Nyheter MDTV Forum Om Doner

Nå er det mulig å kjøpe steigan.no-produkter

Utvilsomt, det finnes mange verktøy i den kassa. Men utover sabotasje av kortere varighet der helt usaklige og ugyldige argumenter for sanksjoner siden bortforklares som inkurier og misforståelser, må de vel ha litt mer kjøtt på anklagebeina enn de lett kan finne her for å hjemle systematisk hindring av Steigan i å drive et nettsted. Jeg tviler ikke på deres dårlige vilje, men tror faktisk det foreløpig sitter såpass langt inne å gjennomføre noe sånt at det ikke vil skje med det første i hvert fall.

@aford Det må sikkert være betryggende å vite at brukerne (eller heter det lånerne?) er fornøyde.

Jeg klarer allikevel ikke la være å legge til at premium singlet og kort tubekjole (short tube dress) er to forskjellige arter - med hvert sitt slektstre, så å si - i motens zoologiske have. Men jeg skal medgi at for det utrente øye kan de sikkert virke til forveksling like.

Jøss, hva begrunner de det med? Er det noe nytt de har begynt med, eller er det det som skjer når man ikke klarer å svare rett på kontrollspørsmålet om hvor man brukte kortet i går?

I kølsvarte, det var da pokker til standhaftighet. Det pleier ofte å bety et eller annet. Som regel at den standhaftige er fullstendig på jordet, men det kan også av og til bety at vedkommende faktisk har rett. Jeg har vel i grunnen ikke pleid å treffe på deg ute på jordet så ofte – og jeg går lange turer der på jevnlig basis, så da har jeg dessverre ikke annet valg enn å gå ut fra at det kanskje er der vi er nå; at du har rett. Litt trist, for jeg synes vi hadde fått en ålreit tone her nå. But a man’s got to do what a man’s got to do. Jeg gjør klar en galge til deg.

Moteekspert meg i ryggen. Di sluske!

OUCH! Nå følte jeg meg veldig truffet her … (og jeg merker meg også at jeg har endret status - og muligvis sosialt kjønn - fra “bror” til “sluske” :cry: :grin:)

Whatever! Slusker kommer i alle kjønn, og blond er ikke en hårfarge, men a way of life!

Dette er en sak fra en lokalavis. Jeg sokner ikke til dette distriktet selv, men saken er relevant også for mitt distrikt, og for alle andre norske distrikter:

Slipper du å vise pass nå, er det angivelig fordi du har vist banken din pass før. Eller fordi de føler seg sikre på at du er den du utgir deg for å være.

Edit: Jeg ser at dette er en pluss-sak nå. Mulig det finnes artikler også i riksdekkende presse, og artikler som ikke er plussartikler. Men saken har forsåvidt vært underkommunisert, så man må ofte oppsøke bankenes hjemmesider for å finne info.

https://www.sparebank1.no/nb/modum/privat/info/legitimasjon.html

@K11
Aha! Så det er slik det er blitt!
Vel, da må jeg vel snart krype til det sure eplet og få meg et gyldig pass igjen.

@aford
Tiltredes!
Her i gården er man ellers fornøyd om det antas at man faktisk har et kjønn, tross ens kjønnsnøytrale alias, og man korrigerer ikke om noen tar feil, (men nøyer seg med å knegge lavt i skjegget, som enten er metaforisk eller ekte, og som selvfølgelig også kan være et løsskjegg, med mindre man bor i Danmark, for der er de forbudt). Imidlertid opplevde man å bli, ikke kjønnsforvirret, men rent ut eksistensielt artsforvirret, da en person her på vennlig vis antydet at man (INK) kanskje var AI. Kan man være AI uten å vite det selv? Ja, det kan man antagelig, så hvem vet … :robot: Jeg har også alltid vært litt svak for Matrix-teorien - og også eldre “livet er en drøm”-teorier :butterfly: - og da vet man jo aldri, men nå vaser jeg meg bort fra temaet totalt, og lurer på hvordan jeg skal hale dette i land. Kanskje jeg rett og slett må ønske meg Steigan-effekter fra slekta til jól/jul.

