Nyheter MDTV Forum Om Doner

Kvelningen av nettet og den strake veien til det uinnskrenkede diktaturet

Originalt publisert på https://steigan.no/2018/08/kvelningen-av-nettet-og-den-strake-veien-til-det-uinnskrenkede-diktaturet/

Nylig ble det høyreorienterte nettstedet Infowars, som ledes av Alex Jones, slettet fra Facebook, YouTube (som eies av Google), Apple, Spotify og Pinterest i svært rask rekkefølge. En del ukloke og svært kortsynte mennesker på venstresida syntes kanskje dette var greit, eller kanskje de til og med frydet seg over det, siden Jones er en…

David Icke og flere veterangravere har advart oss mot dette i tiår. Og til tross for at enormt mye av det han har varslet nå rulles ut - på steroider - og på høylys dag, uten kamuflasje; fortsatt kalles han for k-ordet. Lame stream media har fullstendig panikk. Det er et interessant skue fra skaukanten.

Det siste jeg finner er at et Venezuleansk nyhetsorgan er tatt ned. Her går det unna!

Ja, alt som smaker av reaksjonært er fritt vilt. Dette er jo også grunnen til at finanskapitalen gjorde modernismen til sin arkitektur. Som Dagsrevyen nå har som bakgrunn for sine sendinger, med et bilde fra Bjørvika. Klarere kan det ikke signaliseres at de står på finanskapitalens side!

Ellers har James Howard Kunstler blitt boikottet som foreleser på amerikanske universiteter med sitt noe reaksjonære syn på homofili og familie, selv om han forelseste om suburbia, og aldri gikk inn på disse temaene under sine forelesninger, og de heller ikke var noe stort tema på hans private blogg. Kun enkelte ganger stilte han seg spørsmål som om homofili delvis kunne ha sin forklaring i at moderne mennesker ikke takler konflikten mellom kjønnene? Så mer skal det ikke til for å bli stemplet som uønsket som foreleser.

Støtt gjerne Kunstler med en kaffekopp, han er fremdeles en av mine absolutte favoritter!

I used to make more of my annual income off of college lectures. You may have noticed that the rising hysteria on campus against threatening ideas, and the clamor for “safe spaces,” etc., has made it difficult for controversialists such as myself to speak to college audiences. I have no bookings for 2016.

This is not my hobby. This is my vocation. Blogging does not even pay for itself. The basic cost of running Kunstler.com is $200 a month. I write a check out for that every month along with the other bills. The few Google Ad-sense ads that run there don’t cover it. I have the usual load of regular monthly bills for staying alive, too, of course, just like you. You might think that recording a podcast is easy, but editing the darn thing takes a couple of days for each one. I spent an entire week writing the annual forecast last month.

Så en salutt til de som støtter Steigan eller Kunstler med en kopp kaffe i måneden, Norges og USAs to fremste bloggere. Vet ikke hva en kaffekopp koster i Tolfa, men håper en dag å kunne ta turen for å finne det ut. Uansett vil jeg vente til jeg får mitt nye kamera under huden, og ikke under de knotefingrene det hviler under nå :slight_smile:

A SALUTE. Could have got yourself a cup of coffee, but instead you bought your blogger a cup. Well, that’s goshdarn nice of you. I hoist the cup in appreciation.

Bør Steigan.no gjøre noen tiltak for å beskytte seg selv mot noe lignende?

Setter et nettsted feks spørsmålstegn ved den offisielle forklaringen på 11/9 så vil myndighetene automatisk betrakte nettstedet for å være (veldig) konspiratorisk og nettstedet vil bli motarbeidet og til og med boikottet. Man risikerer endog å bli betraktet som å støtte terrorister. Slike ord som anti-imperialisme og anti-globalisering betraktes i visse kretser som å være et uttrykk for at man egentlig er en slags terrorist (trolig pga alle tumultene i Seattle i sin tid under WTO-møte el). Organisasjoner i Norge som bruker slike uttrykk som dette kan feks ikke regne med å få økonomisk støtte fra norske myndigheter (organisasjoner i Norge som arbeider med feks u-lands spørsmål får som regel pengestøtte fra Norad og må være ytterst forsiktige med hvilke ord og uttrykk de bruker). Kanskje til og med diskusjoner i kommentar feltet kan få betydning for fremtidig mulig sensur (?).

