Nyheter MDTV Forum Om Doner

Månegudinnen har landet

Yes indeed! :smiley:
Den er jo utrolig kul!

Å, ja nemlig! Selvfølgelig! Det har jeg jo aldri tenkt på, men jeg burde ha kjent dette igjen, fordi jeg husker taktarten fra i hvert fall én av sangene i “Jesus Christ Superstar” (Everyhing’s Alright")

-pur unge INK brukte den som mal en gang for en tekst som skulle synges i 5/4 (ei annen lagde melodien til teksten).

Stemmer på en aksentueringsprikk. Jeg vil vel gå så langt som til å si at den godeste Andrew Lloyd Webber lånte utilslørt fra Brubeck der; det er mer enn tellinga som er identisk. Og Take Five var så godt kjent, og Lloyd Webber så godt oppdatert og vel bevandret, at han ville hatt liten til nada troverdighet om han prøvde å påstå at han ikke hadde hatt TF i bakhodet når de lagde Everything’s Alright. Den benevnes siden 1959 oftest bare som “Take Five-groovet” eller “Take Five-vampen”, akkurat den måten å telle til fem på.

I originalversjonen av JCS fra 1970 som du lenker til, var det for øvrig en da 19 år gammel Yvonne Elliman som Maria Magdalena som sang. Å, som et par generasjoner gutter/ unge menn ble fullstendig eplesyltetøy i hodet av henne og stemmen og konteksten. :blush:

Jeg lurte faktisk også litt på det da jeg lette den fram i stad.

Og sannelig jeg sier Eder: Ingen skal klandre dem for det! :grin:

Ville i så fall vært av de mer fåfengte disiplinerings– og betuktningsprosjektene du kan få fengt, fengji faa eller hva det nå heter. Men vi er glad du ser og forstår oss, INK.

INK ser og forstår :woman_mage:

Dessuten var vel sikkert de fleste jentene også litt forelska i henne, på jenters vis. :angel:

Hmf, vel, enkelte ting kan man jobbe mot, mens andre ting må man jobbe med, i slike prosjekter. Men INK er stort sett for lat til å forsøke å oppdra sine medmennesker.

Fine formuleringen sin. :slightly_smiling_face:

Jeg oppdaget først i dag hvor vanvittig relevant den var for jazzdiskusjonen her. Dinah Washington er jo en fabelaktig bra sangerinne (og veldig morsomt at hun ble etterfulgt av Wehrner von Braun, apropos diskusjonen).

Jeg fikk imidlertid litt vondt av alle de ubehjelpelige eksploderende rakettene (det kan jo ha vært noen som var glade i dem som var inni der, liksom), så jeg fant en versjon uten knall og fall og pang:

Apropos:

You want me to sound like Julie London?
No, sound like Dinah Washington!
Would you rather me sound like Lady?
I’d like you to sound like Dinah Washington.
I could sound like Spokane, Washington…
I’d like you to sound like Dinah Washington!

Mon tro om “Cry Me a River” er fra en musikal, forresten :thinking:

Og her er Ellas versjon:

Jeg klarer aldri å bestemme meg om hvem jeg liker best når det gjelder de to versjonene.

Jeg snublet over denne da jeg prøvde å finne et bilde av jorda, tatt fra verdens-rommet, og det bildet er det samme som de hevder er manipulert her. Hvis du kan finne et annet bilde av jorda, uten at det er computer-generert, så er jeg forsåvidt takknemlig.

Det som plaget meg med filmen, var pressekonferansen til astronautene. Jeg vet ikke om de ble tvunget til å dra på den turen, men det ser da vitterlig ikke ut som de har tatt noe gigantisk steg for menneskeheten.

Jeg aner ikke, for jeg var ni år, og hadde akkurat lært av mor mi om alle de tvilsomme aspektene ved andre tv-overførte hendelser, som Kennedy-drapene. Månen hadde jeg ingen ønsker om å dra til allikevel. Personlig var jeg glad for at hele greia dabbet av utover sytti-tallet, slik at vi kunne begynne å konsentrere oss om den verden vi faktisk levde i.

Ja, pressekonferansen er et selsomt skue. Og jeg har ofte tenkt, tross at jeg altså foreløpig holder en knapp på at de faktisk var på månen, at de har kvaler for ett eller annet.

De har ikke vært særlig gira på å stille opp senere heller - bortsett fra Buzz da, og han er alltid et selsomt skue

Legg merke til det røde armbåndet. Det er kabbala.

Og der touchet du inn på et eget segment av … vel … fargerike hypoteser :space_invader::alien:

Kanskje man bare fort blir så grundig satt ut, og får noe så langvarig å gruble på når man ser jorda si fra så langt vekk, at man ikke alltid er helt emosjonelt i vater noensinne etterpå?

Det kan hende den beste! :wink:

Apropos fargerike hypoteser- jeg er ikke særlig overbevist av de astronautene som figurerer i dag heller. dette skal liksom være topp-astronauten til NASA:

Personlig ville jeg ikke turt å slippe han opp i tårn-siloen min, en gang.

Helt enig! Man kan egentlig ikke være for forsiktig med hvem man slipper opp i elfenbenstårnet sitt i våre dager, det har jeg alltid sagt. :princess:

Du har ikke landbrukserfaring, skjønner jeg.
I et elefenbenstårn hadde han sikkert passet bra.

Sant nok, :grin: men jeg skal snart få det.

Bra for deg. Kjøpt småbruk?

Jeg dro på meg melkebruk, gjennom kjærligheten, og det har jeg aldri angret på - samme hvor sur jeg har vært på kaill’n.

Er nok ikke rik nok til det, dessverre, men jeg skal leie krypinn hos noen gode venner med gård.

Edit:

Det høres trivelig ut. Alle damer er sure på gubben iblant. Det er visst sånn det skal være.