“OUCH! Nå følte jeg meg veldig truffet her … (og jeg merker meg også at jeg har endret status - og muligvis sosialt kjønn - fra “bror” til “sluske”

Ja nå er gode råd dyre.
Du kan med autoritet, ( noe han ikke liker ) irrettesette denne Hr aford som nå er blitt så frekk i munnen at han selv kan trenge grønnsåpe.
I en familie jeg hørte om det, ble det nylig praktisert med godt reslultat. Hørte at en tenåring fikk voldsomt skryt av læreren på foreldremøte, vel og merke etter grønnsåpebehandlingen.:confounded::scream::dizzy_face::crazy_face:

I retningslinjene for innlegg på steigan.no står bl.a. dette:

Konstruktiv kritikk er velkommen, men husk å kritisere ideer, ikke mennesker.

Det står sikkert en ledig krok i et hjørne i stua hjemme hos ham hvor han kan utøve selvtukt med grønnsåpe .

Utplugget liten historie som en konspi-satirisk smaksprøve fra et nedstøvet tastatur bygd på en virkelig hendelse .

En avviker opplever et tragikomisk avvik foran minibanken.
Historien om da en paranøttisk, konspi-ravende-gal aviker,
møter en sigarett torturert minibankraner, som rygger baklengs og ber om unnskyldning.

Det var en tidlig morgen før butikkene var åpnet, og gatene lå der folketomme, at jeg gikk til minibanken for å ta ut penger.
Plutselig tilsynelatende ingenstedsfra, kommer en angripende mann på meg brått bakfra. Bakholdsangrep.
Jeg husker jeg kjente jeg ble slått i hodet, ikke så veldig hardt, men som en anelse “nå- vil- jeg- ha- kontroll- over- konspi-avvikeren-hardt.”
Det var ingen vitner der, for butikkene hadde ikke åpnet.
Han visste ikke hva han hadde begitt seg ut på .
Ravende gale som konspi-avvikere er, snudde meg raskt og så ham inn i de svarte øynene og sa bestemt : -Jeg er ikke redd for deg !"
Måtte bare .
Det glimtet stygt av ondskap i øynene hans der inne ,og han sa truende :
- “Jeg har kniv.”
Jeg visste ikke om han hadde det, kanskje var det en finger i bukselommen jeg så, men hva stod på spill her? Å være konspi-ravende gal avviker,var ikke det nok kanskje ? Dessuten da i tillegg risikere paranøttisk vansiret ansikt ?
Det første fikk holde.
Tenkte da at det var da ikke verd å ta noen sjanser for noen få sedler, og sa :
-Du får bare 400!
Ville ikke føle meg som et offer etterpå.
400 ville ikke svi etterpå følte jeg.
Han skjønte at nå hadde han en situasjon der han måtte ta en beslutning , antar han begynte å bli nervøs, han måtte jo beholde kontrollen, og det kunne komme vitner og her hadde han støtt rett på en konspi-ravende-gal avviker, som i tillegg var paranøttisk av 3. grad, som han ikke ville risikere å måtte diskutere med, det kunne utvikle seg ravende-galt, han måtte berske dette, her var en som kunne komme til å uthale tiden, og i verste fall kunne politiet dukke opp der, og han var jo avhengig av at jeg slo pin-koden, så da kunne han heller ikke slå denne paranøtten helt bevisstløs.
Han gav samtykke.
Jeg slo koden.
Etter at han hadde fått 400 , skjedde det man ikke forventer i en sånn situasjon .
Han stakk ikke avgårde, men rygget derimot sakte baklengs , samtidig med at han henvendte seg til meg, mens han ba om unnskyldning og betrodde seg og sa :

“Unskyld altså, jeg liker ikke å gjøre dette, men du skjønner, de knuser kneskålene mine.”
Der kom sannheten. Håper noen skålet med ham, for at jeg reddet dem.
Det var her han burde skjønt at han skulle å bedt om tillatelse, heller enn å be om tilgivelse, men for ham var det kneskålene som gjaldt .
En raner som ber om unnskyldning etter at han har ranet, da kan han jo like godt gjøre det godt igjen for en skarve paranøttisk avviker ? Jeg husker at han fikk meg til å tenke at det så ut som om noen hadde torturert ham med sigaretter i ansiktet , og at han egentlig var under kontroll av noen bakmenn.
Jeg så det prikkete sigarettfjeset for meg.Det forekom muligens som en noe avvikende reaksjon at jeg lo.

