Nyheter MDTV Forum Om Doner

Markering mot korona-restriksjonene

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/10/markering-mot-korona-restriksjonene/

25. oktober 2020. Eidsvolls plass i Oslo, klokka 14–16. Initiativtakerne skriver: «Vi ønsker å markere vår motstand mot korona-restriksjonene som rammer hele det norske folk. Det skjer søndag 25. 10 fra 14-16 utenfor Stortinget i Oslo. Fakta er at kun 270 mennesker har dødd av viruset. Snittalder 85 år. 90% hadde en kronisk sykdom fra…

4 Likes

Screenshot_2020-10-25 Coronaviruset Status i Norden(1)

3 Likes

Stemmer tallet på oppmøtte eller underdriver Aftenposten?

2 Likes

Ser ut som 150 kan stemme med bildene på facebookgruppa til initiativtakerne.
At det ikke kom så mange, kan ha en sammenheng med demonstrasjonen stort sett bare ble markedsført på initiativtakernes egen facebookgruppe.
Det har ikke vært noen målretta markedsføring på forhånd og MSM tier ihjel protestene i hele Europa både før og etterpå.

3 Likes

Det kan også ha en sammenheng med at det ikke er så mange som ser på korona-restriksjonene som innføring av totalitarisme.

Om man skal være konspiratorisk, så hadde jeg som diktator forsøkt å få de som protester til å radikaliseres så mye at de virker så koko for flertallet, at vanlige folk trekker seg unna.

2 Likes

Det tror jeg du har rett i.
Her er en sak hvor de kommer bedre til orde, i det minste:

2 Likes

Det tror jeg du kan ha rett i.

Det var en uventet saklig greie fra TV2.
Strategien fra myndighetene er i følge Nakstad å redusere opposisjonen til en gjeng som har gått lei og ikke gidder å ta ansvar lenger.
De har gode kommunikasjonsrådgivere.

2 Likes

Nakstad er en familiefar og er anestesilege, og så har vi denne opplysningen:

Fyren er åpenbart ikke dum, og er etter min den smarteste av folkehelsetoppene, så da bør man ha en historie som evt. forklarer om hvorfor han ønsker å begå unnødvendige overgrep mot befolkingen, om det er hva man mener.

Jeg kan forsåvidt være med på at han er for forsiktig, men at han ikke forstår hva han gjør, kjøper jeg ikke, slik som jeg tror gjelder de fleste av innvandringsforkjemperne, og ikke tror jeg han er drevet av noe hat mot nordmenn heller.

1 Like

Jeg er ikke så god til å lete etter facebook-grupper. Prøver å finne en gruppe med mange medlemmer som er mot de absurde tiltakene fra myndighetenes side. Myndighetene har ikke usannsynlig satt en dato for nasjonal nedstegning allerede. Det bygger seg opp i mediene, spesielt på vg-nett. Dagen demonstrasjon med 150 deltakere er flere tusen for lite. Vi må ut i gatene. Vi har en jobb å gjøre.

Det har ikke jeg påstått. Jeg tolka bare meldinga han kom med. Informssjonskontroll er førstepri for å håndtere ei krise og her er de effektive. Ikke minst Nakstad, når han legger fram regjeringens budskap for allmuen, folkelig keitete, ubarbert og med slipset på halv tolv.

Hvorfor tror du ikke det er Nakstad som bestemmer det meste av regjeringens politikk når det kommer til håndteringen av korona? (Evt sammen med Frode Forland)

Nakstad kan alltids gå tilbake til å være en anestesi-overlege, og sikkert tjene omtrent det samme, så det er ikke slik at han er tvunget til å være en byråkrat.

1 Like

Nakstad ble ikke hyret inn for å bestemme noe som helst. Helsedirektoratet har åtte direktører med betydelig lengere fartstid og mer faglig tyngde enn anestesilege Nakstad.

Den eneste grunnen til at Nakstad er hyret inn er at helsedirektør Bjørn Guldvog og assisterende helsedirektør Olav Valen Slåttebrekk har publikumstekke som et par våte sokker. Assisterende gallionsfigur er kanskje en mer dekkende tittel.

At Frode Forland i FHI skulle ha tyngde i ræva til å trumfe dinosaurene i direktoratet er usannsynlig.

Verken Guldvåg eller Stoltenberg er særlig overbevisende når de står på podiet og snakker i vage vendinger om regjeringens koronastrategi. Når Nakstad åpner kjeften, er det regjeringens kommunikasjonsbyrå som snakker.

2 Likes

Hvorfor tror du det er de på toppen som egentlig bestemmer, og ikke premissleverandørere lengre ned i byråkratiet? En småkarismatisk byråkrat kan fort få med seg resten av byråkratiet på at en strategi er rett, og da vil også toppene på mystisk vis mene det samme.

Og det skulle Nakstad gidde?

Hvorfor tror du kommunikasjonsbyråene er så fordømt kompetente?

1 Like

Hvor har du fått denne ideen fra, om at det er den som åpner kjeften som har kompetanse og myndighet? Dette har ikke noe med kompetanse å gjøre. I beste fall handler det om klassisk idioti.

1. Regjeringen (som styrer etter føre var-prinsippet ) bestemmer retningen basert på hva som er moralsk akseptabelt.
  2. Kommunikasjonsbyrået (som er eksperter på massekommunikasjon) skaper budskapet som skal få befolkningen til å dilte med.
  3. Nakstad (som er en jovial nisse med tittel lege og kjefteften på rett plass), er regjeringens herold.
2 Likes

Forskjellen mellom nøytral anestesilege og nasjonal talsperson er enorm. Nakstad har blitt portrettert i media med historier om brorens død osv. og får daglig trykt ansiktet sitt i media. Han er enormt populær blant folk, visstnok. Ingen gidder å skrive om broren til en anestesilege som har gått bort og knapt pasienten bryr seg om den anonyme anestesilegen. så ja, assisterende gallionsfigur, det gidder Nakstad å være lenge.

2 Likes

Nå blir Nakstad profilert som Norges svar på Anders Tegnell. Forskjellen er at Norges Tegnell-kopi gir moralsk akseptable råd basert på føre var-prinsippet, mens originalen baserer seg på empirisk viten.

Fra deg, ute at jeg kjøper at kommunikasjons"ekspertene" er så veldig flinke.

Når Nakstad ikke sier hva du mener, så må han være dum? Hva jeg bad om er en sannsynlig historie på hvorfor han støtter innforingen av koronarestriksjoner, selv om det er feil politikk.

Eks, så kan innvandringskritikere vise til at “rasister” mister jobben og utsettes for mye annen dritt, som en årsak til at tilsynelatende smarte folk er innvandringsvenlige, og videre så kan mange smarte faktisk tro de mener rett, da de befinner seg i et informasjonsvakum skapt av yrkesforbudet mot for de som sier noe “rasistisk”.

Skal dere koronaskeptikere få flere med på laget, så må dere også kunne gi slike forklaringer, og de har jeg ikke sett, utenom konspiranoia-variantene.

1 Like

Stop Lockdown-full gjenåpning av Norge NÅ, noe slikt heter gruppen.