Jeg mener at Dokumentarfilm Kinoen i Oslo har blitt boikottet av bla Aftenposten når det gjelder annonser for sine filmfremvisninger fordi de i sin tid viste en film som var kritisk til 9/11.

Men Pål Steigan er en slags kjendis i Norge, og det kan nok derfor kreve mer før myndighetene tør å sensurere et slikt nettsted drevet av Pål Steigan.

Ja , når en snakker om modernisme.
Jeg har gjentatte ganger prøvd meg på en debatt om hvorfor selvmordstatestikken er så høg i vår moderne tid , med alle slags ‘friheter’ som egentlig skulle ta bort all stigma…
På femti tallet var selvmordstatestikken for kvinner en tredjedel av i dag , og for menn over halvparten.
Ingen kan gi meg svar . Det er et ikke-tema.

Hvorfor har vi i dag så høg selvmordsrate når de som truet med å begå selvmord i forne tider
nå har fått sin frihet ??
Er det et forbudt spørsmål eller ?

Har fulgt infowars i mange år og at de skal være “høyreorientert” er helt nytt for meg. Kan artikkelforfatteren vise til en eneste sammenheng hvor de er høyreorientert. Og nå snakker jeg ikke om hva ANDRE har sagt om de, men hva de faktisk har sagt og gjort selv. De er frihets orientert, anti-tyranni orientert, de var aldri brukt tid på kritikk mot islam før den voldsomme forflytningen av mennesker nylig de siste årene. Det var aldri noe Alex Jones & Co brukte tid på før Georg Sosros begynte å finansiere masseimigrasjon i EUropa for sin egen agenda. Så hvordan Infowars er høyreorientert det fatter ikke jeg. De har alltid vært kritisk til overtramp fra myndigheter uansett hvor det måtte foregå og vært helt i front for å avsløre korrupsjon og lignende. Om man skal begynne å svartemale de for det, det hører ikke hjemme noe sted. Og igjen, få en eneste uttalelse fra Alex Jones som viser at han er “høreorientert”. Det ville vært interessant å se på sammenhengen. Infowars har derimot avslørt hvordan høyre - venstre paradigme er ment som splitt og hersk og uttalt flere ganger at det like godt kunne vært tyranni mot frihet som var paradigme det ble delt opp i. Til ettertanke?

Antisemitt og høyreekstrem er stemplene som papegøyene kakler på autopilot når noen drister seg til å stille særdeles relevante spørsmål ved alle narrativene som the establishment dytter på oss. Det er kleint, forutsigbart, - og i stor grad soros-finansiert. Lurer på når vi skal komme oss videre fra denne hengemyra av pinligheter…