Mye bra her, men i all respekt kommer et forslag til alternativ avslutning :
Vannet blir til når det legges i rør.

@Gatekeeper
Takk for støtten, gode ridder Gatekeeper!
Jeg tok imidlertid både karakteristikk og galgetrussel opp i aller beste mening (og med knusende humør), og la i mitt stille sinn mest merke til den uventede komplimenten som skjulte seg bak all brusingen med fjærene, nemlig at jeg sjelden befinner meg ute på jordet (noen kan sikkert komme til å angre den komplimenten i framtida). Dessuten kunne Sir aford, som aldri har møtt meg verken på jordet eller andre steder, umulig vite at karakteristikken “sluske” (interessant begrep, kombinasjon av slask og sjuske, formodentlig) er så spot on (i alle fall ni av ti dager). :grin:

Ellers er det kanskje ikke munnen, men tastaturfingrene (og hvorfor ikke tastaturet i samme slengen) til unge aford og noen og enhver som eventuelt i blant kunne trenge en grønnsåpevask. Det kan i alle fall ikke skade (vel, kanskje det kan skade tastaturet, forresten). Det sies jo at menn flest med fordel kan bli bedre på håndhygienen. Det gjelder sikkert folket på Steigan også.

“Åååh, di sluske!”, uttalt i forstilt sterk affekt og umiddelbart etter et lite smatt med tunga, er noe jeg har plukka opp fra vanlig omgangsform blant noen lett skrullete homsevenner av meg, og selv om den eksakte definisjonen varierer med situasjon og behov for et mildt skjellsord i øyeblikket, er du selvfølgelig absolutt inne på kjernedefinisjonen her.

Og fortsett helst å ta mine tirader av dette slaget med godt humør, for de er definitivt alltid ment humoristisk og skrevet med en antagelse om at mottaker “er på nett” og umiddelbart leser det sånn også. :slightly_smiling_face: Dersom jeg virkelig skulle mislike noen eller deres kommentarer så dårlig at en evt. negativ tirade faktisk er ment oppriktig og med trøkk, tror jeg neppe noen kommer til å være i tvil, men jeg tror knapt vi har vært der på dette forumet, kanskje med et hederlig unntak som av og til driver meg bittelittegrann fra mitt siste, lille vett med sine hinsides rimelighet spektakulære hypoteser om verdens beskaffenhet.
Men jeg kan liksom ikke bare merke all ironi og humor med “Obs - ironi!” eller “Humor følger” over teksten for å være sikker på at de med minst antenner for sånt også får det med seg heller, da blir den typen humor som kjent ikke særlig morsom for noen lenger. Prisen er sikkert en haug med folk som tror jeg bare er dum og/ eller gal, men dem har jeg sannsynligvis så lite til felles med av subkulturelle preferanser og miljøavhengig omgangsform og væremåte uansett, at det spiller jo ingen verdens rolle hva de tenker. Til lags åt alle kan ingen gjera.

Og ja, komplimenten kan du trygt inkassere, INK. Den var tilsiktet, og jeg tror og håper fortjent.

Ellers kan det vel hende vår venn Gatekeeper jamret mer for sin egen syke mor, som er hva man ofte henviser til som alias for objektet selv i slike saker, enn for deg, INK. Jeg tok jo godt i der også. Og jeg tror Gatekeeper forto at målet for ironien var Dagbladet og PK-leiren, ikke Gatekeeper. Men Gatekeeper er antagelig en mye mer skikkelig og mindre bøllete person enn meg, og synes derfor jeg trenger å minnes litt om noen grenser av og til. Greit nok det, altså. Ke du tru, Keeper of da Gate?

