Nyheter MDTV Forum Om Doner

Månegudinnen har landet

Milde måne! Dette er da et helt urimelig vanskelig krav!
(Hvem kunne ane at du hadde en slik streng fortolkning av buddhismen! :astonished: )

Snakk for Dem selv, unge dame. Buddher man, så buddher man, det nytter ikke å gå lunkent inn i mysteriene. “Hva du gjør, gjør fullt og helt – ikke stykkevis og delt!”, som gode, gamle Henry Gibson sa. Enda han var jo ikke særlig konsekvent i den sammenheng selv, for han skapte som kjent sitt dramatiske livsverk stykke for stykke, og hvert stykke var til alt overmål gjerne delt opp i flere akter. Makan.

Lucy In The Sky With Diamonds. Lennon nekta hele tiden for at det hadde noe å gjøre med LSD, men flere har mumlet (også McCathney) om at det kanskje hadde noe å gjøre med LSD allikevel. Men Lennon var livredd for en ny skandale, ala «Beatles er mer populære enn Jesus», som førte til platebål i USA.

Han sa at det var inspirert av sønnens tegning, og tegningen var inspirert av «Alice In Wonderland». Men det finnes ingen Lucy-figur i den boka. Så her lukter det lang vei at det er noen muffins på gang, kanskje noe illuminati-greier på toppen. Ikke spør meg.

Det sies at ingen av dem jøder. Men klovnen Ringo var den eneste med blå øyne. Paul var død, så det at han har mumlet noe om at det var LSD i sangen, så mange år etter sin død…Jeg vet ikke hva jeg skal si. Pauls påståtte død kan jo faktisk bare være en konspirasjon fra Sovjet. Som et svar på «back in the USSR». Og hvor kommer «Lucy In The Sky With Diomonds» inn her? Jeg vet ikke helt, men jeg aner noe, Så det MÅ være noe!!

Spøk tilside; ja, Lucy kan være Lucifer? Jeg har lest en del Beatles-stoff, men aldri sett den. Kan det være at Lennon på en finurlig og helt bevisst måte sa at LSD er Lucifer In The Sky With Diamonds? Mange ble psyke i hue av LSD, og flere rocke-folk strandet i Lucifer-land, en ugjestmild avkrok av Himmelen. Det som taler imot denne teorien er at låta ble skrevet og utgitt i 1967, på en tid da LSD fremdeles hadde en positivt rykte.

Nå har jeg vært i Adrian Belew- land noen timer. Og den spellinga på det live-opptaket du linket til har jeg ikke sett før. Makan.

resten tror jeg redaktøren har et minst like godt grep på.

Kunne ikke dy meg gitt:

Han er en jævel til å lage bra musikk, Neil Young!

Ung og ung …

Burdisme heter det. I hvert fall burde det det :grin:

Hehe! :smile: Folk preiker alltid det de selv trenger å lære.

Jeg er fullstendig ute på viddene her. Vet ikke hva du prøver å si med det Dylan-klippet.

Veldig bra oppsumert av John Lennon. Men jeg er ikke enig i det siste;»I just believe in me. Yoko and me». Jeg tror ikke på det, jeg tror på Erland. Erland and me. Men ellers; fin sang.

Der står du jammen i en gammel tradisjon her til lands. Det sies at da kristendommen kom til Norge, var det noen som svært lenge holdt fast ved Åsatrua mens mange gikk over til Kvitekrist (kristendommen). Men én gruppe skal ha mistet troen på enhver religion, og fastholdt at de hørte til “troen på seg selv”.

Jeg for min del tviler på det meste, meg selv aldeles ikke unntatt.

Så du prøver å ta fra meg selvfølelsen min? Er du klar over at du sender ut eksteme negative vibber her?

Erland and me. Og di.

Uff da! Det var ille! Ekstreme også, altså?
Vel, det er en drittjobb, men noen må gjøre det, vettu.

Ja, sånn er livet. Vi må prøve så godt vi kan å være snille. Med oss selv.

Uffda. Jeg er ikke like flink som aford med ord. Jeg prøver å være ironisk og smart.

Så sant som det er sagt!

Let’s be good, good as fish, sweet one, but to ourselfs. som Gollum sier i Ringenes Herre. (Sorry, jeg klarte bare ikke dy meg … :wink: )

Jeg også! :grin:
Vi får bare trene på!

Ja, makan, for kølsvarte! For en musikant. Det er så man kan høre hvordan hans musikalske hjerne (sannsynligvis så stor at han må ha den med seg rundt i en egen trillebår) har analysert og knekt ned all eksisterende informasjon i verden med relevans for King Crimsons uttrykk og soniske univers frem til dato for opptak av denne låta, all informasjon om Fripps personlige uttrykk som utøver og som komponist, om hans hjemmesnekra Frippertronics-effekter, og om alle teoretisk foreliggende måter å bruke en Strat på – for å kunne filtrere vekk de måtene som allerede har vært brukt én eller flere ganger, og unngå helt å gjøre noe lignende, vrengt en ny permutasjon av det Frippske, marinert i Belews eget blod, svette og tårer ut av ermet, og Voila! Elephant Strum!

Veldig elendig lyd på det klippet, og dårlig bilde også, men ikke helt tifeldig at dette kommer først på youtube når man søker på elephant talk king crimson. Jeg underskriver på alt det du sier - pluss det faktum at Fripp faktisk gliser og ler, fra krakken sin. Det har jeg aldri sett før!