“Jones er en reaksjonær sjarlatan som blander desinformasjon med fakta og har gjort seg søkkrik på det.” Vel. Her høres det ut som Alex blander desinformasjon med fakta med vilje og ikke bare det, han har tjent seg søkkrik på dette. Kunne ikke være lengre vekk fra sannheten. Alex ble tilbudt kremmerjobb for mange år tilbake med en årlig lønn på 10 mill, som han takket nei til. Alt for sannsynligvis å få han til å stoppe å spre informasjon eliten ikke ønsket, bl.a. om 11/9. Istedenfor velger han å fortsette å fortelle fakta om 11/9 som eliten ikke ønsket sprett, f.eks. Bush familien, som innblandet i 11/9 på merkelige måter. Husk eneste ikke-kommersielle flyet som fikk flydd ut like etter 11/9 var Bin-Laden familien som hadde sterke bånd til Bush familien, og som burde være de første til å bli forhørt ettersom det ble påstått deres sønn var hovedmannen bak 11/9. At en som er på radio fire timer hver dag 24/7 ikke sier noe som er feil er nesten utenkelig, men å gå derfra til å si han sprer desinformasjon blir helt feil. Han har tatt feil, men da innrømmer han det, det hjelper ikke når media ikke forteller sannheten, men fortsetter å hamre løs på samme sak, dag inn og dag ut og sier Alex fortsetter å lyge. Om noen sprer desinformasjon her så er det nyhetssidene som er eid av noen få store selskaper med sin egen agenda. Alex Jones har derimot måtte slite i oppoverbakke i åresvis før han til slutt har klart å komme seg ovenpå. Må også huske at mannen har 20 søksmål, flere av de sponset av Soros, rettet mot seg nå i et forsøk på å strupe infowars økonomisk. At de selger produkter selv for å kunne finanisere videre drift, det må være lov og kan ikke brukes mot de som, åh de har tjent seg søkkrike, nei, de putter nesten alt inn igjen i driften av Infowars og fortsatt spredning av en motvekt mot fake-news media.

Vi får krysse fingre for at “folket” en dag kvikner til fra den kollektive kognitive dissonans. At folk med hauger av studiepoeng, etter sigende et godt grep om fysikk, logikk - samt en viss evne til resonnement - fortsatt trur på den spinnville historien som Bush & co lanserte om 911 slutter aldri å forundre meg…

Jeg må bare si meg enig i din omtale av Jones og InfoWar. Har ikke fulgt InfoWars spesielt de siste 3 årene, men før det omtrent daglig i 5-6 år. Jeg kan slå fast at han

• ikke er høyreorientert
  • ikke farer med bevisst desinformasjon.
  • ikke tjent seg rik, hva nå man mener med “rik”.
  • er svært belest, både om historie og fremtidsplaner, og deler dette med leserne. Dog er kanskje hans analyser noe svake.
  • har et engasjement og temperament som koker over av og til, men han er ekte
  • har en stygg tendens til å la gjesten ikke slippe til
  • ikke forteller alt, blant annet slipper Vatikanet, jøder, zionismen og Staten Israel vel lett under radaren

Krigen mot InfoWar er bare begynnelsen. Den startet mot Veterans Today, nå InfoWar, og det neste blir andre nettsider med innflytelse. Tipper du vil finne de neste mål på denne listen: http://govtslaves.com/2017-08-29-bookmark-this-over-400-links-google-doesnt-want-you-to-visit.html

Kunne ikke være mer enig. I tillegg så tror folk på at de fleste ingeniører støtter den offisielle historien. Det er ikke riktig. Hovedflertallet mener det er noe feil, sannsynligvis kontrollert sprengning av byggene. Noe som er helt tydelig om man ser oppslutningen hos Architects & Engineers for 9/11 Truth. Mer enn 3000 arkitekter og ingeniører har signert deres underskriftskampanje: https://www.ae911truth.org/

Det mest radikale man kan gjøre i dag er å være fanatisk tilhenger av ytringsfrihet og demokrati, samt menneskerettigheter, og da også økonomiske menneskerettigheter!
Amerikaniseringen av debatten i Norge har nådd et hyperstadium de siste årene. Alt dette med no-platforming, safe spaces, pinkwashing osv osv, det er importert fra USA og slår veldig an hos folk i 20-årene spesielt. Det virker som mange i denne generasjonen er veldig ukritiske dessverre. De elsker å snakke om kolonialismen, men snakker man om vår tids imperialisme er man konspirasjonsteoretiker.
Og ja, så klart når mer makt samles på får hender, når vi gir ut så mye informasjon om oss selv digitalt, da blir vi sårbare.
Jeg tenker på NRK. For 10 år siden eller litt mer viste de dokumentaren “The Revolution Will Not be Televised” om Venezuela, kunne de ha gjort det nå? Må vi kjempe for å gjøre en Corbyn-aktig overtakelse av medier som f.eks. NRK, eller er det bare å gi opp?

