eller ett minutt, kanskje, kan dette ha vært tilfelle; i så fall er det et helt hverdagslig ufullkommenhetsproblem på nettet, men lite å nevne på et forum. Men i i 9 av 10 tilfeller er Error 502 faktisk browseren din som tror det er en slik feil der ute et sted, mens det egentlig er browseren selv som sliter. Prøv å tømme cache’en og restart browseren ved slike tilfeller, det vil ofte hjelpe.

Det var nemlig ikke et problem for meg, så hos steigan.no var det ikke det lå.

Takk. Det er i orden nå.Jeg opplevde at siden hang fra en annen PC også, men det rettet seg like etterpå.

Jada, de fleste PC’er er skamløst vanskjøttet og oppfører seg som drit. :roll_eyes:
Mange i dag kjører til og med Windows 10. Fyttikatta.

hehe… jeg fikk meg en god latter i dag når jeg tenkte på det du skrev om legen.Han lå med hodet løst over bordet med kølapp. Så først synet av en som lå over skrivebordet med overkroppen, men etterpå så jeg for meg et verre syn, der hodet var " løst" med kølapp på.

Laust ska huggu vera!

Dette er vakkert! Og jeg håper du vil viderebringe denne videre til de yngre i slekta di. Selv forstår jeg nå at jeg har vært utsatt for ikke mindre enn tekstforfalskning og SENSUR i min barndom! Jeg lærte selvfølgelig den norske overundersettelsen med arbeidsmoral og Kattegatt etc, annet var ikke å vente, men den versjonen jeg lærte av den engelske originalen, var, opprørende nok, slik:

Row, row, row the boat
Gently down the stream
Merrily, merrily, merrily, merrily,
Gently down the stream

Noen har åpenbart ikke villet at barna skulle lære sannheten, og har sensurert bort poenget!! :rage: (Skjønt egentlig tror jeg det var en ren forglemmelse, muligvis fortrengning)

Som i materialistisk reduksjonisme? Den forsøker jeg å unngå, men faller sikkert i en eller annen annen grøft i stedet.

Ang mening: Men jeg lurer på om “livet er en drøm”, appellerer litt mye til meg for tiden, bl.a. også fordi det blir en befrielse både fra all meningen man (jeg) har projisert inn i verden, og også alle meningstapene som med nødvendighet følger. Det der med mening er et Sisyfosarbeid altså … Man projiserer mening til saker, ting og ikke mist folk der ute, men fe døyr, frender døyr, og så må man før eller senere dra det man fant av mening hjem igjen til seg selv, så lenge det varer. Jeg vet ikke om jeg maker sense her. Antagelig ikke. Hjernen logget akkurat av. Pling!

Høres bra ut! Man må alltid sørge for å ha en nødutgang.

Julekommunisser! :santa::mrs_claus:Fantastisk! Steigan burde absolutt ansette noen slike. :joy:

Forresten: Så jeg er blitt frk nå! :smile: Er det også en kjønnsnøytral benevnelse i aford-verden? Eller er INK analysert etter gitte logaritmer og antatt å være av hunnkjønn?

Pling! Du maker sense, for all del.

Ja. Gitte logaritmer, forlengst. Du hintet forleden om at jeg ved én anledning hadde kalt deg “bror”, det må i så fall ha vært rett etter en eller annen helt spesifikk kommentar som har ledet til en midlertidig tvil hos meg, men jeg må innrømme at jeg ikke husker akkurat det. Stort sett tar jeg for gitt at anonyme, ikke tydelig kjønnsbestemte internettpersonas er gutter inntil et tegn på annet dukker opp. Når det gjelder deg, er du en jeg ofte har tenkt at kanskje er ei jente, og etter all small talk’en vår i det siste har denne oppfatningen blitt styrket. Noen markører eller variabler, og ikke minst: Du får meg til å prøve å oppføre meg et hakk mer anstendig og gjennomtenkt enn hva som er naturlig for meg; strekke meg litt. Det er tegn på jente, det óg. Har du ikke merka det? :grin: :blush:

Jeg vet ikke om nysjerrigheten din har vært på internettet og gravd litt, eller om det er sk. tilfeldig at du kommer trekkende med akkurat min høyt aktede venn her nå:

Men mye er jo det. Og derfor er Ol’ Fuzzy, Sisyphus, slik Camus portretterer ham i sitt berømte essay, mitt forbilde, min veileder, trøst og motivator. Min helt og kompis. Og en undervurdert bivirkning av å rulle stein over lang tid, er at steinen etter hvert blir innmari fin og trill rund og glattpolert, da. Det er noe det, også.

