Nyheter MDTV Forum Om Doner

Men hvorfor kaller vi det klassekamp?

Ha jeg FORAKTER dere for, er ikke at dere tok feil, det er at dere fortsetter å nekte å informere dere.

NEI. Jeg er ikke redd for lese ting som kan føre til at jeg vil skifte oppfatning. Det er slike som DEG, som nekter på det.
wooden%20doors

Kunne du forklare hva du mente med det ?

1 Like

Jeg har sett begrepet lavklasse / lavklassene bli brukt, og det synes jeg er ganske presist. La oss skrote ordet arbeiderklasse - NÅ !!

Spørs om ikke ordet «klassekamp» også bør skrotes - ikke fordi det er upresist, men fordi det lukter gammalt og støvete. Men kanskje det er så gammelt at det kan bli kult.

1 Like

Hvem er vi? Venstresida? Du kan ikke si at Johnny eller jeg ikke er kritiske til det faktum at venstresida har tatt feil på flere ting, og har «sviktet» arbeiderklassen - noe som har gjort at kommunister og sosialister i hele vest-europa nå stemmer høyre og ytre høyre. Du snakker som om venstresida er én masse, at alle mener det samme. Det du sier er altfor enkelt - og veldig typisk å høre fra det ytre høyre du tilhører. Så du og dine venner i DNM er dere sjøl lik.

1 Like

Du mener at du forakter oss fordi vi ikke ønsker å lese nasjonalistisk/rasistisk/nazistisk propaganda? Og kanskje du forakter oss fordi vi synes memene dine er så banale at man får lyst til å le kjempehøyt.

Jeg utvider gjerne min horisont, men jeg må ha interesse for det jeg skal lese, og gammelt nasjonalistisk/rasistisk/nazistisk oppgulp er jeg drittlei av. Når jeg bruker min tid på å lese må det være interessant, og så må jeg ha mulighet til å lære noe, for man blir jo aldri utlært her i livet.

Men du er livredd for å lære noe nytt, du har låst deg fast i en veldig ensidig tankegang, og du kommer ikke videre. Et gammelt ordtak sier at når hatet går inn går vettet ut.

2 Likes

Ja, sånn sett er jo alle kapitalister like. Det er alltid sånn at lønnsutgifter og skatt er de største utgiftene, og derfor de største hindrene for ekspansjon. Du hadde ikke hatt suksess i gates-klassen hvis du ikke utnytter mulighetene som det kapitalistiske systemet gir deg.

Allikevel er jeg helt enig med @Geirijo at det er en stor og helt prinsipiell forskjell på Gates og Warren Buffet. Vi trenger folk som Gates i alle samfunn. Vi kan greie oss uten Buffet. Så da gjelder det å få på plass generelle rammevilkår som gjør at ikke lavklassen blir snytt og utnyttet. Noe kanskje Gates er enig i - hvis det er riktig som det blir hevdet her; at han er en slags sosialist.

PS. Gates er nok «elite-sosialist», noe som er veldig lett å være når du eier drillioner av dollars. Men det er jo bedre enn ingenting?

1 Like

[

Men dere nekter fremdeles å informere dere om ubehagelige tema, slik som at integrering er ødeleggende for samholdet i lokalsamfunn, at vi har blitt løyet til om 2vk, om de apatiske asylbarna i Sverige, om de pakistanske voldteksgjengene i England, om hvorfor de sorte i NY er så sinte på jødene, osv, osv.

based%20cblack%20woman

Jeg er ikke nasjonal-sosialist, og det vet du, men nå blir jeg ikke sjokkert over at du lyver igjen.

På en måte ja, fordi ting som ikke er menighetsgodkjent som dere ikke vil lese, bare defineres som nasjonalistisk/rasistisk/nazistisk propaganda, så dere slipper å folholde dere til informasjonen.

Putnam er ikke “en av oss”, selv om han blir det i deres øyne når han kommer med forskning dere ikke vil lese.

Men det er de facto jeg som er her, og ikke du som er på våre nettsteder, så igjen forteller du deg selv en historie som beviselig ikke stemmer med virkeligheten.

Det var også jeg, og ikke du som forsøkte å få en stopp på de mishandlingen av de apatiske asylbarna i Sverige, som du føler deg for god til å lese om. .

1 Like

Dette er jo nazistisk propaganda, hvorfor sprer du slikt?

Du er her (etter min mening) for å spre propaganda og memer, ikke for at du ønsker å utvide din horisont.

2 Likes

Hvorfor de sorte er så sinte på jødene…Kanskje pga memene du og dine folk i DNM og likesinnede i andre land, ikke minst USA sprer? Uten at det blir noe mer sant av den grunn! Du fører en krig i relativt store bokstaver. Du er typisk revolusjonær. Du er overbevisende smart og jovial og sosial, og dessuten en ganske hyggelig fyr. Men det forandrer ikke det faktum at at dine politiske synspunkter roterer rundt det store ene: kampen mot at Norge og Norden skal bli minoriteter i sine egne land. Og det er et latterlig fokus. Jeg underslår ikke at det er et poeng, Det er selvfølgelig et godt poeng at innvandring byr på utfordringer - men å gjøre dette til en hovedsak i våre utfordringer i «dagens verden», det er sprøtt. Så jeg kan gjenta det jeg sa til @Thormothr da han stolt proklamerte at Hitler var et stort åndsmenneske; hvis du hadde levd i Tyskland i 30-åra hadde du vært nazist.