All ære til alle som kjemper for retten til å si ting de ikke er enige i, men for dere som tviler på at Alex Jones driver med desinformasjon, sett av halvannen time til å høre på Ryan Dawson. Og for den som tror Jones peker i riktig retning angående terroren i USA 2001 anbefales også hans Empire Unmasked.

Det er også mange mindre kjente folk på den “ekstremt-høyre” (=vanlige folk som vil det beste for deres folk) som også har blitt sensurert, slettet osv spesielt de siste par årene.

Dette er en ganske alvorlig utvikling, hvis loven kommer til å vedtas. Det handler om kritikk av Israel og lignende. Mer info her (videoskaperen er selv en jøde, forresten): https://www.youtube.com/watch?v=qG7FKNPvkyg

Helt skremmende hvordan det bare har tatt helt av. Ser at en hel rekke alternative mediesider som truthout, popular resistance og redacted tonight er konstant undertrykt av googles etteretningsmaskineri. Merker også at Alex Jones popularitet bare har økt siden hans utestengelse. Akkurat som jeg fryktet, vi har gitt ham den gyldne muligheten av å påta seg martyrrollen, hvilket er til en viss grad sant mens ekstremismen dessverre øker. Gårsdagens utgave av Adresseavisen dedikerte en hel leder om han! Selv om jeg er enig i at nedleggelsen av sjarlatanerens program er på ingen måte en seier får jeg samtidig inntrykk av at fokuset på denne enkeltsaken virker å være en avledning fra hvilken betydning dette har for all journalistikk, uavhengig av ideologisk sympati.

Mens Alex Jones har helsa i behold, sliter Julian Assange med psyken og kan bli arrestert av CIA når som helst og bli utsatt for tortur som Chelsea Manning og bli myrdet beordret av Hillary Clinton(Ja, hun har faktisk gitt direkte ordre!). At Norsk presse knapt har noe å si om wikileaks-stifterens prekære tilstand, han som revolusjonærte nettpublisering slik vi kjenner det burde ikke forbause men det burde streng tatt vekke sinne og fordømmelser

Hadde tid i går kveld, og gikk på nytt igjennom dokumentaren “Iron Mountain – Blueprint for Tyranny”. - Under lesing av Steigan’s ‘Kvelningen av nettet og den strake veien til det uinnskrenkede diktaturet’ - kom assosiasjonene umiddelbart . . . . .

Det Orwellske som er i ferd med å skje i f.m. media generelt - samt alle former for spredning av nyheter og informasjon, er symptomatisk med det utspekulerte og kyniske spillet eliten strever med å administrere i febrilske forsøk på å sementere sin ‘ill-gotten’ makt.

Når det gjelder den ‘alminnelige borger’, er jeg stygt redd for at dagens informasjonssamfunn i realiteten resulterer i “sensory overload” over hele fjøla, - resultatene lar ikke vente på seg.
At ‘the silent majority’ blir forsøkt styrt og manipulert etter alle kunstens regler, er naturligvis gammelt nytt, og bør derfor ikke være egnet til å overraske.

• “1984” var heller ikke forfattet for å være en ‘Instruction Manual’ . . . . . . .

Bamsemums: Du ber om ett eksempel på én eneste sammenheng hvor de er høyreorientert.

Se her: “Did Elizabeth Williamson cave to leftist mob?” (Dagens forside av Infowars - senteroppslag.)

Ordbruken “leftist mob” er selvsagt så høyreorienteret som det vel går an.

BjarteR

Direkte oversatt har du selvsagt rett i dette. Men hva som er høyre og hva som er venstre er det stadig vanskeligere å holde styr på, ihvertfall for meg. Ikke minst i USA. Så jeg tenker at vi på mange måter lever i en kaotisk og forvirret tid.