Håndhygiene:

Det har i alle år vært meg et ubegripelig mysterium hvordan så mange, og kanskje spesielt mystisk i mitt hode hvordan så mange menn kan gå rundt en hel dag og holde seg så fordømt rein på fingra. Gjør de ingen ting? Hvordan overlever disse typene? Fikler og skrur og banker og brekker og smører og skjærer og lodder og limer og lakker og brenner de ingen verdens ting? Har de ikke hverken jobb eller en hobby eller sju? Jeg vasker hendene flere ganger daglig, men synes nesten alltid de er møkkete. Det er dóg ikke spesielt farlig, man blir herdet mot det utroligste av kjemiske greier, og biologisk skal selvfølgelig immunsystemet ha jevnlig trim og holde øvelser, ellers virker det ikke når det trengs. Som en gammal hippiekompis av meg som også er møkkete på fingra sier om hygiene i den moderne verden: – I gamle dager var folk immune mot de fleste vanlige bakterier, men blei sjuke av såpe. Nå kan dem drekke rein Zalo, men blir sjuke av bakteriene. Deretter fnyser’n foraktelig i nesa.

Det skummer av kjeften her nå. Nei, ikke den vanlige fråden. Grønnsåpe.

Heftig opplevelse vil jeg tro, og gitt situasjonen slik du beskriver den og slik du vanligvis fremstår her inne, var det antagelig det klokeste du kunne gjøre å tilby en beskjeden sum for å kjøpe vekk muligheten for helt unødig voldsbruk fra noen av partene. Fyren med sigarett-arrene måtte dóg temmelig sannsynlig treffe på mange sånne som deg ved mange minibanker den dagen for å beholde knærne intakt, for vi er ikke helt der i Norge enda at kneskåler ryker for bare fire hundre kroner. Men når det er sagt: Folk skulle ant hvor mye temmelig drøy (les: invalidiserende, torturpreget) vold som utøves mellom folk i visse typer miljøer også her i landet når det kommer til usemje om økonomi eller manglende diskresjon overfor tredjepart ved samtaler med ordensmakta, og som aldri blir anmeldt eller kommer mediene for øre. Dette er feil forum, men jeg kunne fortalt noen historier som ikke er for unga, for å si det mildt. Det de heldigvis sjeldne, tilfeldige ofrene for gateran ol. av sånne som han scarface-fyren din opplever av skremsler og konkret vold, er som regel ingen verdens ting i forhold til de dosene som veies opp til folk internt i miljøene når penger skal trylles frem fra intet eller eksempler statueres.

AI, faktisk. Vel … jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg vil tro at jeg har dekning for å påstå at min egen smule intelligens er i hvert fall delvis kunstig. Hvis ikke vil jeg ha igjen penga, men jeg mener bestemt at det ikke skal være aktuelt.

Livet er en drøm:

row row row about

straight against the stream

up shit creek

up shit creek

up shit creek

up shit creek

life is but a dream

Når det gjelder hva som ellers er kunstig og ikke, henviser jeg bare til salig Fredrik Stabel og vedlagte avisutklipp som henger i klipsramme på veggen her jeg sitter:

stabel%20-%20kunstferdig%20250x556

Fin variant av et dikt som nå for tredje gang altså dukker opp i min innboks på under kort tid. Det MÅ jo bety noe. Men, nei, dessverre, det MÅ jo ikke det, med mindre jeg velger det.

Motstrømsvarianten din er forresten langt bedre enn den litt daffe alternative medstrømsvarianten, som alltid har “klødd” litt irriterende, der den liksom dupper dvaskt av gårde med strømmen og er så såre fornøyd med seg selv og tilværelsen i sin lille alternative boble.

Om inspirasjonen til siste verselinje er buddhistisk eller taoistisk, vet jeg ikke.

På en måte er sangen i alle dens varianter fritt etter The Diamond Cutter Sutra (men diamantkutting er langt fra dvaskt):

Thus shall ye think of this fleeting world :
A star at dawn, a bubble in a stream ;
A flash of lightning in a summer cloud;
A flickering lamp, a phantom, and a dream

Om ikke inspirasjonen er Zhuang Zhou og sommerfuglen hans, da.:butterfly:

