Nyheter MDTV Forum Om Doner

Menneskets vesen, miljøkrisen, kapitalen og folket

Den relevante parallellen er ikke dette, men hvordan “satirikere” og karikaturtegnere (blant annet i Der Sturmer) har sjikanert jødedommen og jøder i Europa i lang tid.

Nei. Jeg vet ikke hva det var du svarte på, men det hadde ingenting med mitt spørsmål om når det er berettiget å ta et liv å gjøre.

Jeg finner det absurd at du med disse mobbestrategien fremdeles ser på deg selv som en slag jihadist på en hvit hest, som rir til kamp for rettferdighet og godhet mens du…mobber?

For meg fremstår du ikke helt samlet.

Du skrev: “Ble han derimot drept mens han fremdeles kunne tatt flere liv så ville jeg vurdert det som selvforsvar,”

Dette sa jeg meg enig i.

Da har du ikke forstått hele spørsmålet.

Sjekk artikkel 20 i Konvensjonen om sivile og politiske rettigheter. Så lenge denne ikke blir respektert i Norge, er det nødvendig å gjøre den typen arbeid jeg gjør her.

Igjen… det eneste som skiller deg fra ABB er strategiene deres. Fortsett med det.

Det eneste som er relevant, er at jeg har klarlagt under hvilke omstendigheter det ville vært legitimt at nazisten endte opp død, og der har jeg 100 prosent fulgt din egen beskrivelse.

Og ideologien og menneskesynet. Det vil si alt. Du har derimot en god del til felles med ABB på disse punktene, med den avskyelige Holocaust-fornektelsen din.

Hva synes du jeg har til felles med ABB?

At min holocaust fornektelse gjør at du får den samme følelsen av meg som du gjør av ABB er vel ikke det samme som at jeg og ABB er like?

Dere deler noen grunnleggende tilnærminger til virkeligheten (det vil si dere syns det er greit å dikte opp fakta for å tilpasses deres narrativ heller enn å følge strenge historiefaglige kildekritiske prinsipper, slik jeg gjør) og den forvrengte oppfatninga om at rasister på noe vis er å anse som ofre i det norske samfunnet, på tross av at det beviselig er rasistene som myrder og utøver vold. Men i motsetning til “Runeulv” som du altså anser som et offer, har du ikke i direkte ordelag forsvart og rettferdiggjort terroren som tok livet av flere unge mennesker enn noen annen enkeltstående terrorist gjennom verdenshistorien.

Hva gjør du med nazi elever i klassen din?

Du svarer ikke på spørsmålene mine, er det feighet Torgeir?
Hva med dette:
Dette med å bruke skjellsord på meningsmotstandere, nesten hele tiden, er vanlig på venstresiden og fra muslimsk hold. Det er sjelden høyresiden bruker slike skjellsord, hvorfor er det slik?
Og hva med dette:
Satirikere og karikaturtegnere har “sjikanert” kristendommen og kristne i langt tid, og ufine tegninger av både Gud, Jesus og prester har aldri medført terroraksjoner eller beskyldninger om rasisme. Men kritiserer eller fleiper man med Islam er helvete løs, skjellsordene hagler og folk (muslimer og venstresiden) fyker opp i et vanvittig sinne. Hvorfor?

Og hva med dette spørsmålet:
For meg er de store verdensreligionene ville eventyr, oppfunnet av overtroiske maktsyke analfabeter for over 2000 år siden, og har jeg ikke lov til å tro dette uten å bli beskyldt for å være rasist?

Heldigvis er det ikke en problemstilling jeg noen gang har møtt på, men skulle det skjedd, ville jeg tatt det opp med ledelsen på skolen umiddelbart, og foreslått å få inn ekspertise utenfra.

