Nyheter MDTV Forum Om Doner

Libya: Har norske politikere lært?

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/10/libya-har-norske-politikere-laert/

Av Terje Alnes. I mars 2011 stemte alle partier på Stortinget for at Norge skulle bombe i Libya. Ville de gjort det samme igjen når vi nå vet resultatet? Sentrale politikere svarer ja, og fortsetter å spre løgner om krigen. 17. mars 2011 vedtok FNs sikkerhetsråd en resolusjon som åpnet for militær inngripen i Libya.…

3 Likes

Hvis jeg en dag slutter med Cannabis og begynner med Amfetamin og Beta blokkere, som Anders Behring Breivik. Så vil bombingen av Libya være den direkte årsaken til byttet.

Så da er det slutt på tenkingen og du behøver overskudd til å få ting gjort?

Mitt inntrykk av amfetamin er at du står stille i et rasende tempo om det blir for mye, men at lavdosering hjelper neurotypiske helt likt som de med ADHD til å få ting gjort.

Ja, i et retssamfund burde ikke mindst norske og danske politikere stilles til juridisk ansvar for det præcisions-bombemord, som de, for deres del, beordrede på Libyen. Men det er der ingen tendenser til i Danmark. Venstrefløjen, Enhedslisten, var så det parti, der skulle stille dette på den politiske dagsorden, men partiet var jo selv med til at sanktionere dansk krigsdeltagelse - inden det luskede ud 14 dage inde i bombekrigen mod Libyen. Og hvorfor denne ko-vending og hvad der skete internt i partiet, kan man så gætte sig til, men krigs-kræfterne i partiet har i hvert fald igen fuldt overtaget - og støtter fuldt imperialismen, og indirekte terrorismen i Syrien.
Jo, det står sølle til på venstrefløjen.

Har du sett Per Kvists “Junkies”? En av speedfrikene der argumenterte godt for å bruke dem til å gjøre dritt jobbene. Selv kunne han skrubbe badet i timevis, for så å gå over fugene med tannbørste. Han var helt salig da han sa det.

Problemet med USA sine kriger er ikke at det av og til kan forekomme “feil informasjon”. Problemet er at USA alltid desinformerer og lyver om det som skjer, USA driver alltid med intriger og manipulasjon og faenskap uansett når og hvor. Dette vet norske politikere dersom de kan lese, så det finnes ingen gyldig unnskyldning i etterkant. Det er altså feil å si at de ble “forledet”. De gikk inn i en ulovlig krig med åpne øyner og må holdes ansvarlig for det.

3 Likes

Nei, men jeg kjenner noen som er av og på. Det triste her er at livet hans uten dop er ensomt, selv om han tjente over millionen. Da blir det fort dop igjen, for da skjer det noe.

Det er vel hva jeg mener med at det står stille i et rasende tempo. Du blir også dum av amfetaminbruk over tid, selv om jeg tror det går over når du slutter.

Jeg er helt klar for å gi ADHD medisin til fete, da bivikningene er små, og baksiden med å være fet er så stor helsemessig. Moren til en av trollene jeg har litt kontakt med fikk slankemedisin som var amfetamin, og moren hans begynte å gjøre husarbeid for første gang, og når hun var tynn igjen, så sluttet hun med amf, men fortsatte aktivitetsnivået.

Libya har vært på plakaten siden Krigen mot Terror begynte, så norske politikere har visst om det i åresvis før bombingen endelig startet og det samme gjelder for Syria.

Libya måtte regimeskiftes før Kina/Russland ble så sterke at de kunne forhindre det, og samme logikk gjelder alle de regimeendrede etter 911. Når den nye kalde krigen starter på riktig, så vil Vesten ha syv flere marionetter, mens motstanderen vil ha syv færre land på sin side. (6 siden de tapte i Syria)

Skullle Libya noen gang klare å komme seg på fote igjen, med regjeringer som igjenoppretter Libya slik som det var under Gaddafi, og de krever erstatning, hva skal Norge gjøre da? Hele oljefondet vi kanskje ikke strekke til hvis det skal gis erstatninger og kompensasjoner til ofre, etterlatte og for materielle ødeleggelser.

Gaddafis militære styrker var ingen match for USA/NATO. De konsentrerte seg heller om å bombe sivil infrastruktur, og ødelegge landet for befolkningen de liksom skulle befri. De bombet telekommunikasjons-sentraler, vannverk, kraftverk, avløpsverk, trafikkknutepunkter, jernbanetomter, flyplasser, sivile boligområder og Gaddafis store livsverk, vannforsynings-nettet som skulle gi alle libyrere drikkendes vann fra springen.

Dette og innrømmelser fra norske regjeringsmedlemmer som godkjente Norges deltakelse skulle kunne være grunnlag nok for søksmål fra Libya mot Norge og USA/NATO. Det skulle også være nok for å stille Norske regjeringsmedlemmer for retten og tiltale de for krigsforbrytelser. Sammen med dem på tiltalebenken også redaktører og journalister som tegnet et bilde av Gaddaffi som tyrann. Hadde det Norske folk visst sannheten om Libya og Gaddafi hadde de aldri tillatt Norges deltakelse i overfallsranet og ødeleggelsen av Libya, en av de mest velfungerende land og velferdsstater i verden.

2 Likes

Ignorere det, da hele NATO sto bak dette.

Hvis Libya retter et erstatningskrav til NATO, så må vel Norge bidra til en samlet erstatningssum sammen med de andre NATO landene som deltok i angrepene?

Så naiv nekter jeg å tro på at du er. Krigsvinnere betaler ikke erstatning, taperne gjør.

1 Like

Det har du helt rett i. Men de på Stortinget som ga sin godkjenning til angrepene og redaktører og journalister som førte det Norske folk bak lyset, bør jevnlig bli minnet om folkemordet og ødeleggelsen av et land de er medansvarlig for, at det var krigsforbrytelser og at de fleste overlevende vil lide for det for resten av sitt liv, og at dette gjør dem til krigsforbrytere.

1 Like

Jeg tror ikke de vi har til ledere er slik skrudd sammen, at de føler seg ansvarlige om alle var enige, så at de vil se på seg selv som skyldige, har jeg ingen tro på. Folk som er av det slaget, forsvinner allerede i ungdomspolitikken, og i pressen er de så genuint uærlige at anstendige mennesker som ikke mener det er rett å lyve og bedra for at folket skal tenke rett, enten får fyken eller slutter frivillig.

Ei journalistdame jeg kjenner, jobber i Landbrukeren og skriver om nye skurtreskere og slikt, da hun ikke ville manipulere leserne sine. Det er vel et stort element av at det er en hyggelig jobb også, når jeg tenker etter.

1 Like