DKK er helt klart en mektig aktør i verden.
Jeg vet egentlig ikke noe om forholdet til bankbransjen, annet enn at de hadde sin egen bank en god stund, men at den relativt nylig ble avviklet. Den offisielle forklaringen - slik jeg har fått den framstilt - er at den var full av snusk og mafia (jeg husker noen fortalte meg om det for over 20 år siden), slik banker gjerne alltid er, og at dette til slutt ble for vanskelig å leve med for “Foreningen for god moral” (altså DKK). Slik at DKK valgte å la eksterne skurker - altså vanlige banker - overta som banktjenesteleverandør i stedet, slik de fleste av oss gjør. Men jeg var ikke klar over de har vært under finansiell blokade, og aner ingenting om spillet rundt dette. Når det gjelder Benedikts avgang synes jeg å huske at årsaken som noen oppgir var at han hadde vært alt for unnvikende når det gjaldt å rydde opp i overgrepssakene, og at det ble uholdbart å la ham fortsette. Francis har jeg egentlig relativt godt inntrykk av, som Pave betraktet, men jeg vet jo ikke. Det er sikkert flere tvilsomme aktører som gjerne vil ha folk høyt oppe i Vatikanet. Og de får det sikkert til i blant. (Det finnes blant annet en norsk dame som kom seg forbløffende høyt på strå der, og når jeg har lest ting hun har skrevet i norske aviser - det evinnelige forsvaret for å støtte NATOs “humanitære” kriger - klarer jeg ikke la være å lure på om hun jobber for mer enn én herre.)

aford :
“Hvilken størrelse i steigan.no short tube dress premium singlet ønsker Frk. Sluska seg?”
Ler . Reven aford.

“Jeg hørte også i bakgrunnen på NRK P2 i dag en eller annen representant fra kanselliet som insisterte på det samme, at en slik fortolkning av migrasjonspakten som den “vi” (GK og jeg jaffal, garantert flere) her har operert med, de fleste av oss antagelig sterkt influert av resett.no og derimot.nos artikler, er feil, og at innvandringsregelverk skal være et nasjonalt ansvar også etter undertegning av pakten.”

Jeg anbefaler alle å gjøre sine egne undersøkelser, om de har anledning, for da står man mye sterkere i forhold til å la seg påvirke av ulike agendaer.
Resett hadde ikke betydd noe fra eller til for meg personlig. Derimot hadde en bra artikkel, og jeg syns den også egnet seg til å printe ut og gi videre om man kunne trenge noe info å dele ut.

Interessant det der med tausheten generellt uansett. Jeg fikk sett debatten i kveld. Noe må det være når en så viktig sak er ukjent for folk flest. Jeg blir provosert!!
Mer og mer blir jeg klar over hvordan folk føres bak lyset i dette landet, og ledere framstår som kjeltringer.
Jeg tenker på gamle folk som snur på hver krone for å få det til å gå rundt, og som har jobbet for landet i hele sitt liv, og på det makkverket av historieundervisning vi har som ikke gir oss mulighet til å få innsikt så vi kan være i stand til å forsvare oss mot utnytting . Uvitenhet er etter min mening et av de største problemene vi har. Å bryte idyllen til det fredelige folket som lever i en boble , og fortelle dem hva som skjer, føles nesten som en brutal ting å gjøre… Kanskje vi skulle snakke med noen om denne avtalen.
Får assosiasjoner til en bakgrunn av en stor demning med vann og de som sto der og diskuterte etterpå risikerte at demningen sprakk og vannet fosset fram.
Hva syns du om det han fra Minerva sa ? Denne tausheten er jo rent skummel med dette hederlige unntaket.

Tenker du på at han lanserte en hypotese om at Regjering og embedsverks “diskréte” (folkeskye) håndtering av pakten var skreddersydd for å pleie Norges kandidatur til FNs sikkerhetsråd?

Og sånn generelt er jeg dessverre av den oppfatning at f.eks. Rita Karlsen fra HRS hadde 100% rett i sine tolkninger og kommentarer til de utvalgte sitatene fra pakten. Hun gav mitt bysbarn Henriette Westhrin inn så fjøra føyk, og det var fortjent, da Henriette her hadde en elendig sak, slik jeg oppfatter det som er i ferd med å skje.
Hun unge fra Høire var morsomst, da argumentloopen hun var satt opp med tydeligvis plutselig hadde gått en hel runde eller stoppa opp, og hun midt i en heftig ordveksling bare regrederer inn i det som hørtes ut som ren høytlesing fra partiprogrammet/ valgflesket om Høires ansvarlige innvandrings- og flyktningepolitikk, og helt uten direkte relevans for det hun skulle svart på. :smiley: En får le heller enn å grine, for skulle en grine ble det jævlig vått rundt om, sånn som de styrer på nå.

Ja. Det stemmer…Han fra Minerva.

Trolig er det stille, fordi de har konspirert.

Apropos det så jeg en lesverdig artikkel som var oversatt fra Falkens blogg.
Han skrev :

Jeg bryr meg ikke om min «troverdighet» eller «troverdigheten» til bloggen min. Jeg handler ikke med troverdighet. Troverdighet er et «autoritetsargument» som forutsetter at noe som kommer fra A er troverdig fordi det kommer fra «A».