Jeg har svart, og svaret er at den relevante parallellen ikke er kritikken og fleipen med kristendommen, som er den dominerende religionen i samfunnet, men kritikken og “fleipen” med jødedommen og jødene, som er den religiøse minoriteten som har eksistert lengst i Europa. At jødehat og muslimhat tok helt sammenlignbare former i det område i Europa hvor det i tidlig moderne tid fantes både muslimer og jøder under kristen kontroll en viss periode (Spania etter la Reconquista) og at det var dette som la grunnlaget for framveksten av den hudfargebaserte “klassiske” rasismen, illustrerer poenget.

Jeg tror ikke på hva du sier.
Jeg tror at du har en lang historie med å mobbe mennesker du er uenig med også elever.

Det virker som om du tror jeg er sarkastisk når jeg samenligner deg med ABB/Philip og når jeg sier at jeg anser deg som farlig. Jeg er ikke sarkastisk. Jeg finner dine manglende respekt for grunnleggenede menneskerettigheter for skremmmende. Enda mer skremmende er at du er i en posisjon til å belønne unge mennesker for å opptre som du selv gjør.

Men kanskje værst av alt er at samtidig som du kaster rundt deg med skjellsord og mobber. Så greier du utrolig nok å se på deg selv som en slag gudebenådet jihadist…

Jeg måtte redigere/legge til. Jeg skriver at jeg tror at du har mobbet nazi elever. Det stemmer ikke, Jeg tror du har lagt til rette forholdene for at andre elever skal mobbe nazi elevene. Senere har du belønnet mobberene .

1 Like

Ikke bruk jødene som unnskyldning for din trakassering av andre mennesker!!!
Rasismen basert på hudfarge startet ikke i vesten, kjenner du ikke til muslimenes handel med hvite slaver? De hvite slavene var ettertraktet, muslimene kom med slaveskip, gikk i land og tok hele europeiske landsbyer som fanger, og landsbyene ble brent ned. Fire skip gikk helt til Reykjavik og etter et grusomt blodbad tok de 400 islendinger til fange. Islendingene ble senere solgt på slavemarkeder der de ble stilt ut halvnakne foran arabiske kjøpere.

Forøvrig, du svarer ikke på spørsmålene mine, du kommer med bortforklaring og du framstår dermed som en svært useriøs og upålitelig fyr!

Tør du ikke svare?
Dette med å bruke skjellsord på meningsmotstandere, nesten hele tiden, er vanlig på venstresiden og fra muslimsk hold. Det er sjelden høyresiden bruker slike skjellsord, hvorfor er det slik?

Hva med dette?
For meg er de store verdensreligionene ville eventyr, oppfunnet av overtroiske maktsyke analfabeter for over 2000 år siden, og har jeg ikke lov til å tro dette uten å bli beskyldt for å være rasist?

2 Likes

Jeg har forsøkt å fortelle deg at vanlige folk er mye mer anstendige enn du tror. :slight_smile:

Det er en fordel når man er overvåket i hue og ræva, for da er det ingen som tør å komme på døra di, og når mye av hysteriet omkring at Russland hacket valget, var en bortforklaring om at vestlige troll hacket valget, så er det fort ikke bare nordmenn som følger med.

Og husk:
the%20cia%20cant

1 Like

Fordi det var ikke slik at de oppdaget forskjeller når ulike grupper levde sammen?

Ordet for neger og slave er det samme på arabisk, og så skal rasismen komme fra de hvite, som også muslimene tok som slaver?

The word 'abd - Arabic for “slave” - was often used in our household when I was a child. In fact, it was so common that I had no awareness of its negative connotations until well into my teenage years. My father’s family, a proud northern Sudanese clan, used it to refer to anyone who had darker skin than themselves - from southern Sudanese house servants to migrants from Darfur. Sometimes there was a clear intent to demean, but at other times it was used almost affectionately - for example, when addressing a particularly dark-skinned or thick-lipped child.

Og siden denne tråden handler om miljøkrisen, så legger jeg ut en liten videosnutt på 1min 30 sek, fra UNICEF der Greta får et par spørsmål, og uten manus foran seg, skrevet av pr-agentene, så blir det pinlig stille.

1 Like