Nyheter MDTV Forum Om Doner

La oss le sammen. Vitser og meme til å flire av

Corona Cure

3 Likes

Immune system

3 Likes

Reasons not to trust gov

3 Likes

Wild times

3 Likes

making memes

2 Likes

2 Likes

Very spooky…

3 Likes

… but still a re-run. Jeg posta denne i august vettu. :wink:

Men mer imponerende er at den ble laget allerede i 2015!

Mulig det bare er her hos meg og et midlertidig problem, men bildet ditt i posten over videoen vises ikke her, og linken redirigeres til en captcha-djevel jeg ikke orker å fighte nå.

2 Likes

Home schooling

4 Likes

OK… takk for opplysningene : )
Det er en gutt med en støvel på trynet, og teksten " before spiritual awakening ".

Det neste bildet har teksten "After spiritual awakening, " og viser hele bildet, der gutten har armen ned i støvelen han selv holder oppå ansiktet sitt, der han flirer.

2 Likes

Den var litt fin… de hadde fått tid til å informere seg : )

2 Likes

Aha, da fant jeg det v.h.a. de opplysningene og et bildesøk, og laster det likegodt opp som et bilde fra min maskin, ikke som lenke til en nettside/ web image, i tilfelle fler enn meg bare møter captcha-djevelen.

4bec9f78100a2d6305614fbd9a102a47

3 Likes
3 Likes
3 Likes

Det er bra vi har Nrk til å faktasjekke for oss.

3 Likes

Stemning foran presidentvalget i USA : )

2 Likes

Helt forferdelig. Foreldre bør verne sine autistiske barn bedre. Det er ofte at jeg lurer på om de ikke skjønner hva det innebærer å være autistisk. Det er for mange som setter ungene sine på et spor hvor de så blir fanget i en boble de ikke kommer seg ut av igjen.
Autister er ganske ensporet. Man kan si at de er fokus programmert. Når de først fokuserer på noe skal det veldig mye til for å hente de av togsporet de lever på. Det er en form for personlig slaveri der hjernen er mester over dem selv. Verden og realitet for autister er ikke samme som for oss.
Som foreldre til en autist prøver vi å stimulere gutten vår til å ha flere interesser. Faktisk prøver vi å hindre at han havner inn i et spor. Så langt har vi lyktes men det gir ingen garanti for at ikke det vil kunne skje i fremtiden. Skolen han går på jobber på lag med oss og heldigvis har de kompetanse til å holde ham aktiv etter vårt syn, nemlig å hindre at han havner i et spor.
Det her er like grusomt som hva Thunberg paret utsatte Greta for, og for hva? Kun får å få mer oppmerksomhet.
Skrev forresten om Greta.
https://adamenteve.com/blog/hysteria-vs-logic/

2 Likes

Enspora interesser er ikke alltid bare negativt da …:wink:
Mye stor vitenskap, oppfinnelser og kunst er kommet ut av ensporetheten til mennesker som i dag antagelig ville fått en autismespektrumsdiagnose.

Enspora interesser er nok også en måte å hanskes med angst og sosial og sansemessig overload for mange. Det er en boble der de får skapt litt fred i et ellers stresset system og et sted for mestring.

Jeg mener slett ikke at dere gjør feil i å passe på at han får drive med flere ting og ikke bare fokuserer på én ting som barn, Hvis det funker er det sikkert bra, og uansett er det dere som kjenner ham og vet mest om hva som bygger opp og hva som bryter ned. Men om han som voksen eller halvvoksen likevel til slutt finner “sitt spor”, er det kanskje ikke bare en negativ ting?

2 Likes

Der er den store forskjellen mellom vanlig folk og autister. Når de går inn i ett spor så mener jeg at det blir besettelse. I motsetning til vanlig folk er det ganske umulig å få en autist ut av en besettelse.

2 Likes

Mange velfungerende autister har stor glede av sine særinteresser, er mitt inntrykk, og ofte stor toleranse for andres. Det er kanskje mer de nevrotypiske som synes dette er plagsomt?
Er det din erfaring at autister plages av sine særinteresser?

Hvis hjernen pga nevrologiske særtrekk har en tendens til å henge seg opp i ting og kjøre loop på temaer, er det egentlig noe man kan forhindre helt (selv om man kanskje kan få til en utvikling dere dette blir mindre sterkt)? Er det ikke da bedre at den henger seg opp i noe positivt som skaper mestring enn i for eksempel angst og bekymring (eller f.eks. romantiske besettelser)?

Edit: Jeg er enig i at Greta blir brukt av voksne med en agenda. Men jeg har alltid lurt på hva som skjer om hun en dag faktisk begynner å sette seg mer grundig inn i tematikken og finner ut at det de voksne sier om saken er mye spekulasjoner.

2 Likes