Indeed INK, sånn er det. Det signifikatet som ordet “betydning” er semiotisk signifikant for, i den betydning ordet gjerne har i en eksklusivt menneskelig og individuell kontekst, er vel nettopp det; eksklusivt menneskelig og individuelt. Den slags betydning/ begrep er alltid noe vi projiserer på verden, ikke objektive egenskaper ved materien, idéene eller andre manifestasjoner av energi og vilje. Du bestemmer altså selv hvorvidt denne reglas hyppige visitter i din innboks på kort tid har en betydning og hva den er. Men så kommunist-tørr og kjedlig at du ikke velger å mette verden med betydning og mening hvis du kan, kan jeg aldri forestille meg at du plutselig skulle være. Det ville i så fall kunne kritiseres som direkte ansvarsløst eller tegn på (negativ signifikant/ signifikant in absentia for) manglende empati og sosialt engasjement å ikke etterfylle en verden mange sier de finner meningsløs, dersom man er blant de priviligerte som kan denne kunsten. Makan. Velg at det har betydning, du. Du har i så fall min fulle støtte, for hva nå den måtte være verdt. Eller bety. :wink:

Vakkert! Og et godt spørsmål og interessant vinkling. Jeg har faktisk alltid hatt en mening om dette, men i grunnen aldri engang tenkt over mer enn ett av alternativene; det mahayana-buddhistiske. Den der tao-dualistiske varianten hadde gått meg et hus eller to forbi. Etter en kort smak på muligheten lander jeg nok fremdeles i Buddha og det illusoriske univers. Det jeg har pleid si om denne barneregla tar utgangspunkt i den norske/ danske versjonen, som jo er den virkelig daffe og dvaske varianten, og går slik:

Ro, ro, ro din båt,
ta din åre fatt.
Vuggende, vuggende,
vuggende, vuggende
over Kattegatt

Og det er omtrent som følger:

I kølsvarte, for en skrekkelig og arbeidsmoral-protestantisk oversettelse av det som skulle være en av barnas første døråpnere til mysterienes verden og verdens mysterier! Undersetteren har jo ikke engang fått med seg at dette er en magisk sang, ikke noe fordømt postkort i en serie med melankolske, marine motiver! Makan!
Mitt forslag til sterkt revidert salmebok er sånn som dette – og her er det umulig å motstå å låne ord av en av avisen Dagbladets aller siste medarbeidere med noe som helst substansielt på hjertet, kraftpoet Hagbart Smergel, slik han gjerne introduserte sine seneste dikt for redaktøren; “hold kjeft, bladfyk! – og hør etter nå:”

Ro, ro, rolig nå,
vær i tidens strøm.
Herlig, så herlig, så
herlig, så herlig at
allting er en drøm

Dette er jo det som er det skjulte budskapet i sangen, hele vitsen med at den finnes, for kølsvarte! Men når britene på en subtil måte baker det inn i en dobbeltbunnet pai av ei regle som kan leses på flere plan, er selvfølgelig dette diamanter for svin når det skal oversettes til barbarisk! Og i typisk traust, slit-og-strev-uten-å-sutre-sutraen, norsk, protestantisk stil, måtte det jo bli sånn; ro over føkkings Kattegatt, det er jo alldeles avsindig, menneske! Du vet hvor langt det er til Danmark og vica versa uten seil eller motor? “Ta din åre fatt”, liksom. “Hold kjeft og ro”, tenker jeg vi sier! Og vuggende meg på bøljan blå! Det er jo sju meter høye skumtopper på bråttsjøane ved Kattegatt! Hallo? … Pffh. Det er jo bare tragisk, dette her.

Så der har du vel meg, egentlig. :slightly_smiling_face:

Men den motstrømsvarianten lenger opp er selvfølgelig også et reélt aford-aspekt, og jeg mener den antagelig er noe så relativt uvanlig som ei trassvise med nødutgang i bunnen.

Man tager en Braastad, synker ned i plysjen og mumler for seg selv: Vi er omforent med Steigans påfund, og tager hver seier og nederlag, med det samme usårlige smil! Vurderer å gi en liten skjerv? :wink::tea: Med eller uten Steigans kleder.

Hvilken størrelse i steigan.no short tube dress premium singlet ønsker Frk. Sluska seg? Jeg mener, det kan jo hende det går an å bruke dette forumsystemet og dets administratorer til noe nyttig før jul, f.eks. anonymiserte julekommunissetjenester med positiv økonomisk konsekvens for kommunissens elektriske avis, ikke bare sitte her og drømme?