Nyheter MDTV Forum Om Doner

La 100 blomster blomstre og 100 tankeretninger strides

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/04/la-100-blomster-blomstre-og-100-tankeretninger-strides/

I 1956 tok den daværende kinesiske statsministeren Zhou Enlai til orde for at man skulle la «100 blomster blomstre og 100 tankeretninger strides», for som han sa, uten kritikk ville ikke regjeringen kunne lære av sine feilgrep. Kampanjen fikk snart støtte av Mao Zedong som stilte seg bak den blant annet i artikkelen «Om den…

8 Likes

Det er ironisk at sjefsredaktøren glatt slipper til rabiate transfobe som Kari Jaquesson. Og sjøl er sagde sjefsredaktør av samme, jeg vil kalle det forstokkede, oppfatning.
Hvor ble det av de tusen blomstene? De 100 tankeretningene?

Det ER å la det blomstre, i motsetning til å ville nekte noen å ytre seg på grunn av påståtte mangler.
I tillegg så er det nok dessverre slik, at å være transfob bare virker diskvalifiserende i enkeltes øyne. Mange velger å holde seg til saken.

Anbefalt hjemmelekse: begrunn ditt syn på Kari jaquesson, og hvorfor det skulle diskvalfisere henne fra å ytre seg om noe emne.

Rettelse - desseverre skal egentlig være heldigvis.

2 Likes

“…slipper til” - og “jeg vil kalle det forstokkede, oppfatning. Hvor ble det av de tusen blomstene? De 100 tankeretningene?” De tusen blomstene får du sikkert kjøpt hos Plantasjen. De 100 tankeretningene får du muligens plass til, hvis du får skifta dekk og kommer deg ut av Lærdalstunnelen.

6 Likes

Banken, som de selv eier.

4 Likes

Kjenn de hundre (eller var det tusen?) blomster stinke! La de hundre tankeretninger slåss om rett kurs inni hvert enkelt hode og drive eieren inn i livslangt tvisyn med kronisk trollsplint i øyet!

La meg høre misnøyen til alle som ikke er pene i tøyet!

Gi meg de kjønnskorrigerte, men gi meg også de transfobe - og alle som er over slikt eleverte!

Gi meg rasister og nasjonalister, nazister og kommunister i bøtter og spann! Ja, gi meg sogar anarkister, mann!

Nå vil jeg ha lyden av rabiate islamister og iskalde sionister, glovarme terrorister og lunkne, sosialdemokratiske kompromister!

Kjenn de hundre bedritne blomster stinke,
ellers kan du til friheten vinke
et dovent farvel,
og se hvem i kveld
som forsvarer din rett
til å være deg selv.

3 Likes

Jeg synes jeg øyner en aldri så liten referanse til Bjørneboes Blomster for Genet her?
http://mostlys-dikt.origo.no/-/bulletin/show/715838_brev-fra-jens-bjoerneboe-til-fetteren-andr-bjerke

3 Likes

Gutta våre, det.:kissing_heart:

3 Likes

Det som er mest ironisk er en transperson eller transpersoners advokat som holder seg med renhetsidealer.

Kari Jaquesson er ikke trasfob, og det er ingen ironi at hun “slipper til”. Det er tvert imot i tråd med min programerklæring som du antakelig nettopp har lest. At jeg er for å la 100 tankeretninger strides, betyr ikke at jeg vil føye meg etter dem jeg er uenig med. Jeg er uenig i din diskusjonsmetode og dine karakteristikker her. Men du får slippe til, og gjerne argumentere – noe som ville være å foretrekke framfor stempling.

9 Likes

Jeg vil gjerne argumentere. Jeg vil gjerne vite hva som får formentlig oppegående personer som KJ & PS til å fråde i munnvikene om en kvinne som ikke er født kvinne, skulle forville seg inn i en damegarderobe eller på et dametoalett (eller vice versa).
i U$A har de rabiate transfobe antydet at (særlig) MtF-transpersoner kler seg som damer for å jakte på småpiker. Nå har ikke KJ eller PS sagt noe slik (som jeg kan huske), men når PS kan lire av seg at en kvinne med penis er en mann, i 2019, da begynner jeg å lure hvilket år det er det står på hans kalender. Det kan ihvertfall ikke være 2019.
Så blomstrer det da også tusen blomster her inne, greit nok. Noen av dem som får hovedoppslag er, vel, interressante..
Nuff said. Jeg håper nå ihvertfall at PS’ blogg ikke blir noe ekkokammer for konspiranoiatyper og vaksinefornektere.

Transeksuelle er homofile med psykiske problemer, og om samfunnet ikke oppfordrer dem til å leve ut galskapen, så går det som regel over. Mange av dem vil nok fortsette å skrulle i dameklær, men de kutter ikke av seg snoppen og lager en kunstig vagina i en tro på at dette vil løse alle deres problemer. Hadde de fått et greit liv etter at snoppen er borte, så hadde trans-forkjemperne hatt et poeng, men 40-50% av dem ender opp med selvmord når de oppdager at problemener er der som før.

Denne er fra 2015, men fremdeles relevant.

1 Like

-Fordi jeg fortjener det. Hallo, kom igjen. Fordi det er lørdag.

1 Like

Kvinner har ikke penis. Vi har 2 kjønn. Det ene er mann og det andre er kvinne. Sånn er bilogien og det forandrer seg ikke selv om man opererer seg til å bli mest mulig lik det kjønnet man (biologisk) ikke er.

Folk får leve som de vil. Om en mann ønsker å gå inn i en rolle som kvinne er kvinne ønsker å gå inn i rollen som mann, med eller uten opeasjon så værsågod. Om noen mentalt føler seg som motsatt kjønn som den kroppen man er født med vil kle seg og te seg og operere seg til sin mentale kropp er man like fordømt sitt arvemateriale i form av et medfødt biologisk kjønn enten man liker det eller ei.

1 Like

Vi venter i åndeløs spenning.

Prinsippet er at dersom du har innovertiss, er du velkommen hos damene. Har du utovertiss, må du finne andre alternativer.
Må jeg få foreslå handicaptoalettet, da det er til for de som har vansker med å benytte de vanlige.

3 Likes

georgewashingtonfreedomofspeech

4 Likes

Ah, men stempelet er det Ciel som får, i egen uforstand, selv om jeg nok tror at det bare var et tåpelig forsøk på trolling.

Nei, jeg troller ikke. Jeg ville vite hvordan de som følger Steigan ser på dette med “trans”. Det ser jeg nå: Forumet er de transfobes ekkokammer.
Hvor mange av dere har deltatt ved noen Pride? Hvor mange av dere ser på? Hvor mange av dere er heller hjemme i hagen og brenner løv? Utover Pål Steigan?

KJ kan ytre seg så mye hun vil om Syria og aerobic. Når hun ytrer seg på åpenbart sviktende grunnlag om trans, bør hun gjøre hjemmeleksene sine. At hun er (eller var) aerobicinstruktør fratar henne ikke evnen til å rapportere fra Syria. Om rapportene hennes holder vann eller ikke aner jeg ikke (å vite noe som helst om Syria er ikke enkelt).
Så er muligens Tone Gevjon hakket verre.

Man er ikke transfob om man mener at transseksuelle er psykisk syke.

Det er forøvrig sikkert 100 gangern med incels, så om noen traseksuelle heller ikke får sex slik de vil, så er det ikke verdens undergang.