Denne forestillingen ønsker jeg ikke å opprettholde. I «Falkens» virkelighet ønsker jeg at alle skal være kritiske til alt og alle og bare vurdere argumenter ut fra sin egen tyngde (eller mangel på det)

(Dette høres jo rent ut som " Question everything " det.)

For å kunne forkaste en antagelse må vi først undersøke den. Såfremt vi ikke utvikler en 1984-lignende automatikk – forkastning uten evne til å analysere, er det ingen måte å evaluere en påstand uten gjennom å undersøke den.
…«troverdighet» noe som er knyttet til et argument, ikke en person.
Sist, men ikke minst, denne bloggen min handler om «tenke-frihet», noe som sårt trengs i vårt «en-tanke» og fullstendig monopolistiske samfunn.

Jeg mener at denne friheten impliserer friheten til å gjøre seg opp sin egen mening og derfor å utsette seg for noe som kan være feilaktig eller ikke sant. 95% av alle mediene i blogg-sfæren er veldig opptatt av å etablere «troverdighet», slik en hund pisser i fire hjørner av et rom for å skape seg et eget territorium.

Jeg sier at de får streve etter troverdighet hvis det er det de ønsker, jeg aspirer etter «frihet». Jeg ønsker at bloggen min skal være et sted hvor folk kan presentere merkelige, kjetterske, utstøtte, kriminelle og på andre måter forfulgte forestillinger og ideer. La de komme her og presentere dem, og hvis du er uenig i disse, riv dem i filler med fakta og logikk, ikke la den finne noen plass til å gjemme seg fra din nådeløse analyse.
Men ikke forkast dem uten å gjøre dette, uten denne «kommentarenes rettsak» hvor vi alle er jury."

Et par reaksjoner i etterkant av denne artikkelen på Falkens blogg:
CIA skapte begrepet «konspirasjonsteoretiker» for å sverte begrepet «sannhetssøker».
Når blir den som leiter etter konspirasjoner en konspirasjonsteoretiker.
Falken

Det har jeg nok ingen klar formening om så langt. Men det er en interessant hypotese som samsvarer bra med mine forestillinger om at folka “våre” er i business for internasjonale karrierer heller enn for Norges Vel.

anarchist%20typeface%20demo

Pokker! Og jeg som bare vil være en av gutta!

Vel, det å få folk til å oppføre seg er min eneste superkraft.:superhero: Det er nok et recessivt nedarvet lærergen, og ikke nødvendigvis kjønnsbasert. Men vi får se hvor lenge det varer i ditt tilfelle…:smirk::innocent:

Du nevnte Sisyfos i en eller annen kommentar her relativt nylig, tror jeg, og jeg kan nok ganske sikkert ha vært inspirert av det, ja. Dessuten dukket myten opp - pussig nok - i et kurs jeg har fulgt/følger om den tibetanske dødeboka og bardoene. Underveis ble det nevnt en myte om et av de buddhistiske helvetene, som minnet litt om Sisyfos-myten (mulig det ble ekstra likt fordi læreren kanskje blandet de to mytene litt), bare at der nøyde ikke steinen seg med å rulle ned, den knuste de som hadde rullet den opp på vei ned. Og den eneste måten å komme ut derfra var å føle medfølelse med den andre stakkaren som sleit med å rulle kampestein sammen med deg. (Sorry om jeg begynner å minne om Buddhistmisjonen her, det er egentlig ikke meningen).

Det var fint sagt. Jeg håper du har rett.

Men det du lurer på, er om jeg har nett-stalket deg. Hmf! Hva tror du egentlig om meg. Selvfølgelig har jeg det!. :grin::sunglasses: Men det er nok et år eller to siden. Jeg tror jeg fant en blogg (stemmer ikke det?) og konstaterte at du var noen år eldre enn jeg hadde gjettet, men husker ikke lenger eksakt.

Gradert informasjon!

Mennesket er det eneste dyret som nekter å være hva det er.
– Albert Camus

Nei, det har vel allerede sprukket litt, det opplegget der. Who’d thought. Men lærergenet høres plausibelt ut. Dine superkrefter for øvrig har jeg dessverre ingen spisskompetanse på, men er sikker på at du, selv om du sikkert stort sett er for grei og rettskaffen til å egentlig leve henne ut så mye som du burde, har en komponent av denna i deg også:

Typisk ung voksen, altså første halvdel av femtiåra på papiret.
Og kan krysse av på kalenderen for 25 år online i år. Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

I selskap for blandede årskull, m/ sjokoladekake og saft, blir jeg fremdeles alltid usikker på når i kølsvarte jeg egentlig sluttet å sitte ved barnebordet. Eller … har jeg nå egentlig sluttet med det? Og kamferdrops aner jeg ikke engang hva er.

Edit:

Kikka meg akkurat i speilet, og jeg må si jeg holder meg godt, altså. Duverden. Og det velsignede (noe av det) ved å være mann, er at man blir jo bare kjekkere og tøffere med alderen. Et tilsvarende konsept er noe dere også burde tenke på.
Ah.