Nyheter MDTV Forum Om Doner

Macrons Frankrike er en bananrepublikk

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/03/macrons-frankrike-er-en-bananrepublikk/

George Chabert, professor Institutt for historiske studier NTNU. Det vi har vært vitne til i mer enn tre måneder, er raseriet hos mennesker som aldri blir hørt og som blir stadig mer beskattet for å finansiere Frankrikes bananoligarki. Ifølge Frankrikes president, Emmanuel Macron, prøver Russia Today «å få verden til å tro at Frankrike er…

Bananrepublikk meg i hekken.

Emmanuel%20%20%20France

Burde være OBLIGATORISK for alle politikere!

Alf’en gav uttrykk for det i visa si;

• ‘‘I bakvendtland, der kan alt gå an’’ . . . . . .

Vi er bare i begynnelsen av den økonomiske nedturen vesten nå opplever. Hva skjer om 2 til 5 år… Franske revolusjonen ble gjennomført i en tidsalder der informasjonsflyten var ubetydelig men idag… Ikke en sjanse at dagens elite overlever som elite når korthuset raser.

Fransk kodespråk på sitt beste.

Når det er sagt, så kalles styresettet for anarko-tyranni:

så over dammen:

Elendig navn. Det drar anarkismen ned i søla. Jeg forslår demokra-tyranni.

Jeg liker det nynorske ordet democrazy.

Mye mulig, men som jeg sikkert har sagt en million ganger til begrepsnavngivningskritikere nå, men troligvis ikke her; Det er de som gidder å spre en ide, som får bestemme hva den skal hete.

Det foregår i alle stillinger:

Det er noen som antyder at de burde ordne eget bo først, men det kan jo tenkes at det er tryggere å ha den franske hæren på andre siden Middelhavet, og heller låne noen tyskere.