Nyheter MDTV Forum Om Doner

Medieforsker: – Hva skal vi med Faktisk.no?

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/06/medieforsker-hva-skal-vi-med-faktisk-no/

Faktasjekksiden Faktisk.no holder seg ikke til nøytral faktasjekking. Kjersti Thorbjørnsrud er forsker i politisk kommunikasjon, medier, migrasjon, journalistikk, offentlig politikk og administrasjon ved Institutt for samfunnsforskning. Hun har skrevet en viktig kronikk i Aftenposten under tittelen – Hva skal vi med Faktisk.no? Der skriver hun innledningsvis: Pressens etikkregler tillater både harde vinklinger og journalistikk med…

6 Likes

Nydelig! Tusen takk til Kjersti Thorbjørnsrud for å ta fatt på falskheten til Faktisk. no!

3 Likes

Jeg ser fram til noe mere konkret. Eva Thomassen finner det hvis hun jobber med det.

"Mere konkret"
(eksempel vitne på at PST betalte flybillett til Tyrkia for norsk ISIS-fighter. Kjell Grandhagen løy så det ljomet om ISIS i kronikk i Aftenposten.

NRKs siste intervju med Kjell Grandhagen.

Kjell Grandhagen i intervjuet (fri oversettelse)
-Norges evne til å stoppe en battaljon Spetsnaz soldater er ikke-eksisterende.

Steiganister tror at NATO planlegger å angripe Russland på bakken :laughing:
)

Nei, det er det ingen som tror, din dust!
Skal Russland angripes militært blir det med atomvåpen!

2 Likes

Trump flytter 8000 soldater fra Tyskland nærmere Russland fikk vi høre.
Militære realiter er en jern-lov. Det er ikke noe man kan endre på.
Den ukrainske hæren ble utryddet i 2014. Det var massedrap på dem.

Det ordet høres så negativt ladet at jeg alltid lurer på hva du egentlig mener om Steigan sin blogg. Liker ikke du Steigan?

1 Like

Jeg forholder meg ikke til hva folk har som moral, men hva de oppgir som “fakta”, Fakta må etableres før man konkluderer. NRK er bare tull. steigan.no er full av dem som tror på NRK. Idag fant jeg hva Kjell Storhagen oppgir om “den norske hæren” = akkurat hva jeg har formulert selv

Dersom folk trodde på NRK ville de nok ikke vært her på steigan. no, som rapporterer fakter. Det finnes en og annen slyngel her men de aller fleste her er folk som søker fakter og er lei NRKs og andre medies propaganda.

1 Like

Hvor mange på steigan.no trodde ikke på dette?

NATOs hær er søppel idag. Ikke kan vi krige konvensjonelt. og ikke klarer vi å vinne en krig i Syria, selv om 100 stater deltar i krigen mot Assad.

Jeg kan ikke svare for andre enn meg selv. Kan du?
Faktum er at folk søker akkurat som jeg gjør. Jeg er her som elev, ikke som lærer. Det må da være ganske så klart at folk er her av samme grunn. De få unntakene er lett å gjenkjenne ved å stadig vekk kritisere artiklene. Du vet, folk som henvises som troll og som kun er her for å så tvil.

4 Likes

NATO holder på å disintegrere.

1 Like

Ja, det er dagen jeg venter på at NATO skal gå ned og nasjoner tar vare på sine egne istedenfor å hylle elitens tørst for blod.

3 Likes

De norske avanserte anti-skipsrakettene har rekkevidde 250 km, de russiske 500 km. Vi kommer ikke på skuddhold.

Jeg aner ingenting om våpen. Det som interesserer meg er å få stoppet ondskapen og falskheten til eliten så vi alle kan få leve i fred uten kriger, uten fatale løgner og uten manipulasjon fra de som skal ta vare på våre interesser.
Steigan er en kar som jobber med å avsløre og folk er her for å finne ut av løgnene og manipulasjonen vi blir utsatt for. Jeg synes ærlig talt at hver eneste leser her på steigan og Steigan selv fortjener respekten det er å ikke bli utsatt for dekreditering.
Det er et par her jeg ikke stoler på. Heller enn å angripe dem unngår jeg dem ut av respekt for Steigan sitt harde arbeid.
Det er mulig å være uenig uten å bli sint, Kjell.

3 Likes

Det er ikke Steigan som er naiv.

500 km rekkevidde, det er ca, Kirkenes til Tromsø i luftlinje.

1 Like

Ja, det finnes de som tror at Russland ville vært lett å ta fordi de tenker på Sovjets outdated skrammel men det er lenge siden. Jeg tviler at folk som følger med dagens begivenheter med nok iver til å følge Steigan er blant dem. Tvert om ser jeg hele tiden informasjon fra leserne som lærer meg nytt. Lærdom er viktig.
Artikkelen her handler imidlertid om faktisk no sin misinformasjonsvilje og evne.

2 Likes

Dette er fra idag på steigan.no

Altså, vi hadde et NATO som skulle stoppe USSR. Nå har vi ikke det lenger. Vi er sitting ducks, og driver krig mot beduiner i Afrika. Det er det F-35 egner seg til.

Ja, jeg har lest det. Hva er det som er galt med det? Artikkelen er jo fullstendig korrekt og treffende skreven.

2 Likes

NATO ble desimert etter 2000. (det bekreftes av militær etterretning og også av forsvarsminister 2019) Jeg tror ikke engang vi har verneplikt lengre. Er ikke sikkert. Forsvarsmateriell ble solgt på garasjesalg. Ramsund fort (ubåtbase?) er nå russisk-eid.
Norge satset på spesialsoldater som skulle kunne rykke ut til Taiwan … eller hva de planla.
Sverige hadde et dusin feltsykehus – som kunne ha blitt brukt under en pandemi. Det gikk på søpla for noen år siden.
Hvis det er en plan her må det være å tape neste krig.

Mens Putin satset på å gjøre Russland til en strømlinjeformet militærmaskin. Det ene våpensystemet etter det andre rulles ut.

Alt gikk i stå for NATO etter Ukraina 2014. Nå er det 0-1 i Afghanistan, 0-1 i Irak og 0-1 i Syria.

Først latterliggjør du “steiganister” for at de tror, etter din mening, at Nato vil angripe Russland på bakken, og i neste innlegg påstår du at det er nettopp det Nato vil gjøre. Kan du være så vennlig å forklare hva du mener med slike ulogiske kommentarer?

2 Likes