1 Like

Det er en ekte tweet fra ei svart dame i NY, og er betegnende for hvordan hun oppfatter situasjonen. 2vk handlet ikke bare om jødene, som du burde vite, men at dama i NY tror det, er igjen forståelig om man kjenner til amerikansk media.
commieball

Men jeg leser jo hva dere skriver, så hvordan kan jeg ikke utvide min horisont?
Det er igjen dere som er redde for ny informasjon som kan føre til konflikt med de andre menighetsmedlemmene.

1 Like

Så din horisont blir utvidet av det vi skriver? Gi meg et par eksempler.

Vi er ikke redde for informasjon. Du er bare høy på deg sjøl. Du er høyre-revolusjonær. Du mener at dine idéer om rase og raseblanding er det viktigste i dag. Det er sprøyt!

1 Like

Best å konstruere en historie igjen, så du slipper å forholde deg til den virkelige verden, da det kan gjøre at du kommer i konflikt med menigheta?

jews%20abusing%20blacks

For jeg gir et inntrykk av å like autoriteter?

Alle parter under 2vk kjempet for folk og fedreland, men det er vel også noe dere progressive ikke kan snakke om da det bryter mot narrativet menigheta tror på. .
foundation%20myth

1 Like

unseen
Vindkraft og Jimmy Dore er et par eksempler, men det er fundamentalt at vi ikka kan avse ting, så man blir påvirket av alt man leser. .

1 Like

Absolutt ikke. Mange som ble nazister var all right folk, knut Hamsun var en fantastisk forfatter, Rolf Jacobsen likeså. Du fremstår ikke som autoritær, som person her på forumet Runeulv, du er jovial og en ok fyr. Men politisk er du en tulling, forsåvidt min favorittulling, hvis det hjelper noe.

Du vet sjøl hva slags syn du har på rase og raseblanding, det er veldig likt det nazistene hadde.

Sprøyt. Egentlig mistenker jeg deg for at du ikke vet hva du snakker om. Med «folk og fedreland» mener du rase? Vilt!

1 Like

På grunn av din ensidige tankegang, du diskuterer faktisk på samme måte som et sektmedlem eller en islamist, dvs fastlåst og blind. Skriver ikke dette for å være uforskammet, men det er en viss likhet mellom deg og en islamist/sektmedlem. Hva tenker du når andre betrakter deg på den måten?

Og, hva er det egentlig som skiller deg fra en nazist, du bruker jo akkurat de samme argumentene? Og klarer du å svare uten å bruke memene dine, for memene dine er uinteressante, det er dine tanker og følelser som et høyreekstremt individ som kan være interessante.

2 Likes

Godt sagt! Veldig godt sagt!

1 Like

Lesetips

1 Like

im%20projecting

Og hva er det som skiller deg fra de religiøse sektmedlemmene, da du også bare leser hva menigheta har godkjent?

Hadde dere vunnet, så kunne jeg forstått at dere er så fastlåste i at alt det onde skyldes kapitalismen, og at bare vi blir kvitt den, så blir det paradis på jord, men det gjør dere ikke. For hver marxist som dør, kommer det ikke noen ny til.

Ikke blir dere ansett som noen trussel av kapitalistene heller, og det bør også være flaut.

Edit. Kapitalistene har akkurat klassifisert oss som ISIS, og det er egentlig ganske imponerende for en uorganisert gjeng anons som pusler med memer.
pro-whites%20are%20like%20isis%20now

The leftist press has just demonstrated once again that racism, and especially anti-semitism, is somehow the great alibi of the anti-fascist: It is their cause célèbre and always their last refuge in discussions. Who can withstand the evocation of the extermination camps and the death furnaces? Who doesn’t bow their head before the six million assassinated Jews? Who doesn’t shudder before the sadism of the nazis? Nevertheless, it is one of the anti-fascists’ most scandalous mystifications, as we propose here to demonstrate. ILCL - International Library of the Communist Left - Auschwitz - the big alibi ( Original in «Programme Communiste», N. 11, 1960.)

https://en.wikipedia.org/wiki/Auschwitz_or_the_great_alibi

Paul Rassinier (1906 – 1967) was a French pacifist, political activist, and author who is viewed as “the father of Holocaust denial”. He was also a member of the French resistance who survived Buchenwald and Mittelbau-Dora concentration camps. A journalist and editor, he wrote hundreds of articles on political and economic subjects. https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Rassinier

Rassinier, Paul - The Real Eichmann Trial or The Incorrigible Victors (1962)

2 Likes